• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • eija76

    Bild i tidigare kommentar. Typiskt spöstreck fick jag idag. Blev tvungen ta ett tidigt test pga oro efter slarv och iom hög ålder inte aktuellt med barn. 


    Först syntes genast ett ultra ultra svagt bredare streck sen blev det efter kontrolltiden mörkare sen nu många tommare senare endast ett smalt spökstreck. Mens beräknad om ca 4-5 dagar

  • eija76

    Känner att mitt inlägg kan vara opassande här iom min ambivalens iom eventuell graviditet. Men har inte fast förhålland, har två barn redan och börjar bli gammal. Men om någon haft samma erfarenhet av hur tidigt test visar resultat som jag beskriver ovan👆 så får ni gärna dela erfarenhet 🙏

  • Alvedon83
    eija76 skrev 2023-09-09 11:15:39 följande:

    Känner att mitt inlägg kan vara opassande här iom min ambivalens iom eventuell graviditet. Men har inte fast förhålland, har två barn redan och börjar bli gammal. Men om någon haft samma erfarenhet av hur tidigt test visar resultat som jag beskriver ovan👆 så får ni gärna dela erfarenhet 🙏


    Scrolla tillbaka i tråden så hittar du massor med inlägg om spökstreck på dessa tester
  • eija76
    Alvedon83 skrev 2023-09-09 11:32:39 följande:
    Scrolla tillbaka i tråden så hittar du massor med inlägg om spökstreck på dessa tester
    Hej! Har gjort det men inte hittat någon som först får det ultrasnabba breda som efter kontrollrum blir starkare för att många timmar senare vara spökstreck.
  • eija76
    eija76 skrev 2023-09-09 11:40:26 följande:
    Hej! Har gjort det men inte hittat någon som först får det ultrasnabba breda som efter kontrollrum blir starkare för att många timmar senare vara spökstreck.
    oj autocorrect 😊*ultrasvaga breda,  *som efter kontrolltid 
  • Syskonförsök

    Det ska ju läsas av inom tid så såg du ett streck då kan det ju vara något oberoende av hur testet såg ut efter. Jag skulle ta ett nytt om någon dag eller invänta mens och ta om den inte kommer 


    eija76 skrev 2023-09-09 00:26:33 följande:

    Bild i tidigare kommentar. Typiskt spöstreck fick jag idag. Blev tvungen ta ett tidigt test pga oro efter slarv och iom hög ålder inte aktuellt med barn. 


    Först syntes genast ett ultra ultra svagt bredare streck sen blev det efter kontrolltiden mörkare sen nu många tommare senare endast ett smalt spökstreck. Mens beräknad om ca 4-5 dagar


  • eija76
    Syskonförsök skrev 2023-09-09 11:56:25 följande:

    Det ska ju läsas av inom tid så såg du ett streck då kan det ju vara något oberoende av hur testet såg ut efter. Jag skulle ta ett nytt om någon dag eller invänta mens och ta om den inte kommer 


    Tack för svar! 🙏 du har helt rätt, vänta och ta nytt är nog det ända att göra. 
  • Embarazada

    Vad tror ni om detta?


    Är det Babyplans typiska spökstreck?
    Jag tyckte strecket såg starkare ut än vanligt nämligen så behöver lite hjälp från er. 
  • Embarazada

    Här kommer en närbild också Hjärta

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester