• sassa85

    en ny tråd för oss som fått missfall

    hej!
    jag fick missfall i vecka 8.
    jag tänkte att vi skulle kunna pratas vid och stötta varandra.
    hoppas på flera svar.

    *kram*

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-04 20:35:39:
    Zebra71 mf v 9 (8+2)
    Viran75 mf v 9 (8+4)
    sassa85 mf v 9 (8+5)
    jam MF 3/8, v9 (8+0), BIM 1-4/9
    small talk MA v.11
    Janken mf v.9
    Ina 67 mf v 13
    Ebbelina, MA v 11 (10+5)
    delfin79 MF v.6 och v.9
    aicha80 MF 9/8 v7

  • Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall
  • Tett82

    Några uppmuntrande ord...fick mf i juli och 5 vecor senare vart jag gravid igen! SÅ ge nte upp tjejer fast det kan kännas himla tufft!

  • Fjärilsvinge

    Anonym: Jag fick en mindre pyttblödning dom 2 första dagarna från att mitt MA började...fick komma in på kk för ul, då vi fick veta att det va början till ett ma. 3:dje dagen blödde det jätte mkt, fick byta binda varannan timme minst. Även mindre klumpar....på natten mot den 4:de dagen "födde" jag fram fostersäcken, moderkaka....det värsta jag varit med om! Men då hade jag gått 16 v med ett embryo som motsvarade v. 7!!! Vet inte hur länge du gått, vilken vecka du är i...Är du tidigt gången tror jag inte det kommer klumpar...tänk på att fostret i magen alltid är 2 veckor mindre än vad man räknar i gravidveckor. Såhar du gått 5 v. är fostret (embryot) bara 3 v. gammal...så det blir väl inte så mkt klumpar då...men nu vet jag ju inte vilken v. du är i...men de är ju fostersäck o sånt som måste ut....tycker du skulle åka in direkt till kk göra vul!!!!! Ring o få en tid tidigare!!!!!

  • Anonym

    Jag var i vecka 10 när det började blöda. Jag ringde och de enda alternativen är att åka in akut eller snällt vänta på inskrivning och då få en läkartid... Har redan ringt och kollat med dem...

  • Fjärilsvinge

    Hejsvejs!!! Deprimerad idag....*suck* Det har börjat blöda igen...hmmm ingen aning varför, det slutade ju förra ons, helt bara så där o så va vi på vul undersökning o allt va ute enligt läkarn. Men vad är det för blödning som har kommit nu????? Kan ju lixom inte va mensen...är ju 2 v. nu sen MA. Är inte orolig...men fundersam, får se om det slutar el. vad som händer...hade ju hoppas på att vi skulle kunna börja lite smått igen i med bebisverkstan...Men nu blir det o vänta. VILL JU FÅ BEBIS TILLBAX!!

  • Ipomea

    Fjärilsvinge: låter ju inte så kul. Hoppas det bara är lite tillfälligt.
    Själv är jag förkyld och troligtvis urinvägsinfektion på G. Inte så kul det heller.

  • Anonym (Kram)

    Jag har haft fyra missfall varav ett var med tvillingar
    mellan åren -91 och -93. MF började alla gånger med småblödningar. När jag väntade tvillingar dog först det ena
    fostret i v 9 - sedan även det andra i v 11. Det var en oerhört jobbig tid där jag både blev deprimerad och rasade i vikt.
    Vintern -93 gick jag på zonterapi för att slappna av och tillåta mig behålla ett foster. Och sen då? Jo, sommaren -94 föddes vår första lilla gullklimp och därefter har vi fått tre (!) små döttrar oxå. Alla alldeles underbara, friska och fina. Snacka om att man är stolt över sina barn. Vill bara ge alla som sörjer
    en stor kram, kan verkligen förstå hur ni känner er, men ge inte upp.
    Lycka till!

  • Janken

    Det är så många som säger saker man håller med om här inne på fl. Fjärilsvinge tex, jag håller med dig om att man bara vill ha tillbaka sin bebbe (eller möjligen en annan...) Jag såg i kalendern att jag skulle ha varit i v 18 nu. hade strukit över med tippex men det syntes från baksidan... Inte så roligt att leva i nåt slags "sä-här-skulle-det-ha-varit-liv"!

    Och anonym (kram) skriver att det kommit många friska fina barn efter flera missfall och det är ju hoppfullt! Om det nånsin går bra för mig igen så ska jag också bli en sån som sprider hoppfullhet omkring mig!!

    En stor kram till er alla från en som bara väntar och väntar och väntar...

  • delfin 79

    Hej tjejer!
    Vill tacka Anonym (kram) sänder en kram till dig oxå.

    Jag skulle ha haft BF början av oktober och eftersom det inte gick vidare bra med den graviditeten så skulle jag annars ha BF i december. Så det känns ganska trist!
    men livet måste gå vidare och vi är i full gång med bebisverkstan igen

    Sänder massor av kramar till alla!

    Kram!

Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall