• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Alvedon83
    Hoppaspåfler skrev 2023-07-30 11:09:57 följande:

    Förstår inte varför jag gjorde dethår.mot mig själv ännu en gång. Testar några dagar för tidigt och nu sitter jag här med ett test jag inte riktigt förstår om det är positivt eller negativt. Kan nån hjälpa mig? Vill så gärna vars gravid så jag tror jag ser i syne..


    Ser negativt ut. Men kanske blir annat resultat imorrn? 
  • Maymom
    SeptemberB skrev 2023-07-30 11:18:27 följande:
    Det visade sig vara positivt! Men nu blir jag istället orolig för att strecket är svagt för att vara på äl+11 Skrikandes

    Taget inom tid för äl+11

    Torkat

    Ja jag förstår det, men syns iallafall att det är något där.


    Är du säker på när ÄL skedde?
    det är ju så tidigt  det är ju inte alla som plussar på äl+11. Ta nytt test om två dar så ser du om det ökar bra. håller tummarna!

  • Horisonten

    Hoppas de är okej och ställa denna frågan här. Men har någon erfarenhet av detta test? Hur är de och när ifrån kan man testa med dem?

    tack för svar 

  • PrettyTiedUp

    Tog ett babyplan early idag, veeeet att dessa kan ge spökstreck och ska slänga de tester jag har kvar om detta visar sig vara spök. 
    Är det inte lite för tydligt för att vara spök?

  • Lojsan DN
    PrettyTiedUp skrev 2023-07-31 06:24:37 följande:

    Tog ett babyplan early idag, veeeet att dessa kan ge spökstreck och ska slänga de tester jag har kvar om detta visar sig vara spök. 
    Är det inte lite för tydligt för att vara spök?


    Det där är inget spökstreck, det är positivt ur min synvinkel. 
  • svansmamman
    SeptemberB skrev 2023-07-30 11:18:27 följande:
    Det visade sig vara positivt! Men nu blir jag istället orolig för att strecket är svagt för att vara på äl+11 Skrikandes

    Taget inom tid för äl+11

    Torkat

    Så härligt att det var positivt! ❤️ jag skulle nog påstå att det är lite för tidigt för att dra slutsatser om styrkan då det är så små marginaler sådär tidigt. Fortsätt testa varannan dag och se om du kan se en tydlig ökning, det är ju egentligen det som spelar roll.


    Jag verkar inte kunna ladda upp bild, men denna sväng testade jag första gången på äl+13 och det var betydligt starkare än sådär. Men som sagt var händer det mycket varannan dag så imorgon kanske det är en avsevärd skillnad. Hoppas! ❤️


  • Janbo

    Blir väldigt fundersam nu. Testade positivt med ?testa tidigt? (CB digital). Men inget positivt med RFSU ?testa ofta? eller CB veckoindikator. Bim är troligen idag. Har haft molvärk och mycket sparsamma bruna flytningr sedan någon dag tillbaka. Färskt blod sedan igårkväll (också väldigt sparsamt).. Jag har ju inga erfarenhet så hör gärna från er.. borde inte de andra testerna bli positiva nu?

  • PrettyTiedUp


    LojsanDN; ja visst borde det vara positivt? De gånger jag har fått spökstreck så syns inte strecket längre när testet torkat, men nu syns det även då. Bifogar bild.
  • Janbo
    Janbo skrev 2023-07-31 07:46:33 följande:

    Blir väldigt fundersam nu. Testade positivt med ?testa tidigt? (CB digital). Men inget positivt med RFSU ?testa ofta? eller CB veckoindikator. Bim är troligen idag. Har haft molvärk och mycket sparsamma bruna flytningr sedan någon dag tillbaka. Färskt blod sedan igårkväll (också väldigt sparsamt).. Jag har ju inga erfarenhet så hör gärna från er.. borde inte de andra testerna bli positiva nu?


    testade positivt med cb early i fredags och cb testa tidigt digitalt i lördags. Men inget ännu på ?vanliga? fast det är borde vara bim nu?

  • Alvedon83
    PrettyTiedUp skrev 2023-07-31 07:47:16 följande:
    LojsanDN; ja visst borde det vara positivt? De gånger jag har fått spökstreck så syns inte strecket längre när testet torkat, men nu syns det även då. Bifogar bild.
    Strecket ser rosa ut, grattis!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester