Inlägg från: Yuppyupp |Visa alla inlägg
  • Yuppyupp

    Festfixare- se hit!!! Hjälp till fest behövs...

    Venna skrev 2008-09-09 20:00:49 följande:

    Tack för alla braiga tips! Det känns som att det börjar lossna lite nu, är inte helt nollad på ideér längre.

    ääjfu: Någon liknande tipspromenad minns jag nu att vi hade på en släktträff för superlängesen, och det var hur roligt som helst. Så jag får nog klura på lite såna frågor. Tack!

    Ja, att beställa catering är ju också en idé som jag faktiskt inte ens tänkt på...tack för det med!

    Som det ser ut nu så lutar det åt att ha hit släkten och familjen på dagen/eftermiddagen och bjuda på lite pajer, sallad, bröd, kallskuret, röror osv.

    Sedan får de som vill stanna kvar till festen på kvällen då alla kompisar kommer också. Då funderar vi på att kanske bjuda på lite ost, kex, dipsåser, snittar, crostini, grönsaker osv...ja, lite "småplock". Känns det för snålt?!

    Ska ha singstar för de som vill och sen någon tipspromenad för att få gästerna att kanske få lite frisk luft och att få röra på benen en sväng under kvällen...

    Tack för alla tips...Fler emottages också gärna!


    Småplock är absolut inte för snålt! Kombinera gärna salta kex och ost med druvor. Det går alltid hem. Jag tror inte de som kommer framåt kvällen förväntar sig en komplett måltid. snacks och tilltugg är hur bra som helst. 


    Jag måste ärligt säga att jag inte vet varför du efterfrågar tips! Det låter som att du har en skitbra plan och att du har tänkt på både de sociala och mer tillbakadra gästerna! Toppen. Det visar på gästvänlighet och att du vill att alla ska ha det bra. Sen kommer det kanske alltid vara någon som inte vill gå promenad eller som inte vill sjunga. Låt det få vara fritt så blir det roligare för alla 😌

Svar på tråden Festfixare- se hit!!! Hjälp till fest behövs...