• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Cashili33
    cecekl skrev 2023-11-12 14:31:50 följande:
    Vill verkligen inte ta ut lyckan i förväg men blev så glad imorse och detta gjorde mig verkligen förhoppningsfull! Tack snälla! 
    Är du alltså 7 dagar sen med mens eller har du haft mens? 
  • Ememem
    cecekl skrev 2023-11-12 13:44:03 följande:

    Hej, bim+7 här. Jag har testat flertalet gånger senaste veckan och alla har varit negativa, men i morse tyckte jag mig se ett svagt svagt streck.. vad tror ni? Jag har jämfört med bilden jag tog på testet från i måndags och då tycker jag verkligen att man kan skymta ett streck på det idag?! Jag ska avvakta någon dag och testa igen på tisdag :)

    bilden med ägglossningstestet ( strunta i det testet ) är från I måndags och den andra bilden från imorse 


    Ser också två streck, är du säker när du hade ägglossning? Det känns som att det borde vara betydligt starkare om du är på bim+7, mer sannolikt att du ägglossade senare än du tror och att du är nånstans kring äl+9-11.
  • cecekl
    Ememem skrev 2023-11-12 16:37:36 följande:
    Ser också två streck, är du säker när du hade ägglossning? Det känns som att det borde vara betydligt starkare om du är på bim+7, mer sannolikt att du ägglossade senare än du tror och att du är nånstans kring äl+9-11.
    Jag tycker också det borde vara mycket starkare och eftersom flera tester innan har visat negativt så kändes det inte som det gått vägen denna månaden.. Men enligt äl test var de starka mellan den 21-24/10 och mina loggar stämmer överens med de datumen. Mensen skulle ha kommit den 5/11. Mina cyklar är dock väldigt regelbundna så det känns som att fröken röd redan borde varit här.. 
  • Ememem
    cecekl skrev 2023-11-12 16:49:49 följande:
    Jag tycker också det borde vara mycket starkare och eftersom flera tester innan har visat negativt så kändes det inte som det gått vägen denna månaden.. Men enligt äl test var de starka mellan den 21-24/10 och mina loggar stämmer överens med de datumen. Mensen skulle ha kommit den 5/11. Mina cyklar är dock väldigt regelbundna så det känns som att fröken röd redan borde varit här.. 

    äl test är ju dock ingen garanti för att man faktiskt ägglossar då, kan vara att kroppen försökt men misslyckats och sen gjort ett nytt försök några dagar senare. Eller fortsatte du med äl test efter?


    min andra son kom till på en sån cykel, vanligtvis hyfsat regelbunden men den cykeln blev äl på dag 26 istället för dag 18-20.

    håller tummarna för att strecken blir starkare från och med nu!

  • Cececilia
    cecekl skrev 2023-11-12 16:49:49 följande:
    Jag tycker också det borde vara mycket starkare och eftersom flera tester innan har visat negativt så kändes det inte som det gått vägen denna månaden.. Men enligt äl test var de starka mellan den 21-24/10 och mina loggar stämmer överens med de datumen. Mensen skulle ha kommit den 5/11. Mina cyklar är dock väldigt regelbundna så det känns som att fröken röd redan borde varit här.. 
    Hoppas på att de blir starkare framåt! Det kanske var en sen implantatio, den kan ju ske ändå upp till 12 dagar efter ägglossning 😊 och då kanske det inte alls är konstigt att det blivit positivt först nu 😊
  • cecekl
    Cashili33 skrev 2023-11-12 16:20:42 följande:
    Är du alltså 7 dagar sen med mens eller har du haft mens? 
    är 7 dagar sen. (kan fela med två dagar och då endast vara 5 dagar sen
  • cecekl
    Ememem skrev 2023-11-12 16:58:40 följande:

    äl test är ju dock ingen garanti för att man faktiskt ägglossar då, kan vara att kroppen försökt men misslyckats och sen gjort ett nytt försök några dagar senare. Eller fortsatte du med äl test efter?


    min andra son kom till på en sån cykel, vanligtvis hyfsat regelbunden men den cykeln blev äl på dag 26 istället för dag 18-20.

    håller tummarna för att strecken blir starkare från och med nu!


    Nej så är det ju, jag har dock extrema värkar vid äl och dessa dagar inföll under den perioden. Men kan ju mycket väl vara så som du säger att det var en misslyckad äl och att den kom senare! 

    Tack, det gör jag med!
  • cecekl
    Cececilia skrev 2023-11-12 17:01:44 följande:
    Hoppas på att de blir starkare framåt! Det kanske var en sen implantatio, den kan ju ske ändå upp till 12 dagar efter ägglossning 😊 och då kanske det inte alls är konstigt att det blivit positivt först nu 😊
    Ja, så kan det ju vara! :) I värsta fall så är det bara kroppen som spökar. Men jag hoppas på starkare streck om några dagar! :)
  • Villblimamma98
    Bellannn skrev 2023-11-16 22:17:51 följande:

    Någon som erfarenhet av easy home?


    Ja sist fick jag svagt positivt äl + 9 och ganska tydligt streck äl + 10. Tycker deras tidiga med 10ml är bra 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester