• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • kanske 4a
    mammelie1891 skrev 2012-01-05 21:27:50 följande:
    Jag har fått äl-sekret idag... när släpper ägget då? Blir inget sexande idag, räcker det med imorgon tro?

    Det där är nog individuellt, jag får äl-sekret samtidigt eller någon dag efter positivt äl-test. Men jag brukar få en slemmig flytning med brunt i någon dag innan positivt test. Klurigt :) Jag har läst mig till att en blödning kring äl varje månad är hormonellt. Jag pratar alltså inte om en äl-blödning med färskt blod precis efter äl, utan jag får min innan. Det har blivt så efter sista barnet, så hade jag aldrig innan. Men det är ju ett bra kännetecken även om jag ibland får för mig att allt inte står rätt till. Jaja nu spårade jag ur :) Me myself and I haha. Godnatt!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • alexander2011

     


    mummysun skrev 2012-01-05 21:33:45 följande:
    Då är det nog kört ...det är testlagrets stickor

    det säger jag inte att det är Solig fortsätt o testa du. jag berättade bara hur det var för mitt fall sen om det avr nått för mig eller inte vet jag inte. kan ge dig några bilder på hur mina var. hittade bara denna men hade tydligare. de andra raderade jag


      
  • alexander2011
    LindaMagnusson skrev 2012-01-05 21:34:13 följande:
    nu har jag haft bruna flytningar sen i söndags! och i går morse fick jag lite blod på pappert stor som en fem frona typ.. ovh sen dess fortsatt med bruna flytningar bara... fler som varit med om detta? vad kan det annars bero på?
    ska till bm/gyn på tisdag 
    åhh hoppas det är nått
  • kanske 4a
    Knasten83 skrev 2012-01-05 21:39:26 följande:
    Kanske4a: fan!! Trodde det räckte med 0.1 grad som det redan stigit :(

    Det står så olika, nån annanstans stod det att det räckte med 0.2,0.3 grader...

    Ja visst är det skit att det står olika överallt :( Men hur var det nu igen då. Har du fått positivt äl-test men ingen temphöjning? Har du äl-flytning, värk eller andra symtom?
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a

    Men du Knasten, jag kom just på en sak som jag skrev om i en annan tråd förra månaden, minnet är bra men kort. När jag blev gravid med tvåan hade jag ingen temphöjning. Tempning är inte tillförlitligt för alla heller. Så här har jag skrivit i en dagbok då:

    " Blir bara mer och mer förvirrad. Dag 22 höjdes tempen lite till 36.3 men dag 23 var den nere på 36.1 igen. Dag 24 36.3 och idag dag 25 hela 36.8. Verkar ju konstigt. Babymed har räknat ut min äl till dag 21 och det är väl ok. Bättre det än inte ha någon äl alls. Så nu är det bara att hålla tummarna att det går vägen "

    Dagen efter det testade jag svagt positivt, jag hade nästan positivt äl test dag 16 så jag vet inte riktigt när äl var. Men inte dagen före jag plussade iaf :)
           
      


    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    mammelie1891 skrev 2012-01-05 21:45:26 följande:
    Jag ska enligt uträkning ha äl imon. kommer nog kunna sexa imon hoppas jag.. finns det chans alltså?? :)
    Det tror jag att gör, kör hårt!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • Liten Léonie
    mammelie1891 skrev 2012-01-05 21:45:26 följande:
    Jag ska enligt uträkning ha äl imon. kommer nog kunna sexa imon hoppas jag.. finns det chans alltså?? :)
    Självklart... Ägget lever ju upp till 24h så varför skulle det va för sent?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester