• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Alvedon83
    Peaky skrev 2023-08-12 14:00:12 följande:
    2 h efter testtiden... Lika blått som det tjocka strecket..
    Cb ger ofta blått torkstreck efter utgången tid, har varit med om det själv var inte gravid då. 
  • Peaky
    Alvedon83 skrev 2023-08-12 14:03:30 följande:
    Cb ger ofta blått torkstreck efter utgången tid, har varit med om det själv var inte gravid då. 
    Tack blir och testa imon igen
  • Smulancool


    Kan någon vänlig hjälpa att läsa av. Står att ena strecket om det är dimmigt räknas det ej som ett positivt. Hur jämför ni mina två ägglossningstickor ?
  • Cashili33
    Smulancool skrev 2023-08-12 16:21:08 följande:
    Kan någon vänlig hjälpa att läsa av. Står att ena strecket om det är dimmigt räknas det ej som ett positivt. Hur jämför ni mina två ägglossningstickor ?
    Förstår inte riktigt frågan men om du undrar om testen är positiva så är nog inget av dem det än men det en nära 
  • Maymom
    Smulancool skrev 2023-08-12 16:21:08 följande:
    Kan någon vänlig hjälpa att läsa av. Står att ena strecket om det är dimmigt räknas det ej som ett positivt. Hur jämför ni mina två ägglossningstickor ?
    Helt klart ökning på det ena ju. Du får ta nytt imorn och se om det ökar ännu mer eller minskat.
  • Mepås

    Tog nytt imorse, babyplan testa tidigt. Tycker mig se en skugga igen, äl+7 idag.

  • Cashili33
    Mepås skrev 2023-08-13 11:09:10 följande:

    Tog nytt imorse, babyplan testa tidigt. Tycker mig se en skugga igen, äl+7 idag.


    Ser tyvärr inget här 
  • svansmamman
    Mepås skrev 2023-08-13 11:09:10 följande:

    Tog nytt imorse, babyplan testa tidigt. Tycker mig se en skugga igen, äl+7 idag.


    Jag ser inte heller något, men som sagt var är det vääääldigt ovanligt att plussa så tidigt. Med tanke på babyplans rykte om att ge spökstreck hade jag valt ett annat märke, mest för att faktiskt kunna lita på resultatet. ☺️
  • Alvedon83
    Mepås skrev 2023-08-13 11:09:10 följande:

    Tog nytt imorse, babyplan testa tidigt. Tycker mig se en skugga igen, äl+7 idag.


    Tipsar om att titta på ett oanvänt test. Det syns alltid två ljugråa streck där strecken sen kommer fram av urinen. Det är nog det strecket du ser. 
  • AliciaNN
    Mepås skrev 2023-08-13 11:09:10 följande:

    Tog nytt imorse, babyplan testa tidigt. Tycker mig se en skugga igen, äl+7 idag.


    Alltså, på ÄL+7 finns det väl en möjlighet att ägget inte ens har hunnit fästa? och kroppen börjar väl inte producera hcg förrän ägget fäst (eller har jag missförstått det?). tror du kan vänta några dagar med att testa?.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester