• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Anonym (Ghostrider)
    jowald skrev 2024-05-02 20:25:08 följande:

    Är detta spökstreck eller otroligt svagt?
    Är tidig ÄL+8 och testade bara för skojs skull men när man såg en svag skugga (kan ju inte förvänta sig att de ska synas äl+8) så blev jag lite förundrad om det är ett spök eller om det ffaktiskt syns tidigt?
    Helst inga pekpinnar varför jag testar tidigt utan jag testade mest för skojs skull. Ser ni något?


    Jag tycker mig se ett svagt streck 🙂 blir nog starkare on nån dag.
  • fancyr
    jowald skrev 2024-05-02 20:25:08 följande:

    Är detta spökstreck eller otroligt svagt?
    Är tidig ÄL+8 och testade bara för skojs skull men när man såg en svag skugga (kan ju inte förvänta sig att de ska synas äl+8) så blev jag lite förundrad om det är ett spök eller om det ffaktiskt syns tidigt?
    Helst inga pekpinnar varför jag testar tidigt utan jag testade mest för skojs skull. Ser ni något?


    kan se ett svagt streck på det nedersta :)
  • Anonym (Stu)


    Vad tror ni? 😅 är rfsu tidigt som jag tog isär, blir så irriterad på ?displayen? över dör strecken ska vara. Jag tycker mig se något väldigt svagt men ibland känns det som man knbillar sig streck haha. 
  • cutepenguin
    Anonym (Stu) skrev 2024-05-03 15:22:38 följande:
    Vad tror ni? 😅 är rfsu tidigt som jag tog isär, blir så irriterad på ?displayen? över dör strecken ska vara. Jag tycker mig se något väldigt svagt men ibland känns det som man knbillar sig streck haha. 

     


    Jag ser tyvärr ingenting.

  • Anonym (Majsan)

    Jag har inte haft koll på ägglossning och det kan eventuellt vara för tidigt för att testa, men jag har tagit två stycken clearblue test idag. Ett testa tidigt och ett vanligt. Testen var negativa, om man inte räknar med en svag skugga som endast sågs i vissa ljus. Bägge testen fick dock dessa linjer när de torkade. VET att det kan hända, men är det så vanligt att det ska hända på två olika test samma dag, eller kan det vara indikation på att det kan vara ett tidigt plus? Något som har erfarenhet..?


     

  • Alvedon83
    Anonym (Majsan) skrev 2024-05-04 02:30:33 följande:

    Jag har inte haft koll på ägglossning och det kan eventuellt vara för tidigt för att testa, men jag har tagit två stycken clearblue test idag. Ett testa tidigt och ett vanligt. Testen var negativa, om man inte räknar med en svag skugga som endast sågs i vissa ljus. Bägge testen fick dock dessa linjer när de torkade. VET att det kan hända, men är det så vanligt att det ska hända på två olika test samma dag, eller kan det vara indikation på att det kan vara ett tidigt plus? Något som har erfarenhet..?


     


    Cb får alltid linjer efter att dom torkat, betyder inget tyvärr
  • Anonym (M)

    inte morgonurin. Ska testa imorgon bitti sen ger jag upp för denna cykeln 😵?💫 ser ett svagt svagt streck men känns som att det är för mycket mot vänster?? Vad säger ni 

  • Anonym4848

    Hade BIM 4 eller 5/5 och igår kunde man ana ett streck men extremt svagt, sambon kunde inte se det ens. Med förra barnet plussade jag starkt på BIM så tänkte att detta är inget. Nu på morgonen är det tydligare men fortfarande så svagt? För att vara bim +1 eller +2? Bifogar bild..
    Orolig för utomkveds osv..

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester