• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Alvedon83
    brunbrallan skrev 2024-01-21 10:29:41 följande:

    Hej hej!
    Det är ju roande på något vis att tolka gravtest så här får ni något att bita i.
    Det röda är rfsu och det blå cb

    early predict. Kan tillägga att det är ett blått 'spök' på det blå när det torkat, syns jättetydligt men vet att det inte får räknas som pos då.


    Hmm klurigt, kanske anar lite svagt på det röda testet men ser inget på cb. När hade du äl? 😊
  • brunbrallan
    Alvedon83 skrev 2024-01-21 11:41:15 följande:
    Hmm klurigt, kanske anar lite svagt på det röda testet men ser inget på cb. När hade du äl? 😊
    Jag har ingen aning, har haft spiral men den är nu utplockad. Tog testerna förra helgen för jag haft så himla ont i magen i 2 veckor. Tog det som negativt såklart men är fortfarande fundersam så ska nog kolla idag igen. Hur som helst är det kul att spekulera :) Lägger in en bild på samma cb men torkat för skojs skull 
  • Juvellampa

    Hej!

    Sååå förvirrad, undrar om någon varit i liknande situation:

    Beräknad mens idag.
    Tog digitalt clear blue med veckoindikator idag, inte med morgonurin. Visade negativt. 

    Imorse, med morgonurin tog jag en gravsticka som visade svaaagt plus. 
    Tog sen två clearblue (ej digitala) där det ena visade svaaagt plus och det andra negativt/antydan till det svagaste strecket jag sett.

    Igår, tog jag clearblue digital testa tidigt som visade Gravid. 

    I onsdags och torsdags tog jag två CB testa tidigt som båda visade plus. 

    Vad tror ni? Känner mig tokig. Har lagt 600 spänn på tester senaste veckan... inte hållbart.

    Haft en graviditet innan där jag sex dagar innan bim testade starkt positivt på alla tester jag tog, detta var 2019, ändras hcg med åldern?

    Är 33 år för övrigt.

  • cutepenguin
    Juvellampa skrev 2024-01-21 14:27:55 följande:

    Hej!

    Sååå förvirrad, undrar om någon varit i liknande situation:

    Beräknad mens idag.
    Tog digitalt clear blue med veckoindikator idag, inte med morgonurin. Visade negativt. 

    Imorse, med morgonurin tog jag en gravsticka som visade svaaagt plus. 
    Tog sen två clearblue (ej digitala) där det ena visade svaaagt plus och det andra negativt/antydan till det svagaste strecket jag sett.

    Igår, tog jag clearblue digital testa tidigt som visade Gravid. 

    I onsdags och torsdags tog jag två CB testa tidigt som båda visade plus. 

    Vad tror ni? Känner mig tokig. Har lagt 600 spänn på tester senaste veckan... inte hållbart.

    Haft en graviditet innan där jag sex dagar innan bim testade starkt positivt på alla tester jag tog, detta var 2019, ändras hcg med åldern?

    Är 33 år för övrigt.


     


    Eftersom du testat positivt på testa tidigt och inte på de med veckoindikator skulle jag gissa att ditt HcG bara inte hunnit upp till 25 ännu. Testa tidigt-testen visar ju från 10. 🥰 Du skriver ju också att du inte testade med morgonurin idag vilket också kan ha spelat in. Vänta två dagar och ta ett nytt med veckoindikator och direkt på morgonen. 

  • Juvellampa

    Tack för svar cutepenguin! 🥰

    Ja jag hoppas att det är så som du skriver, att hcg inte kommit upp än. Oroar mig dock och tänker att det är för att graviditeten avstannat, typ kemisk graviditet. 

    Men men är ju första försöket så inte konstigt om det inte tar sig direkt.

    Jag testar nästa gång på tisdag morgon, uppdaterar här då igen 😊

  • fancyr
    Majastina1997 skrev 2024-01-21 22:54:25 följande:
    Tror spök då de ser vita ut 🙈
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester