• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Soltjej25
    Alvedon83 skrev 2023-12-23 11:01:41 följande:
    Då är det nog för tidigt för att det ska visa nåt

    Tar för givet att du arbetar som undersköterska ? Med tanke på det påståendet. Jag fick 2 positiva test, inom test tiden. Ändå påstår du att det inte kan visa något? 


    sånna som du ska inte hålla hus i dessa trådar. Du har ingen aning om vad du pratar om, det märker man.

  • Alvedon83
    Soltjej25 skrev 2023-12-23 12:10:09 följande:

    Tar för givet att du arbetar som undersköterska ? Med tanke på det påståendet. Jag fick 2 positiva test, inom test tiden. Ändå påstår du att det inte kan visa något? 


    sånna som du ska inte hålla hus i dessa trådar. Du har ingen aning om vad du pratar om, det märker man.


    Men kära nå, vad arg du är. Grattis till din graviditet👍🌷
  • Syskonförsök

    Tycker det ser positivt ut! Jag fick plus äl+9 men tyckte mig se något redan äl+8 så visst kan en få plus så tidigt med. :) 


    Soltjej25 skrev 2023-12-23 07:05:29 följande:
    Någon som ser något? Tog också ett clearblue testa tidigt som visade ett ljust blått streck.

    bim 29e.
  • Soltjej25
    Syskonförsök skrev 2023-12-23 21:57:59 följande:

    Tycker det ser positivt ut! Jag fick plus äl+9 men tyckte mig se något redan äl+8 så visst kan en få plus så tidigt med. :) 


    Tack!

    Tog alla dessa tester i morse.
    Helt klart positivt det som är konstigt dock är att RFSU stickorna knappt visar positivt, fick dock inte med den på bild.
  • Sola13


    Hej! Vad tror ni om detta? ingen erfarenhet av RFSU när det är positivt sedan tidigare, spöksträck eller något annat på gång? Tog ett test för tre dagar sedan och då såg jag ingenting, ur någon vinkel eller i något ljus 
  • Cececilia
    Sola13 skrev 2023-12-28 08:03:22 följande:
    Hej! Vad tror ni om detta? ingen erfarenhet av RFSU när det är positivt sedan tidigare, spöksträck eller något annat på gång? Tog ett test för tre dagar sedan och då såg jag ingenting, ur någon vinkel eller i något ljus 

    Skulle inte fundera mer på det utan ta ett nytt. Beror strecket på minilite hcg för tre dagar sen så har kan du garanterat få ett streck inom tiden idag. 


    Annats skulle jag tror att det bara har luckrats upp färg när det legat. 

    lycka till 🤞 

  • Cececilia

    Förlåt nu förstod det som att bilderna var på ett tre dagar gammalt test! 


    tror det kan vara positivt, men ta ett till. Blir det likadant skulle jag ta det som positivt 🥳

  • Sola13
    Cececilia skrev 2023-12-28 08:11:05 följande:

    Förlåt nu förstod det som att bilderna var på ett tre dagar gammalt test! 


    tror det kan vara positivt, men ta ett till. Blir det likadant skulle jag ta det som positivt 🥳


    Precis, detta är ett nytt taget idag, det för tre dagar sedan har jag slängt! ska ta ett nytt imorgon! 👍
  • Cececilia
    Sola13 skrev 2023-12-28 08:12:57 följande:
    Precis, detta är ett nytt taget idag, det för tre dagar sedan har jag slängt! ska ta ett nytt imorgon! 👍
    Lycka till 🤞
  • Missminime
    Soltjej25 skrev 2023-12-23 07:05:29 följande:
    Någon som ser något? Tog också ett clearblue testa tidigt som visade ett ljust blått streck.

    bim 29e.
    Just dessa tester är så svåra att fota med
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester