• mamma8212

    För oss 35+ som försöker bli gravida

    Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

    Vore kul om vi var fler!

  • Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Brallans
    Lojsan DN skrev 2023-09-08 10:48:46 följande:
    A vackert! Så test tidigast ÄL+10? 

     


    Ja håller den sig hög förbi äl+10 så kan det nog vara testdags 😊

    Känner mig dock som vanligt väldigt skeptisk och har redan planerat in kräftskiva med nubbe lagom till min mens 😅

  • Lojsan DN
    Phie84 skrev 2023-09-08 10:55:23 följande:

    Riktigt hög men kan inte riktigt förstå varför. Har inga sjukdomsymtom alls.


    Men får la se va som händer.


    Tar du tempen i snippis & i munnen? Blir det mer rätt då?


    Har du haft så hög innan eller är detta första cykeln du tempar? 


    Japp jag tar i båda hålen 😄 Med olika termometrar då så klart. Jag tycker att den vaginala tempen är mer korrekt, för ibland har jag sovit med öppen mun och då kan den visa lite annorlunda i tempen. 

  • Lojsan DN
    Brallans skrev 2023-09-08 11:01:13 följande:

     


    Ja håller den sig hög förbi äl+10 så kan det nog vara testdags 😊

    Känner mig dock som vanligt väldigt skeptisk och har redan planerat in kräftskiva med nubbe lagom till min mens 😅


     


    Spänningen är olidlig, men visst påminner den om en annan graf du haft? 


    Ja lika bra att ligga steget före, man kan ju alltid hoppa nubben i så fall. 😁

  • Phie84
    Lojsan DN skrev 2023-09-08 11:37:35 följande:

    Har du haft så hög innan eller är detta första cykeln du tempar? 


    Japp jag tar i båda hålen 😄 Med olika termometrar då så klart. Jag tycker att den vaginala tempen är mer korrekt, för ibland har jag sovit med öppen mun och då kan den visa lite annorlunda i tempen. 


    Fösta cykeln ja tempar, hade ingen aning om att man kunde göra det för att logga ÄL å allt runt omkring. En heeeelt ny värld för mig

    Ahha, va smart!
  • Alvedon83
    Lojsan DN skrev 2023-09-08 09:55:07 följande:
    Tråkigt när man ser det där testet. Men än finns det hopp, när är bim? 
    Bim är 13/9 så än finns ju hopp, dock har jag varit skitsur idag precis som jag alltid är vid cd 24-25😐 så är nog min vanliga pms.
  • Lojsan DN
    Phie84 skrev 2023-09-08 12:00:04 följande:
    Fösta cykeln ja tempar, hade ingen aning om att man kunde göra det för att logga ÄL å allt runt omkring. En heeeelt ny värld för mig

    Ahha, va smart!

    Men va kul att du började nu då, bättre sent en aldrig. Då är det ju inte lätt att veta varför tempen är så hög heller, får se de andra graferna visar. 

  • Lojsan DN

    Ja klart det finns hopp 😊 Brukar du ha pms? Då är det svårt att veta vad som är vad. 


    Alvedon83 skrev 2023-09-08 13:03:45 följande:
    Bim är 13/9 så än finns ju hopp, dock har jag varit skitsur idag precis som jag alltid är vid cd 24-25😐 så är nog min vanliga pms.
  • Syskonförsök
    äntligen positivt ägglossningstest här efter otålig väntan!! Tog inget inositolen eller andra tillskott denna gång utan ser vad som händer ?helt naturligt?. Ägglossning på ca cs21 då. Tur maken kommer tillbaka från jobbresa i eftermiddag 🌟 denna stegring gick från att knappt vara ett streck igår till detta idag så verkligen snabb stegring! Ingen blinkande gubbe alls denna gång!
  • Alvedon83
    Syskonförsök skrev 2023-09-09 08:13:09 följande:
    äntligen positivt ägglossningstest här efter otålig väntan!! Tog inget inositolen eller andra tillskott denna gång utan ser vad som händer ?helt naturligt?. Ägglossning på ca cs21 då. Tur maken kommer tillbaka från jobbresa i eftermiddag 🌟 denna stegring gick från att knappt vara ett streck igår till detta idag så verkligen snabb stegring! Ingen blinkande gubbe alls denna gång!
    Åh måste vara drygt att ha så sen äl😐 men skönt att den kom nu då👍
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida