• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Anelaaa89
    Horisonten skrev 2023-08-06 11:58:55 följande:
    Jag tycker de är starkare/tydligare och inte grått utan mer åt de rosa/röda hållet. Vilken dag är du på i din cykel??

    så spännande. 
    Nu ger ni mig hopp, hehe! Det är ju så känsloladdat det här när det är så önskat! Jag är på cykeldag 27 idag, har en väldigt regelbunden cykel som alltid ligger på 28-29 dagar 🙂
  • Horisonten
    Anelaaa89 skrev 2023-08-06 12:02:27 följande:
    Nu ger ni mig hopp, hehe! Det är ju så känsloladdat det här när det är så önskat! Jag är på cykeldag 27 idag, har en väldigt regelbunden cykel som alltid ligger på 28-29 dagar 🙂
    Jag förstår. Jag håller tummarna så hårt för dig. Håll oss uppdaterade hur de går 🥰
  • Kakelugn


    Jag tog detta för två dagar sedan.. hittade det nyss i lådan jag hade lagt det i och då såg det ut såhär. Hur skulle ni tolka det? Det gick goda tio minuter innan jag lade undan det. Är innan bim, inte säker på exaktt dag men kanske bim-3 idag och fick neg på graviditetskollens sticka precis innan jag såg detta. Färgen är blåare än på bilden, men strecket är smalt som synes.
  • Alvedon83
    Kakelugn skrev 2023-08-06 13:21:39 följande:
    Jag tog detta för två dagar sedan.. hittade det nyss i lådan jag hade lagt det i och då såg det ut såhär. Hur skulle ni tolka det? Det gick goda tio minuter innan jag lade undan det. Är innan bim, inte säker på exaktt dag men kanske bim-3 idag och fick neg på graviditetskollens sticka precis innan jag såg detta. Färgen är blåare än på bilden, men strecket är smalt som synes.
    Sådär blir det nästan alltid när dom där testen torkar, fått så efter utgången tid flera gånger. Ej varit gravid då.
  • Cashili33
    Kakelugn skrev 2023-08-06 13:21:39 följande:
    Jag tog detta för två dagar sedan.. hittade det nyss i lådan jag hade lagt det i och då såg det ut såhär. Hur skulle ni tolka det? Det gick goda tio minuter innan jag lade undan det. Är innan bim, inte säker på exaktt dag men kanske bim-3 idag och fick neg på graviditetskollens sticka precis innan jag såg detta. Färgen är blåare än på bilden, men strecket är smalt som synes.
    Negativt. Detta  test ska ej avläsas efter 10 min. CB ger ofta smala blå streck när tiden gått ut. Tyvärr 
  • Nommsan
    svansmamman skrev 2023-08-03 18:08:59 följande:

    När testen inte slog om för mig hade jag också MA. Jag var inställd på det pga testerna, även om jag inte hade någon tillstymmelse till blödning, smärta eller annat symptom som tydde på att det skitit sig. Det dröjde några veckor innan blödningen kom igång av sig själv och missfallet var ett faktum. Fostret hade slutat utvecklas i vecka 5/6, vilket med största sannolikhet är anledningen till att testerna inte slog om. 


    Men precis som du skriver är ju inte cb någon exakt vetenskap så vi hoppas att våra erfarenheter inte är fallet här! ❤️


    Idag hade jag tydligen 3+ utan att ha följt graviditeten med digitala. 🙈 
  • Syskonförsök

    Men gud vad skönt, då har det ju ökat då allt säkert ser jättefint ut imorgon på vul❤️❤️


    Nommsan skrev 2023-08-07 06:59:21 följande:
    Idag hade jag tydligen 3+ utan att ha följt graviditeten med digitala. 🙈 
  • Nommsan
    Syskonförsök skrev 2023-08-07 07:08:43 följande:

    Men gud vad skönt, då har det ju ökat då allt säkert ser jättefint ut imorgon på vul❤️❤️


    Nä alltså jag är snarare suuuperförvirrad ????
  • Syskonförsök

    Jaha! tur du har vul imorgon då och får klara svar :)


    Nommsan skrev 2023-08-07 07:11:08 följande:
    Nä alltså jag är snarare suuuperförvirrad ????
  • svansmamman
    Nommsan skrev 2023-08-07 06:59:21 följande:
    Idag hade jag tydligen 3+ utan att ha följt graviditeten med digitala. 🙈 
    Ååååh så glad jag blir att läsa detta! Sååå skönt!! Nu håller vi tummarna för att det fortsätter i samma spår! ❤️❤️❤️
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester