• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Nathaa96

    Behöver hjälp att tolka. Testet är taget BIM-2. Jag tycker det ser så smalt ut och det uppkom lite senare än inom tidsramen för avläsning. Positivt eller inte?

  • Nathaa96
    Nathaa96 skrev 2024-02-27 10:56:47 följande:

    Behöver hjälp att tolka. Testet är taget BIM-2. Jag tycker det ser så smalt ut och det uppkom lite senare än inom tidsramen för avläsning. Positivt eller inte?


    Här kommer en till bild 
  • Sallyalicenancy
    Nathaa96 skrev 2024-02-27 10:59:12 följande:
    Här kommer en till bild 
    Skulle tro att det där är ogiligt / spökstreck :( <3 Har du fler hemma?
  • Nathaa96
    Sallyalicenancy skrev 2024-02-27 11:36:52 följande:
    Skulle tro att det där är ogiligt / spökstreck :( <3 Har du fler hemma?
    Ja, har fler hemma. Tänkte testa igen imorgon :)
  • Minmillis

    En bad mig prova att ta ett test i utspätt urin. Vet inte om det syns något men vill ändå prova att lägga upp. Utspätt urin där jag hållit mig i 20 minuter sedan blandat ut med vatten (min mens är några veckor sen) 

  • fancyr
    Minmillis skrev 2024-02-27 13:10:41 följande:

    En bad mig prova att ta ett test i utspätt urin. Vet inte om det syns något men vill ändå prova att lägga upp. Utspätt urin där jag hållit mig i 20 minuter sedan blandat ut med vatten (min mens är några veckor sen) 


    Jag tror inte du uppfattat rätt. Man ska inte spä ut sitt urin, man vill ha så pass koncentrerat urin som möjligt. 
    Tyvärr ser testet negativt ut och om din mens är några veckor sen beror det nog på något annat. 
  • Maymom
    Fyyyyran skrev 2024-02-27 07:45:32 följande:

    Sorry! Bättre nu? (Jag tänker själv att det ser ganska kört ut, tyvärr 😥)


    Ser inget tyvärr. Hur många dagar efter ÄL är du? 
    inget är kört innan mensen kommit.????
  • Cashili33
    Minmillis skrev 2024-02-27 13:10:41 följande:

    En bad mig prova att ta ett test i utspätt urin. Vet inte om det syns något men vill ändå prova att lägga upp. Utspätt urin där jag hållit mig i 20 minuter sedan blandat ut med vatten (min mens är några veckor sen) 


    Det här med att spä ut gör folk som är typ i v 9-10 då hormonerna kan vara så höga att det knappt ger utslag på test 

    så tror man sig vara i v 9 utan att veta om en graviditet kanske det funkar att spä ut urinen

    men är du några veckor sen skulle jag tro att du ej haft ägglossning 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester