• Mom2006

    Ni som har 1 barn men sedan fått upprepade missfall!

    Jag har en flicka som blir 3 i april nästa år och vi har haft tre missfall efter henne. Första missfallet (ofosterligt) fick vi i juli förra sommarn och det slutade med en skrapning eftersom cytotecen inte tog.. Sen blev jag gravid efter en mens och då började jag blöda och blev kollad av gynläkare och då såg vi bara ett foster och vecka efter såg vi hjärtljud och sen två veckor därefter såg vi inga hjärtljud. Blev ett långdraget mf eftersom gynläkaren ville att kroppen skulle ta hand om det själv men till sist efter tre veckor fick jag cytotec och det tog denna gången. Detta var i november och sista kontrollen var 21 dec så över 1 månad. Nästa mf fick jag i mars nu i år och då var jag också på VUL tidigt hos min gynläkare och då såg vi hjärtljud och sen en lördag märkte jag att fostret dog och sen på måndagen var jag på VUL och mycket riktigt så hade det dött på lördagen. Båda de sista missfallen har dött när de skulle gå in i v. 7 så något händer i v. 7 som inte min kropp/foster klarar av. Någon sa att det var när moderkakan ska fästas..
    Det jag kämpar med just nu är alla vänner runt omkring som ska ha barn. Vi har bra kontakt men föräldrarna från mammagruppen sen jag väntade min flicka och nu har de antingen barn eller ska ha i början på nästa år så det är väldigt jobbiga att hantera detta samtidigt som att jag vill var glada för dem. Tror lite att jag tycker det är jobbigt för att jag äter p-piller för att kontrollera min PMDS (depression i samband med mensen) så vi kan inte bli med barn. Vi har pratat om att vänta ett tag nu till jag mår bättre och sen har jag fått för mig att jag ska gå ner ca 10 kg innan vi ska försöka igen för att förbättra oddsen.
    Det som jag känner mig trygg i är att jag ska till min gynläkare innan vi ska försöka igen för att vi ska diskutera om det är något som kan göra att jag kan fullfölja graviditeten. Känns bra att ha hennes stöd.. Hon tyckte inte det var lönt att bli skickad på utredning eftersom hon tror att vi har haft maximal otur. Det känns nästa som att jag har fått statistikens mf i mammagruppen. Var 4 graviditet slutar i mf och vi har hat tre och några ahr inte haft något så jag har stått för dem... Känns fel att känna så men..... Är det någon som vet hur man ska hantera dessa känslor???
    Znipp; om du är i v.5 finns allt utom ett hjärtljud och ibland även hjärtljud. Du är kanske inte i v. 5, jag har alltid varit två veckor senare är vad mensen har visat..

Svar på tråden Ni som har 1 barn men sedan fått upprepade missfall!