Inlägg från: Anonym (XXX) |Visa alla inlägg
  • Anonym (XXX)

    Hur skulle du röstat idag?

    Sverigedemokraterna. Jag skulle inte VÅGA rösta på något annat inom överskådlig framtid, p.g.a. att alla andra partier har en invandringsvänlig falang. Sd har inte det, så dem kan man lita på. 

  • Anonym (XXX)
    Anonym (Yra) skrev 2024-05-10 09:03:29 följande:

    Ja, inte är det lätt. Den välfärdssystem Sverige byggde upp raseras i snabb takt nu. Den kunskapsnation Sverige en gång var kan vi snart se oss om i stjärnorna med en trasig, segregerad skola där eleverna är kunder som köper betyg. Nu skär över 90% av kommunerna ytterligare kraftigt på våra barn, där inget mer finns att skära på. Konsekvenserna blir förstås ökad psykisk ohälsa, diagnoser, gängkriminalitet. 

    Så troligen röstar jag på V. Så värst vänster är jag inte tycker jag, snarare socialliberal. Men varför vi ska fortsätta göda högern som aldrig vill arbeta förebyggande och långsiktigt eller ens bevara det Sverige vi haft - obegripligt. Skattesänkningar är ännu fler i den lilla klicken superrika prioriteras, samtidigt som skola och vård blir förstörda för medelinkomsttagaren och låginkomsttagaren bara får smulor. 


    V har tillsammans med Mp varit mest drivande för massinvandringen, som är orsaken till alla andra problem också. Det är t.ex. inte Erik, Linus och Lukas som är ute och skjuter och spränger om nätterna. Det är inte heller Sofie, Clara och Louise som föder åtta barn var, och tar upp platserna på förlossnings- och BB-avdelningarna.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Yra) skrev 2024-05-10 09:55:12 följande:
    Sverige har sen flera år tillbaka en restriktiv invandringspolitik. 

    Jag träffar Lukas och Sofie som efter tio år i skolan inte kan läsa med flyt, Erik och Clara som är hemmasittare, Louise och Linus som inte lyfter ett finger för alla andra ska fixa. Alla har de fått sin skolgång söndertrasad av taffliga kommunpolitiker, enorma besparingar, friskolor som lovar guld och gröna skogar men trasar sönder ytterligare.

    Bekvämt att skylla på invandrare är det. Såvitt jag vet är det INTE massinvandring bakom kommunaliseringen av skolor, friskolereformen, den vansinniga ersättningsmodellen till friskolorna, det fria skolvalet. 
    Samtidigt är friskolorna räddningen för många barn, vars föräldrar inte har råd att bo någon annanstans än i ett invandrartätt område. I friskolan kan de få en bra och trygg skoltid, med möjligheter för framtiden. I den närmaste kommunala skolan hade de fösts ihop med X antal invandrarbarn som inte ens kan svenska ifrån början, och inte har de grundkunskaper som svenska barn i samma ålder har. Vilket gör att de tar upp frökens tid, samt att undervisningen måste hållas på en nivå som alla kan hänga med på. 

    Om ett invandrarbarn är elakt mot ett svenskt barn, och det svenska barnet slår tillbaka eller svarar något tillbaka, så kommer invandrarbarnet att hämta hela klanens pojkar och ge det svenska barnet stryk. Några hedersregler om att pojkar inet får slå flickor finns inte heller i denna grupp. Efter det kommer det svenska barnet inte att våga försvara sig mera, utan vänja sig in i den undergivna rollen. 

    Invandrarpojkarna kommer mycket snart att bli intresserade av sina kvinnliga klasskamrater på fel sätt, och ha uppfattningen att de är horor utan heder. Och invandrarflickorna kommer att tycka samma sak, där de gömmer sig bakom sina dygdiga slöjor. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Yra) skrev 2024-05-10 10:27:17 följande:
    Du tycker alltså att vi ska ha ett segregerat och öppet rasistiskt land och att det är på den vägen vi ska fortsätta? 

    Att friskolan äter upp den kommunala skolans resurser är helt i sin ordning? Att de fina "kunskaper" barnen fick med sig från friskolan många gånger visat sig vara undermåliga? 

    Självklart ska vi inte tillåta våld i skolan. Där det finns en våldsproblematik är knappast lösningen att skära ner på resurserna dock. Kommer inte svenska språket hemifrån, vilket det ofta inte gör för svenskfödda elever heller då såväl samtalen som läsningen minskar, måste vi ju tillsätta en mer för att skolan ska kunna kompensera. Det är fruktansvärt dyrt i längden att spara på barn och smärtgränsen är nådd med råge. 

    Jag vill ha ett land där alla kan lita på att den närmsta skolan tillhandahåller en god kvalilitativ utbildning, med studiero, med utbildade lärare, med resurser att se alla barn och fånga upp de med behov av lite extra.

    Jag vill inte ha ett land där "bra skolor" mäts i "sätter höga betyg" (utan extern kontroll) och "dåliga skolor" förväntas, ja, inte vet jag, vara samlingsplats för stökiga barn som ska få sin framtid förstörd men ändå ska de bli skötsamma vuxna, eller hur menar du? 
    Att tillföra mer pengar och "resurser" hjälper bara marginellt, om man inte får dela upp eleverna på något sätt. Idag får de vara kvar vad de än gör, nästan. T.o.m. i det där hemska fallet för något år sedan när en invandrarpojke från en kultur där s.k. "gossekärlek" är vanlig hade våldtagit en pojke i klassen, så menade rektorn att dessa två pojkar skulle fortsätta gå i samma klass. Men i det fallet protesterade en majoritet av föräldrarna till barnen i klassen. 

    Om man inte får dela upp eleverna på något sätt, vilket man inte får i den kommunala skolan, så finns det inget annat sätt än att flytta sina barn till en skola där det redan har gjorts ett urval. 

    För övrigt har skolan alltid varit segregerad, även den kommunala, då det blir ett helt annat underlag i en skola som ligger mitt i ett område med dyra villor och bostadsrätter, jämfört med ett stort miljonprogramsområde. Men av någon anledning går detta bra - kommunisterna protesterar aldrig över det, och kräver bussning mellan skolorna. 

    Lösningen på alla invandrarrelaterade problem i skolan och annanstans, skulle vara att resa 30 år tillbaka i tiden och inte släppa in några. Nu går inte det, och därför tror jag tyvärr att det är kört för gamla Svedala... Det enda man kan göra är att planera för sin egen utvandring, samt skydda sina egna barn bäst det går under tiden. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Yra) skrev 2024-05-10 10:27:17 följande:
    Du tycker alltså att vi ska ha ett segregerat och öppet rasistiskt land och att det är på den vägen vi ska fortsätta? 

    Att friskolan äter upp den kommunala skolans resurser är helt i sin ordning? Att de fina "kunskaper" barnen fick med sig från friskolan många gånger visat sig vara undermåliga? 

    Självklart ska vi inte tillåta våld i skolan. Där det finns en våldsproblematik är knappast lösningen att skära ner på resurserna dock. Kommer inte svenska språket hemifrån, vilket det ofta inte gör för svenskfödda elever heller då såväl samtalen som läsningen minskar, måste vi ju tillsätta en mer för att skolan ska kunna kompensera. Det är fruktansvärt dyrt i längden att spara på barn och smärtgränsen är nådd med råge. 

    Jag vill ha ett land där alla kan lita på att den närmsta skolan tillhandahåller en god kvalilitativ utbildning, med studiero, med utbildade lärare, med resurser att se alla barn och fånga upp de med behov av lite extra.

    Jag vill inte ha ett land där "bra skolor" mäts i "sätter höga betyg" (utan extern kontroll) och "dåliga skolor" förväntas, ja, inte vet jag, vara samlingsplats för stökiga barn som ska få sin framtid förstörd men ändå ska de bli skötsamma vuxna, eller hur menar du? 
    Angående betygen, så har jag alltid tyckt att betyg bör sättas av externa bedömare. Som inte känner till något om eleven som har skrivit uppsatsen eller matteprovet, inte ens barnets kön. Detta skulle också ta bort "tillägg för fjäsk"-effekten. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (24) skrev 2024-05-10 14:14:57 följande:
    Det är du som talar hudfärg - inte jag.

    Du har missförstått hela grejen.

    Idag kan en mobbad unge byta skola utan kommunens godkännande. Det är bra.

    Det är föräldrar i utsatta områden som sätter sina barn i friskolor i högre grad än genomsnittet i Sverige. Det fria skolvalet blir en väg ut ur problemen för dem.

    Jag behöver inte skolvalet för min familj. Vi klarar oss bra på närhetsprincipen då vi bort rikt och dyrt med en bra skola i området. 

    Dåliga skolor hjälps inte av mer resurser enbart, I Stockholm var det sist jag kollade ca 50 gångers skillnad på resurser per elev där skolor som var "socioekonomiskt utsatt" fick mer pengar än skolor i bra områden. - likväl var de dåliga skolorna fortfarande dåliga och de bra skolorna fortfarande bra.

    Lösningen på dåliga skolor ligger snarare i regelverk, organisation och pedagogik.
    Jo. Det är i första hand ELEVERNA och i andra hand lärarna som gör en skola bra. Med rätt urval av trevliga, harmoniska, normala och från hemmet väluppfostrade barn samt en engagerad lärare, skulle man kunna hålla högkvalitativ undervisning i en lerhydda utan elektricitet. Och omvänt: får man inte välja bort de bråkiga, ouppfostrade, elaka, utåtagerande och stökiga barnen, så blir inget bättre av att man öser mer skattepengar över en skola. Det är inte där det sitter. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Viktig) skrev 2024-05-11 00:01:28 följande:

    Jag har barn så för mig blir det såklart nåt parti som tar klimatkrisen på allvar. 


    Men titta i så fall inte bara på vad de SÄGER utan på vad de GÖR! Mp t.ex. är det parti som tillsammans med V (som också "tar klimatkrisen på allvar") har  vurmat mest för massinvandring till Sverige och Europa ifrån Afrika och Mellanöstern.

    Vad gör det med invandrarnas klimatavtryck - ekologiska fotspår - eller om man så vill: koldioxidutsläpp per livstid, om man flyttar människor ifrån fattiga länder där man lever i samklang med naturen, till länder där de får en västerländsk livsstil? Samt att de kan skaffa hur många barn som helst, för att VI försörjer dem och betalar för MVC, BVC, förlossningsvård, vaccinationer, läkarvård, mediciner, tandvård o.s.v. - och alla barnen överlever och kan fortplanta sig i sin tur, vilket de inte skulle ha gjort i hemlandet. Samtidigt uppmanar klimatfolket västerlänningar att skaffa färre barn, helst inga alls, för klimatets skull...

    Den som tror att massinvandring från fattiga länder till rika är positivt för klimatet, har inte alla hästar hemma helt enkelt. Eller förstår inte sin egen lära. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Block) skrev 2024-05-11 14:53:38 följande:
    Men vad konstigt. Du betraktar invandrare nästan som djur som "skaffar hur många barn som helst" där de lever i "samklang med naturen" där inte alla deras barn överlever och de inte har tillgång till vård

    Du verkar inte ens bekymrat dig över att det är individer med individuella svårigheter/ incitament som gör att de emigrerar. Det är knappast någon jävla "samklang med naturen"
    De är ekonomiska migranter. Det är inte alls konstigt att de önskar komma till ett rikt land och få allt serverat - det skulle kanske vi också försöka med om rollerna var omvända. MEN det är fel att ljuga om asylskäl som inte finns, och det var enfaldigt och mesigt av våra politiker att inte stoppa den trafiken för länge sedan. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Block) skrev 2024-05-11 14:58:01 följande:
    win-win, lite gammelsverige, hämta vatten ur en brunn, samla Nässlor, koka soppa på en öppen spis. Vilken idyll
    Jomenvisst. Medan invandrarna lever gott på alla bidrag de får för alla barnen, i modernt utrustade lägenheter med värme, kallt och varmt vatten och elektricitet? Fast det var MINA förfäder som byggde det här landet, svedjade marken och bände bort stenarna på åkrarna, stred i alla krigen som avgjorde Sveriges gränser, och på 1900-talet byggde upp vår välfärd genom att arbeta långa dagar i fabrikerna. Det vore väl rättvist?  Död
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Förvånad) skrev 2024-05-11 15:09:05 följande:

    42% SD på familjeliv.. det trodde jag inte!


    Folk har vaknat nu, även unga mammor. Särskilt de som har vuxit upp i utsatta områden, har ofta dåliga erfarenheter från skolan och gården och bostadsområdet och trappuppgången och köpcentrat... och även de som har varit mer privilegierade, kan ha råkat ut för saker i simhallen, på biblioteket, på nattklubben, i en taxi (svart eller inte). De vill inte att deras egna barn ska ha det likadant.

    Det finns också många mammor som nekats stöd från samhället - t.ex. kontaktfamilj till en ensamstående mamma, eller stödfamilj, personlig assistent, elevassistent, skolskjuts eller vårdbidrag för ett funktionshindrat barn. För att samhället måste spara. Och sedan ser hon invandrade mammor som går med åtta barn efter sig - tripp, trapp, trull - och vet att den familjen är helt och hållet försörjd på bidrag.Sådan väcker ilska. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Block) skrev 2024-05-11 15:23:18 följande:
    Är det därför kvinnojourerna har minimerats, sd vill skapa ännu mer missnöje. Sd är inte intresserade av att lösa problem. De vill göda problemet.

    fattar inte sd-folk det?
    Om det är sant (att det dragits in på kvinnojourerna), så är det förstås olyckligt. Kanske finns helt enkelt inga pengar till det, p.g.a. alla invandrarrelaterade kostnader? Jag kan även tänka mig att många platser tas upp av kvinnor med sådana hedersrelaterade, kulturella och religiösa problem, som inte ens borde finnas i Sverige. (Jag sa inte att vi inte ska hjälpa de tjejer som redan finns här, det måste vi ju.)
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Block) skrev 2024-05-11 15:42:43 följande:
    Haha! Pga invandrare så nödgas kvinnojourer dras in. Du är ju helt införlivad i den polariserande propagandan! Förstår du att sd vill ha det så. Det skulle vara bättre om ett parti som faktiskt vill lösa problem fick göra det. Sd vill ha problem i stället och bidrar till att skapa problem.
    Nä, det är alla andra riksdagspartier UTOM Sd, som har sett till att vi nu har hederskultur i Sverige. Och att detta i sin tur tar upp mycket av samhällets budget för att hjälpa utsatta flickor och kvinnor. Detta kan du faktiskt inte förneka. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Block) skrev 2024-05-11 15:42:43 följande:
    Haha! Pga invandrare så nödgas kvinnojourer dras in. Du är ju helt införlivad i den polariserande propagandan! Förstår du att sd vill ha det så. Det skulle vara bättre om ett parti som faktiskt vill lösa problem fick göra det. Sd vill ha problem i stället och bidrar till att skapa problem.
    Här har du ett alldeles färskt exempel:

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/bm58Jg/lessebo-kvinna-hittad-dod-vid-vindskydd

    "Kvinnan ska ha levt på ett skyddat boende, enligt P4 Kronoberg.


    Men förra helgen hittades hon död i ett vindskydd i Lessebo.


    Nu har tre personer med kopplingar till kvinnan häktats på sannolika skäl misstänkta för mord och grovt gravfridsbrott."

    Jag skulle kunna sätta allt jag äger och har på att detta var ett hedersmord, och att familjen kommer ifrån Mellanöstern. Vilka personer "med kopplingar till" en ung kvinna, "en man och en kvinna i 40-årsåldern och en man i 20-årsåldern", skulle detta vara om inte hennes föräldrar och hennes bror? Eller möjligen (men mindre troligt) svärföräldrar och make/fästman.

    Denna kvinna har alltså tagit upp en plats på ett skyddat boende (jag säger inte att det var fel), innan någon i familjen lurade henne att det var grönt ljus och att hon kunde komma hem och hälsa på. 


  • Anonym (XXX)
    Anonym (Block) skrev 2024-05-11 16:12:31 följande:
    Du illustrerar ju hela tiden, i varendaste inlägg det jag menar. Låt mig gissa, sd är den enda "räddningen" för Sverige. De vill gärna framstå som det. Du svarar egentligen inte på mina inlägg, du bara postar "missnöje"
    Fast det är ju sant. Om Sd hade fått makten från början, hade vi inte haft någon hederskultur i Sverige. Och då hade det funnits resurser till att i stället hjälpa alla svenska kvinnor som blir misshandlade och våldtagna med regelbundenhet varje lördagskväll, när maken/sambon har tagit sin lördagsbläcka...

    Nu prioriteras inte de, för de anses inte leva under dödshot - vilket de muslimska flickorna som brutit mot hederskulturens regler gör. Men även i fråga om "vanlig" hustrumisshandel, så går misshandeln ibland för långt - även om det inte är mannens mening att kvinnan ska dö. Hon ramlar så illa att hon slår huvudet mot något hårt och dör. Och även om hon inte dör, så ska ingen behöva leva så. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Y) skrev 2024-05-12 06:41:47 följande:
    "Flyttar människor ifrån fattiga länder där man lever i samklang med naturen..."

    Va? Vadå samklang med naturen??!! Har du varit i en skitig  megastad som Lagos, Calcutta, Bagdad eller Tehran och sett hur lite "i samklang med naturen" det levs? Tror du att alla invandrare är någon slags naturfolk som tidigare levt i regnskogen, öknen eller på savannen?
    Ja, det var fel formulerat. Jag menade att de oftast inte har så mycket tillgångar och resurser att de lever över "ett jordklot per person", om du känner till det testet som man kan göra på nätet. Hur många jordklot som egentligen skulle behövas för att hantera de koldioxidutsläpp som man som individ står för. För Västeuropéer behövs det oftast flera...

    Här får de samma levnadsstandard som vi, men det blir ännu mycket värre på grund av a) de många barnen och b) att de inte har kunskaperna eller intresset för att tänka klimat- och miljömässigt. De tänker aldrig längre än till det som är bra för deras klan just nu, någon solidaritet med samhället, landet eller planeten har de inte - och detta delar de med vårt eget WT. Det är invandrare samt WT som struntar i att sopsortera, t.ex..


  • Anonym (XXX)

    Felformulerat igen, ovan! Skäms Jordklotstestet visar förstås hur många jordklot som skulle behövas, om alla människor på hela jorden skulle släppa ut lika mycket koldioxid som jag, som gör testet. 

    Flyttar man människor från fattiga länder till rika, så blir det av uppenbarliga skäl fler som lever över den högsta siffra som är rimlig och hållbar, nämligen: 1,0 jordklot. 

  • Anonym (XXX)
    Anonym (Y) skrev 2024-05-13 00:06:05 följande:
    Vi alla måste börja leva bättre och mer hållbart, oavsett var vi bor.

    Att anlägga odlingar och golfbanor i ökenklimat är så dumt så jag baxnar.

    Finns det inte rätt många foliehattar i SD och AfS som tror att vi kan skita ner och behandla jorden hur som helst utan konsekvenser? Miljöförstöring och klimatkriser existerar inte? Inte lika många i SD som i AfS förstås. AfS är ett parti fullt av foliesnuttare som är faktaresistenta när det kommer till forskning.
    Jag är ju Sd, men funderar lite på att gå över till AfS på grund av Sd:s ställningstagande för Israels pågående folkmord i Mellanöstern. Jag är så himla besviken på dem/oss nu, trots att jag har varit med i partiet nästan ända sedan det bildades. 

    Foliehattar är de inte, utan detta med de fossila bränslerna tror jag är en anpassning för att få röster, helt enkelt. Sd och AfS vann först röster bland vanligt folk, som levde mitt uppe i invandringsproblematiken långt innan villafolket hade förstått att problemen förekom. Männen insåg också dessa problem långt före kvinnorna, då män tänker mer logiskt, medan kvinnor är mer känslostyrda och lätt går på propagande om "söta, svartögda flyktingbarn" och inte tänker ett dugg längre än så, eller undersöker några fakta. (Ja jag är själv kvinna, men jag får höga resultat på IQ-tester.)

    Och om man har en potentiell målgrupp där majoriteten är arbetarklassmän, då kan man liksom inte motarbeta diesel- och bensinbilar, som är en stor del av livet för de flesta av dessa män... av rent taktiska skäl. Jag tror att det är DÄR det sitter, och inte i att de högt uppsatta företrädarna för Sd och AfS inte skulle förstå detta med klimatkrisen egentligen. De är liksom inte dumma. Men alla partier måste tänka strategiskt om de ska få röster och växa, och då måste de offra vissa frågor. Precis som Sd också offrade kravet på sänkt abortgräns, i ett försök att få fler kvinnliga väljare och medlemmar. DET upplevde jag för övrigt också som ett svek (jag är Pro Life). 

    När det gäller klimatet, så tror jag att Sd och AfS kommer att komma runt med tiden, då fler och fler av deras väljare blir kvinnor och medelklass och även överklass. Förmodligen kommer även mycket i klimat- och miljöfrågorna att regleras ifrån Bryssel i framtiden, så det spelar inte så stor roll vad våra regeringspartier här uppe tycker i de frågorna. EU:s reglering måste ju följas ändå. Då kan man rösta på vilket parti man vill för den övriga politiken, och strunta i vad de tycker om klimat/miljö.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Block) skrev 2024-05-13 15:50:39 följande:
    Så då använder du bara klimatargumentet när det handlar om att skicka ut alla invandrare. På samma sätt som sd för sin politik, säger en sak enbart för att det passar deras agenda.

    Tycker alltid det är komiskt när någon känner sig manad att berätta att denne "faktiskt är intelligent" Är det ett känsloargument från dig i egenskap av kvinna?
    Nä, men det är ju ett faktum att kvinnor i allmänhet har sämre logisk förmåga än män. Dock är de bättre på det verbala. Jag fick både ock! Solig
Svar på tråden Hur skulle du röstat idag?