• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Sandy1337
    Cashili33 skrev 2023-11-11 11:09:18 följande:
    Aha ja detta var ju ganska mycket ljusare än den redigerade men man ser ju ändå ngt svagt och du har nu fått bekräftat med digital 

    som du ser är ditt CB early ( staven) också jättesvagt vilket är mysko eftersom det Lanseras som ett tidigt test så CB tidiga stav eller digital är rätt urkassa 


    CB tidiga stickan är väldigt tydlig irl.

    men jag har fått flertalet falska positiva med denna sticka tidigare. Jag tror att man ska ta alla tidiga test, oavsett märke men en näve salt!

  • Cececilia
    Sandy1337 skrev 2023-11-11 11:46:08 följande:
    CB tidiga stickan är väldigt tydlig irl.

    men jag har fått flertalet falska positiva med denna sticka tidigare. Jag tror att man ska ta alla tidiga test, oavsett märke men en näve salt!
    Clearblue ger ju generellt många falska positiva tyvärr, de går ju lita först på när de är ordentligt blå som ditt. 😊 annars ger ju både de tidiga och de vanliga från cb gärna svaga streck oavsett 🤷?♀️
  • Ememem
    Ebbål skrev 2023-11-11 23:49:04 följande:

    P

    Positivt? 


    Ja ser positivt ut! Grattis!
  • Liit


    Tycker strecket ser konstigt ut, tog bilden efter 15 min. Så det är ju efter avläsningstid?
  • Cashili33
    Liit skrev 2023-11-12 08:43:32 följande:
    Tycker strecket ser konstigt ut, tog bilden efter 15 min. Så det är ju efter avläsningstid?
    Sådana streck är tyvärr inte giltiga 
  • Sandy1337
    Liit skrev 2023-11-12 08:43:32 följande:
    Tycker strecket ser konstigt ut, tog bilden efter 15 min. Så det är ju efter avläsningstid?
    Jag skulle säga att det är svårt att avgöra. Är strecket lika brett som kontrollstrecket? Hur såg testet ut några minuter efter du tog testet?

    Jag har fått flertalet falska positiva med dessa tester, se bild nr 2. Bild nr 1 är ett positivt test vilket jag kunde verifiera med hjälp av andra typer av test.
    rekommenderar dig att testa med ett annat varumärke!
  • cecekl

    Hej, bim+7 här. Jag har testat flertalet gånger senaste veckan och alla har varit negativa, men i morse tyckte jag mig se ett svagt svagt streck.. vad tror ni? Jag har jämfört med bilden jag tog på testet från i måndags och då tycker jag verkligen att man kan skymta ett streck på det idag?! Jag ska avvakta någon dag och testa igen på tisdag :)



    bilden med ägglossningstestet ( strunta i det testet ) är från I måndags och den andra bilden från imorse 

  • Sandy1337
    cecekl skrev 2023-11-12 13:44:03 följande:

    Hej, bim+7 här. Jag har testat flertalet gånger senaste veckan och alla har varit negativa, men i morse tyckte jag mig se ett svagt svagt streck.. vad tror ni? Jag har jämfört med bilden jag tog på testet från i måndags och då tycker jag verkligen att man kan skymta ett streck på det idag?! Jag ska avvakta någon dag och testa igen på tisdag :)

    bilden med ägglossningstestet ( strunta i det testet ) är från I måndags och den andra bilden från imorse 


    Det är absolut två streck på bild nr 1, grattis!!
  • cecekl
    Sandy1337 skrev 2023-11-12 13:57:04 följande:
    Det är absolut två streck på bild nr 1, grattis!!
    Vill verkligen inte ta ut lyckan i förväg men blev så glad imorse och detta gjorde mig verkligen förhoppningsfull! Tack snälla! 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester