• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • popcornplaya
    Liten Léonie skrev 2012-01-04 14:12:04 följande:
    Hejdå alla ÄL stickor och glada gubbar på CB digital.

    Hej Clearblue Fertilitetsmonitor. Nöjd med mitt inköp
    Jag har en och med tanke på att jag testade med testlagrets äl stickor denna månaden säger väll hur nöjd jag är.
    Älskade Philip 080716 och älskade Alice 101111(sarahsbaby.blogg.se)
  • Alyssa
    Zelmilainen skrev 2012-01-04 15:28:10 följande:
    vet inte om ja skulle länka t dig lr d inlägget du länka t, men enligt läkare insatta i fertilitet så är det som följande:
    den morgonen som ältestet visar så starkt som det ska är det allra bästa att försöka samma kväll samt morgonen efter alt enbart samma kväll. då är chanserna som störst att bli gravid. sen spelar det väl mindre roll (kan ja tycka) exakt när ägget säpper. prickar man bara in det som ja skrev ovan så gör man va man kan...
    Det är just det jag säger att man ska göra, ha sex dagen och dagen efter positivt utslag. Det är de två mest fertila dagarna. Fokusera på sexet istället för på stickorna.

    Jag har gått hos fertillitetsläkare i massor så jag vet vad de säger om detta. 
  • slemtorsk i din bralla
    Alyssa skrev 2012-01-04 15:43:28 följande:
    Det är just det jag säger att man ska göra, ha sex dagen och dagen efter positivt utslag. Det är de två mest fertila dagarna. Fokusera på sexet istället för på stickorna.

    Jag har gått hos fertillitetsläkare i massor så jag vet vad de säger om detta. 
    öö jag med men uppenbarligen säger inte våra läkare samma saker.. finns många åsikter i ämnet.
  • Alyssa

    LH frisätts från hypotalamus när det är dags för ägget att släppa. Det är en signal till äggstocken att släppa ägget, det finns ingen fakta på att ägget släpper när LH sjunker. I mina läroböcker står det att, LH stegringen är en signal till äggstocken att ägget ska släppas.


  • slemtorsk i din bralla
    Alyssa skrev 2012-01-04 15:47:10 följande:
    LH frisätts från hypotalamus när det är dags för ägget att släppa. Det är en signal till äggstocken att släppa ägget, det finns ingen fakta på att ägget släpper när LH sjunker. I mina läroböcker står det att, LH stegringen är en signal till äggstocken att ägget ska släppas.
    källa på det

    Nää jag bara skojar.. i mina fysiologiböcker står det att när LH inte längre kan mätas i urinet så har ägget släppt, detta kan man spåra genom ett urinprov. Det vanligaste är ett sk ägglossningstest där man kan se att hormonstegringen vänder... eller nåt sånt.. Iaf var det vad jag skrev på tentafrågan och fick VG på så jag litar på att det är rätt också.

    I vilket fall... så gör vi alla på olika vis och vill man ägglossningstesta hela månaden för att lära känna sin cykel så är väl det okej???
  • SmoochiePoo

    Har precis börjat tempa och så här ser min kurva ut, som ni ser så hade jag postivia ÄL test lör-mån, testen var alltså lika starka/starkare än kontrollstecket.

    Lördag: Samma temp som dagen innan, positivt ÄL test på eftermiddagen, inga känningar av ÄL
    Söndag: En rejäl temp dip, postivit ÄL test  hela dagen och en hel del molvärk på eftermiddagen.
    Måndag: Temphöjning vilket indikerar på att jag haft ÄL, positivt ÄL test samt fortsatt dov molvärk

    www.fertilityfriend.com/home/36326b 

    Det är rätt spännande med tempning förövrigt! Solig 

  • Zelmilainen
    Alyssa skrev 2012-01-04 15:43:28 följande:
    Det är just det jag säger att man ska göra, ha sex dagen och dagen efter positivt utslag. Det är de två mest fertila dagarna. Fokusera på sexet istället för på stickorna.

    Jag har gått hos fertillitetsläkare i massor så jag vet vad de säger om detta. 
    precis den ja syftar på vet vad han pratar om oxå. 
    nehepp...
  • Alyssa
    Alyssa skrev 2012-01-04 15:47:10 följande:
    LH frisätts från hypotalamus när det är dags för ägget att släppa. Det är en signal till äggstocken att släppa ägget, det finns ingen fakta på att ägget släpper när LH sjunker. I mina läroböcker står det att, LH stegringen är en signal till äggstocken att ägget ska släppas.
    Sorry hypofysen ska det vara.
  • slemtorsk i din bralla
    Alyssa skrev 2012-01-04 16:02:40 följande:
    Alyssa skrev 2012-01-04 15:47:10 följande:
    LH frisätts från hypotalamus när det är dags för ägget att släppa. Det är en signal till äggstocken att släppa ägget, det finns ingen fakta på att ägget släpper när LH sjunker. I mina läroböcker står det att, LH stegringen är en signal till äggstocken att ägget ska släppas.
    Sorry hypofysen ska det vara.
    tänkte inte ens på det när jag läste det.. tog för givet att det var den du talade om.... så lustigt när man är helt inställd på vad ämnet är att man inte ens märker felskrivningar..tyvärr är inte lärare lika "luddiga" när de läser tentor Huvudsaken att VI begriper det iaf...

    För att återgå till vad tråden egentligen handlar om tester.... var är alla tester brudar!?!??!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester