• gallon82

vi som precis fått missfall efter IVF/FET och försöker ta nya tag

Tänkte starta en tråd för oss som precis fått MF efter IVF/FET så vi kan stötta och uppmuntra varandra.

Min historia i korta drag:Första IVF. plussade 30/3. Började få små bruna flytningar 6/4, åker till akuten 8/4 där de konstaterar att gravtest är neg och slemhinnan alldeles för tunn för en pågående graviditet. 9/4 de stora blödningarna kommer - mår skit fysiskt och psykiskt. 10/4 ringer RMC och berättar nyheten får tid för VUL 11/4 för att se om skrapning behövs samt diskussion om fortsatt behandling. Hoppas på försök innan sommaren. Vi har 3 eskimåer i frysen.

Nån mer som vill vara med?

• Svar på tråden vi som precis fått missfall efter IVF/FET och försöker ta nya tag
  • dagmara

Tack så mycket Fismamman och lycka till imorgon!

• Catta80

Jag har en fråga...hur är det här med feber efter MA....är det inte bra eller? Och vad räknas som feber för sjukhuset? Har legat hela dagen i soffan och tagit alvedon och med alvedon i kroppen (lite kvar tror jag) har jag 37.8 grader...vad ska jag göra?

• gallon82

Välkommen hit dagmara - tråkigt att det inte gick vägen den här gången. Vi får hålla tummarna att det lyckas nästa gång.

Hur går det utan tabletter idag catta?

Kramisar på er

• Catta80
    gallon82 skrev 2007-04-16 17:50:04 följande:
    Välkommen hit dagmara - tråkigt att det inte gick vägen den här gången. Vi får hålla tummarna att det lyckas nästa gång.Hur går det utan tabletter idag catta? Kramisar på er
    Har värk hela tiden...men jag överlever...har tagit alvedon bara.
  • gallon82

Tråkigt att värken håller i sig så länge - hur kommer det sig? Vet du det?

Själv har jag varit på riktigt bra humör idag om jag får säga det själv - känner mig bara bättre och bättre psykiskt. Det fysiska har redan försvunnit.

Däremot började jag blöda lite igen efter det att maken och jag haft lite kul i sänghalmen - någon som vet om det har med MF:et att göra? Det var färskt blod....

• Fismamman

Till mig sa doktorn att jag skulle ringa om jag fick feber. Jag skulle ringa om jag var du Catta. Kan du ta febern när alvedonen går ur kroppen? På morgonen?

Ingen aning om det där med blodet Gallon.

Ibland undrar man ju om någon vill jäklas lite extra. En av mina patienter är gravid. Är precis så gravid som jag skulle varit om inget hänt. Nu ska jag jobba intensivt med den familjen. Träffa dem flera gånger i veckan. Följa graviditeten. Vilken ironi. Men det ska nog gå. På jobbet är det nog ok.

Annars tycker jag också att det känns bättre och bättre.

• gallon82

Fismamman - jobbigt att behöva följa en graviditet som egentligen skulle vara "din". Hoppas att du inte påverkas för mycket.

kramiss

• Fismamman

Tack. Jag tror att det ska gå bra men det kändes som hålet i hjärtat gjorde sig lite påminnt. Men vi ska ju alla snart bli gravida och då kommer det kännas lättare.

• gallon82

Det är sant - snart är det vår tur. Det är ju bara så att en del får kämpa mycket mer än alla andra.

• dagmara

Jag skulle ringa om jag var du Catta.
    Fismamman vi måste fokusera på oss , japp snart är det vårt tur!

Svar på tråden vi som precis fått missfall efter IVF/FET och försöker ta nya tag