• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Cececilia
    mallaaan skrev 2023-11-23 21:38:02 följande:
    Behöver hjälp med detta test. Strecket kom inom tiden, men är starkast på halva strecket
    Clearblue ger ofta såna streck, hade inte litat på det. Ta ett annat test, hoppas du får ett tydligt plus 🤞
  • Phie84
    Cinapuffen skrev 2023-11-24 07:27:41 följande:

    Snälla säg att jag inte inbillar mig! 😃 Äl+10 idag, taget med sticka från testlagret. 


    Poooosetivt :D
  • Ememem
    EFW skrev 2023-11-24 06:42:40 följande:
    Här ser man hela sträcket och att det är blått, nått är ju konstigt med remsan men det blir inte blått om du inte har Hcg i urinen. Ta ett till för att bekräfta 😊
    clear blue ger ofta blåa torkstreck, har själv fått det. Så deras test kan man inte gå på bara färgen.
  • Granen123

    Jag tog ett test nu på morgonen och jag är i chock!!! Jag har aldrig någonsin lyckats bli gravid tidigare trots år av försök. Vi har en tid bokad nästa vecka för fertilitetsutredning.


    Februari i år kollade vi upp mängden ägg som visade sig vara lågt hos mig och killens spermier som dock var av god kvalité. Vi sa att vi ger oss själva det här året på oss att försöka på egen hand och blir det inget då så söker vi hjälp. Jag hade redan ringt och bokad tid för en månad sedan, blodprover ska lämnas nästa vecka och läkaren ska vi egentligen träffa veckan därpå.


    Men så möts jag av detta nu på morgonen!! Är så otroligt chockad men lycklig. Sambon har åkt till jobbet och kommer hem vid lunchtid. Ska komma på ett bra sätt hur jag vill överraska honom 😭😭😭❤️❤️❤️


  • Granen123

    Det var förövrigt jag som postade en bild på CB-test igår som såg ut som ett spökstreck. Köpte därför denna typ av test på apoteket igår så jag skulle slippa tyda otydliga sträck idag?.🙈🥺😍


     


    Granen123 skrev 2023-11-24 08:27:27 följande:

    Jag tog ett test nu på morgonen och jag är i chock!!! Jag har aldrig någonsin lyckats bli gravid tidigare trots år av försök. Vi har en tid bokad nästa vecka för fertilitetsutredning.


    Februari i år kollade vi upp mängden ägg som visade sig vara lågt hos mig och killens spermier som dock var av god kvalité. Vi sa att vi ger oss själva det här året på oss att försöka på egen hand och blir det inget då så söker vi hjälp. Jag hade redan ringt och bokad tid för en månad sedan, blodprover ska lämnas nästa vecka och läkaren ska vi egentligen träffa veckan därpå.


    Men så möts jag av detta nu på morgonen!! Är så otroligt chockad men lycklig. Sambon har åkt till jobbet och kommer hem vid lunchtid. Ska komma på ett bra sätt hur jag vill överraska honom 😭😭😭❤️❤️❤️


     


  • Maymom
    MrsHoppas skrev 2023-11-24 08:47:02 följande:

    Hej, 

    Jag ser ett svarat streck, men visst är den alldeles för nära kontrollstrecket? Känns som det blivit fel? 


    Ser inget tyvärr.
  • Ememem
    Granen123 skrev 2023-11-24 08:27:27 följande:

    Jag tog ett test nu på morgonen och jag är i chock!!! Jag har aldrig någonsin lyckats bli gravid tidigare trots år av försök. Vi har en tid bokad nästa vecka för fertilitetsutredning.


    Februari i år kollade vi upp mängden ägg som visade sig vara lågt hos mig och killens spermier som dock var av god kvalité. Vi sa att vi ger oss själva det här året på oss att försöka på egen hand och blir det inget då så söker vi hjälp. Jag hade redan ringt och bokad tid för en månad sedan, blodprover ska lämnas nästa vecka och läkaren ska vi egentligen träffa veckan därpå.


    Men så möts jag av detta nu på morgonen!! Är så otroligt chockad men lycklig. Sambon har åkt till jobbet och kommer hem vid lunchtid. Ska komma på ett bra sätt hur jag vill överraska honom 😭😭😭❤️❤️❤️


     


    Grattis!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester