• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (SP)

    Obesvarad kärlek gör mig ont och jag mår dåligt. 
    Det är dags att acceptera att jag betyder ingenting för dig.
    Jag måste hitta min inre kraft och gå vidare.
    Jag hoppas att du är lycklig i ditt förhållande. 

  • Anonym (Lite anonym)

    Vet inte om jag ska ta det där som jag just noterat som ett tecken på att du vill ha kontakt. Men jag vågar inte pga risken att det kanke bara är en märklig slump och ingenting du själv velat. Kan du ge mig ett tydligare tecken? Ring med hemligt nummer på en söndag? Och lägg på, om du inte vågar prata. Du kan alltid skriva eller ringa till mig utan att vara anonym med, jag säger inget. Jag lovar, lita på mig.
    Skulle du vilja hitta på något någon dag? Ta en lång promenad eller så? Får jag skriva till dig?
    Saknar dig.

  • Anonym (Anonym2023)
    Anonym (Lite anonym) skrev 2024-05-04 15:15:04 följande:

    Vet inte om jag ska ta det där som jag just noterat som ett tecken på att du vill ha kontakt. Men jag vågar inte pga risken att det kanke bara är en märklig slump och ingenting du själv velat. Kan du ge mig ett tydligare tecken? Ring med hemligt nummer på en söndag? Och lägg på, om du inte vågar prata. Du kan alltid skriva eller ringa till mig utan att vara anonym med, jag säger inget. Jag lovar, lita på mig.
    Skulle du vilja hitta på något någon dag? Ta en lång promenad eller så? Får jag skriva till dig?
    Saknar dig.


    Vilket tecken var det?
    Jag vill ha kontakt med nån men väntar på att hen ska kontakta mig den här gången.
  • Shredder81

    Känns visst som jag misstagit mig helt på dig. Trodde du var intresserad, visserligen har du väl vetat hela tiden att jag var upptagen. Men jag blev handlöst förälskad i dig men känns som jag inte kommer dig så nära längre tyvärr. Trots jag försökt några ggr. Jag måste nog försöka glömma dig tyvärr men blir jobbigt i hjärtat då vi ses så ofta.Men vet inte riktigt vad jag tänkt mig heller eller hur det hade blivit heller. Väldigt komplicerat antar jag. Min fru vet om att jag haft känslor för någon annan så vi försöker stärka vår relation. Jag kan verkligen inte ljuga för henne. Men det jobbiga är att jag tänker på dig varje dag. Men det håller jag för mig själv.Men det här är nog det sista jag skriver här nu för jag kan inte fortsätta med det här.

  • Reclaimyourself
    Anonym (Anna-Maria) skrev 2024-05-01 07:25:33 följande:
    Jo. Jag kan se "mins" fel. Han är arrogant - men han är även mycket framgångsrik, så han har i alla fall något att vara arrogant för. Men jag gillar inte att han inte förstår att alla människor inte har samma chans, de kommer inte ens till first base. Medan det för honom var självklart att skaffa sig den fina utbildningen som han har, då han växte upp i en stor fin villa med en far som också var högutbildad och framgångsrik, och en mor som var hemmafru.

    Det är inte lika lätt för dem som skyfflas runt mellan olika fosterhem hela uppväxten, och aldrig får något stöd, någon uppmuntran eller någon trygghet. För dem är de tekniska högskolorna lika avlägsna som månen... Men "min" menar att alla har ett VAL, och att de som är fattiga och arbetslösa har "valt" det. 

    Tyvärr älskar jag honom ändå... 
    Fy, stackars dig som är kär i en sån!! :(. Såna som han borde skjutas, borde vara skottpengar på såna där! Har han sagt allt detta till dig, att han tycker så? Och har du förklarat för honom det du förklarar här? Men han skiter i det? Det är tack vare såna som han som världen ser ut som den gör. Jag finner inga ord för hur jag känner inför såna kräk!
  • Reclaimyourself
    Anonym (Sanning) skrev 2024-05-03 13:50:56 följande:
    Jo, du vet. Skapa långa diskussioner om nakna barn på film. Då är man en pedofil, särskilt om man själv blev utsatt som barn.

    Plus paniken över att någon vill kolla upp om du har ett brottsregister. Och att du byter namn och sen flyttar till Gbg. Finns ingen annan förklaring. 
    Allvarligt talat, vad fanken sysslar du med?? Ta det där i en annan tråd, för den där skiten hör inte hit!
  • Anonym (SP)

    Varför det är så svårt för mig att släppa dig?
    Jag drömde om dig igen.. Vi var på en fin strand, du kramade och kysste mig. 
    Snälla kom till mig kl 16 idag om jag betyder något för dig. Vi kan ta fika hos mig eller ta en promenad i mitt område. Du får ringa/skriva till mig.
    Du är viktigaste person i mitt liv nu. Jag saknar dig så mycket. Hjärta
    P.S. 09:09 5/5

  • 1omtänksam
    Varför släpper den inte taget om mig? 
    Tanken på dig. Du vackra kvinna. 
    På dina fina ögon, din utstrålning och din otroliga karisma. Ditt intellekt som jag gillade mycket. På det där ögonblicket av en speciell ögonkontakt då det pirrade till i hela mig. Ditt sätt att skriva och svara mig på. Din lyhördhet och din ödmjukhet.  
    Fan. Alla dessa tankar som ännu snutrar runt i mig. Helt sjukt att du ännu är kvar i mig och alla dessa frågor. Var jag så hemsk som människa att du väljer bort mig ur ditt liv, trots att du nog tyckte om mig? Eller var du rädd för att jag skulle se dig som någon annan? 
    Jag noterade att du hade/har lätt för att prata, bland annat med dem du var satt att hjälpa, samtala med, du har inga problem med att synas, att prata inför grupper, ja, etablera ytliga kontakter om en så vill. Men djupare relationer kanske du hade och har svårare för? För att du blivit sviken? 
    Kan det vara så att så fort det blev tydligt att du och jag gillade varandra, så fick /får du ångest och backade från situationen och mig, trots att du egentligen skulle vilja lära känna mig bättre? Trots att du egentligen skulle vilja ta den där promenaden, det där kaffet med mig, eller det där glas vinet med mig? 
    Alla dessa frågor. 
    Som varken du eller jag kommer att få svar på eftersom du valt att inte svara mig. Förmodligen har du blockerat mig. Men varför fortsätter du att finnas i mitt huvud? Antagligen för att våren slagit ut i blom och för att jag önskar du vågade be mig om en promenad. Jag är öppen och nyfiken precis som du. 
    Även om vi egentligen knappt känner varandra särskilt väl egentligen, så saknar jag dig. Ville ju lära känna dig mer. Du hade någonting särskilt som jag inte mött förut. Varken då eller nu. Vill så gärna prata med dig. Vi hade behövt varandra nu känner jag. Önskar jag visste hur du tänkte. 
    Om du känner dig det minsta tom, ledsen och i viss mån oälskad (mycket på grund av anknytningsmönster) mnns att kärleken funnits där hela tiden, det är  inget du behöver förtjäna. Allt du behöver finns redan inom dig. 
    Kärlek till dig.
    Hoppas du mår bra! 🙏
  • Anonym (Kanske)
    1omtänksam skrev 2024-05-05 14:13:30 följande:
    Varför släpper den inte taget om mig? 
    Tanken på dig. Du vackra kvinna. 
    På dina fina ögon, din utstrålning och din otroliga karisma. Ditt intellekt som jag gillade mycket. På det där ögonblicket av en speciell ögonkontakt då det pirrade till i hela mig. Ditt sätt att skriva och svara mig på. Din lyhördhet och din ödmjukhet.  
    Fan. Alla dessa tankar som ännu snutrar runt i mig. Helt sjukt att du ännu är kvar i mig och alla dessa frågor. Var jag så hemsk som människa att du väljer bort mig ur ditt liv, trots att du nog tyckte om mig? Eller var du rädd för att jag skulle se dig som någon annan? 
    Jag noterade att du hade/har lätt för att prata, bland annat med dem du var satt att hjälpa, samtala med, du har inga problem med att synas, att prata inför grupper, ja, etablera ytliga kontakter om en så vill. Men djupare relationer kanske du hade och har svårare för? För att du blivit sviken? 
    Kan det vara så att så fort det blev tydligt att du och jag gillade varandra, så fick /får du ångest och backade från situationen och mig, trots att du egentligen skulle vilja lära känna mig bättre? Trots att du egentligen skulle vilja ta den där promenaden, det där kaffet med mig, eller det där glas vinet med mig? 
    Alla dessa frågor. 
    Som varken du eller jag kommer att få svar på eftersom du valt att inte svara mig. Förmodligen har du blockerat mig. Men varför fortsätter du att finnas i mitt huvud? Antagligen för att våren slagit ut i blom och för att jag önskar du vågade be mig om en promenad. Jag är öppen och nyfiken precis som du. 
    Även om vi egentligen knappt känner varandra särskilt väl egentligen, så saknar jag dig. Ville ju lära känna dig mer. Du hade någonting särskilt som jag inte mött förut. Varken då eller nu. Vill så gärna prata med dig. Vi hade behövt varandra nu känner jag. Önskar jag visste hur du tänkte. 
    Om du känner dig det minsta tom, ledsen och i viss mån oälskad (mycket på grund av anknytningsmönster) mnns att kärleken funnits där hela tiden, det är  inget du behöver förtjäna. Allt du behöver finns redan inom dig. 
    Kärlek till dig.
    Hoppas du mår bra! 🙏
    Men gud vad fint! Det där hade varit fint att få höra. Men antar att om du sagt hur du känner och hon backat får du ta ett steg tillbaka.
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!