• Gummsesnuffsan

    Ska man behöva skämmas för sina inköp?

    Alltså jag blir galen på alla människor som himlar med ögonen och tycker att jag är hysterisk som redan inhandlat allt till min bebis. "Men ungen är ju inte född ännu, tänk om det händer nåt" o.s.v.
    Jag är just nu väldigt glad över att jag hann klart de flesta inköp redan innan vecka 25, för just nu känner jag ingen lust alls att boa. (Är i vecka 34)

    Varför ska man inte kunna göra detta? Jag har en positiv inställning till det mesta och jag tror och hoppas att allt kommer att gå bra med lilla bebisen. Då känns det så himla tråkigt när folk kommer med sina " men tänk om nåt händer".

  • Svar på tråden Ska man behöva skämmas för sina inköp?
  • Mamma till Philip Nova Elliot
    Ja jag vet, de e tråkigt med människor som bara ser det negativa (att det kan hända nåt) eller så är de avundssjuka.....finns ju dom oxå. Jag hade aldrig kommenterat någon som köpt saker tidigt, tänker själv göra det kram o lycka till!!
    Philip född 021128 och Bebis BF 070807
  • Kerplunk

    Klart man får handla!!! Jag har redan shoppat en hel hög bebiskläder. Och jag är inte ens gravid!!
    Men barn kommer jag ju ha förr eller senare, på ett eller annat sätt!


    Nåt som inte var IKEA, nåt som inte hade lösningen i kanten.
  • Gummsesnuffsan

    Men varför vill man lägga sig i? Jag förstår verkligen inte vad folk har för problem?! Jag har aldrig varit med om att få så mycket "goda" råd som när jag är gravid. Både från folk som själva har barn och folk som inte har några barn alls.
    (Det blir väl ännu värre när bebisen kommit ut kan jag tänka mig...!)

  • Gakka

    Varför skulle man inte handla? Förstår inte det där, för även om man går full tid kan ju något hända med barnet! Det kan ju lika gärna hända en vecka efter födseln...
    Själv började vi handla runt v 22... Vagnen har stått här hemma sen v 25. Tycker det är jätteskönt att ha gjort bort de stora utgifterna, och spridit ut dem lite, i stället för att köpa allt på en gång!

  • Nervis

    Så har jag aldrig sagt till nån. Vaddå om nåt händer?! Som att det största bekymmer man har då är några kläder man redan råkat handla?! Isf skulle det väl bara vara ett fint minne iaf.

    Själv handlade och handlar jag när andan faller på. Med Wilma i magen handlade jag nog som mest runt v 20-30. med denna kom jag just på att jag inte handlat en enda pryl ännu, är i v 24 men å andra sidan har vi mycket kläder från wilma som ska återanvändas. Har dock pratat med Wilma om att vi efter jul ska handla ett gosedjur till dem båda. ett till henne och ett till bebbe från henne, likadana. Det ser hon faktikst fram emot.

    Men får se, kanske när det blir rea att jag shoppar loss

  • Kärleksbacillen

    Självklart skall man handla och förbereda inför bebisens ankomst - om man vill!!

    För mig var det en jätteviktig förberedelse inför förlossningen och även för min man. Och så är det ju såååå kul att titta på alla gulliga kläder! För att inte tala om hur härligt det var att inte behöva fundera på vad som saknades hemma när man låg på BB. Det var bara att åka hem och njuta av bebisen!

    Nix, strunta i vad omgivningen säger. Det är bara du som vet hur mycket du vill ha klart hemma innan bebisen kommer.

  • Stellas Mami

    TS - Folk som lägger sig i har inget bättre för sig, så är det!
    Det är "små" människor med mkt "små" liv!

  • sabinaa

    Vi fixade säng, bilstol, skötbord och vagn ganska så snabbt. Nu var det min kollega som ville sälja allt detta, och vi passade på. Jag tror inte att magen syntes än då Skrattande.

    Men för mig är det så, om jag vet att vi måste köpa någonting, vill jag göra det så fort som möjligt, så slipper man tänka på det sen.
    Jag och pappa ska till IKEA på torsdag och köpa dom sisa möblerna. Ett skötbord till och en hylla till hans leksaker. Sen är det klart. Sambon jobbar så han kan inte hänga med, men då kan jag välja vad jag vill SkrattandeSkrattandeSkrattande

    Sen är det bara blöjer kvar. Har BF den 12 januari, och har tänkt vänta tills januari iaf. Om jag kan. Man kan ju lika bra köpa det med en gång så är det gjort. Man kan inte gå och orora sig för att barnet kanske inte klarar sig. Då blir man ju rent deppig. Eller?

  • Emil06

    Ja jag håller med dig TS....! E så sjukt! Vi köpte en liten byxa å tröja med kängurus på när jag var i v6, vi hade precis fått veta att jag var med Bebbe, å vi var nere i Australien på semester, var ju bara ett måste att handla nåt!

  • troddeduja

    Stäng av öronen och ta en shopping runda till vetja!
    Jag handlade två par söta strumpor redan innan jag vart gravid! Nu i v.31 saknar jag bara vagga, sängkläder, babysitter , bärsele, lite mer kläder och lite hygienartiklar. Ska köpa resten på mellandagsrean, sen kommer man ju inte orka gå runt heller.
    Som min kloka sambo säger: Tänker man sådär ska man ju inte storhandla mat heller, för tänk om man dör imorgon! Nä, köp så mycket du vill, hur tidigt du vill!

Svar på tråden Ska man behöva skämmas för sina inköp?