• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Soffiie

    ok slemis inte ens det första? trodde jag hade äl i måndags  nämligen för i söndags var det nästan blankt 
    Jag var på gyn i måndags då såg han en fin äggblåsa på höger sida mer sa han inte bara att jag kommer få minmens om 14 dagar ca..

  • slemtorsk i din bralla
    Soffiie skrev 2012-01-04 13:30:26 följande:
    ok slemis inte ens det första? trodde jag hade äl i måndags  nämligen för i söndags var det nästan blankt 
    Jag var på gyn i måndags då såg han en fin äggblåsa på höger sida mer sa han inte bara att jag kommer få minmens om 14 dagar ca..
    men om han såg en äggblåsa så hade den ju inte släppt...
  • slemtorsk i din bralla
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-04 13:31:38 följande:
    men om han såg en äggblåsa så hade den ju inte släppt...
    Alltså det är ju inte ägget han ser utan blåsan som omsluter ägget och ser han en fin äggblåsa så finns ju ägget kvar där och är inte släppt
  • Soffiie

    ja jag vet inte han sa så han sa även att han ville ja skulle vänta en mens innan jag försökte igen så han verkade inte vilja svara på mina frågor opm det är bästa tiden nu bli gravid eller ej..

    Ja vi får se då på testerna om dem blir starkare eller svagare får mysa med gubben ändå så man är på säkra sidan..
    Jag har haft molande värk i magen med i 4 dagar ca men nu har det blivit mildare så tror sj ägget släppt men man vet ju inte

  • slemtorsk i din bralla
    Soffiie skrev 2012-01-04 13:34:44 följande:
    ja jag vet inte han sa så han sa även att han ville ja skulle vänta en mens innan jag försökte igen så han verkade inte vilja svara på mina frågor opm det är bästa tiden nu bli gravid eller ej..

    Ja vi får se då på testerna om dem blir starkare eller svagare får mysa med gubben ändå så man är på säkra sidan..
    Jag har haft molande värk i magen med i 4 dagar ca men nu har det blivit mildare så tror sj ägget släppt men man vet ju inte
    det han kan se är ju hur stor äggblåsan är och utefter det avgöra om den är "mogen" eller inte, min läkare såg tex två mogna äggblåsor en gång när hon gjorde ultraljud men det betyder ju inte att jag lossade två ägg, eller att jag lossade den dagen för hon förklarade att de mäter efter en "mall" och när blåsan har en viss storlek så räknas den som mogen och redo att släppa ägget, men den kan växa i några dagar till efter det också..

    Om läkaren ville att du skule vänta en månad kanske det kan vara värt att lyssna på så att kroppen orkar bli gravid också?
  • Soffiie

    ja sant, han sa det när han fick höra att jag inte hade haft mens ännu efter missfallet och fick äl direkt,, han mätte inte äggblåsan heller utan sa bara att det var fina slemhinnor och  var en fin äggbllåsa på vänster sida..

  • SmoochiePoo
    Soffiie skrev 2012-01-04 13:24:29 följande:
    Hur skulle ni tolka mina äl test ??
    Det översta är från i måndags det andra och tredje från igår och det längst ner från i dag

     


    Ditt översta skulle jag säga är positivt, så såg mitt ut i fredags och då hade jag ÄL i söndags på middagen (vääldig molvärk som kom helt plötsligt, samt temphöjning dagen efter) Skrattande 
  • Soffiie

    ja jag har alla fall haft ägglossning eller har det nu eller inom det närmsta så jag får mysa på nu då  i några dagar till jag sa till mannen i måndags att idag och två dagar till så ska vi mysa sen får du vila lite hehe.. men verkar som han får jobba lite till =)

  • sweasmamma

    min man vill att jag ska nämna höjning på stickorna så han är förberedd...annars säger jag nada denna månaden !! jag kommer testa med gravtest sen,köpte hem 10 st men ska inte säga eller visa honom.. först den dagen jag får starkt på stickan kommer jag visa honom... =) när den dagen nu kommer ... nu kommer vi kanske inte mysa sp mkt då jag slutar röka idag ,from imorgon är jag rökfri,antar mitt humör kommer förstöra en del =)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester