• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Humlemamma

    Dåligt att ta sovmorgon på helgen! Morr!
    Jennie: känns knepigt att säga grattis till minus, men grattis fröken!! :)

  • Jennie83
    Humlemamma skrev 2011-12-10 09:56:55 följande:
    Dåligt att ta sovmorgon på helgen! Morr!
    Jennie: känns knepigt att säga grattis till minus, men grattis fröken!! :)
    Tack =) (har haft mf därför ill ja minus haha)

    Nu börjar kampen om ett nytt Plus som ska stanna kvar!!!!!! =)
  • My Guiding Light

    Här har ältestandet smugit igång igen. På dag 9 nu. Blev lite chockad hur fort och smidigt allt gick när väl blödningen och hormonerna försvunnit efter mf. Hade väntat mig en dundermens med djävulskt ont eftersom det verkar vara (fl) normen för första mensen efter mf, men här var det bara två dagar med blödning och några dagar med brunt. Nya tag igen nu :)

  • SmoochiePoo

    Har följt er tråd från förra månaden och nu man äntligen i test tider, en vecka innan BIM nu, tog ett test i morse men det var som förväntat neg. Symtom? Mjoo kanske, gasig o dan, liiite ömma bröstvårtor, varm men frusen på kvällarna och täppt näsa. PMS, förkylning eller en knott, återstår o se :D

  • Skrutt 83

    Jennie83: grattis till minus på Stickan, inte ofta man säger det, haha! Många blir ju väldigt snabbt gravida efter mf så hoppas du får ett fint + som stannar om ett par veckor.

    Pumann: tycker nog du ska ta och testa igen jag :)

    Slemtorsk: hur går det? Tycker det är olidligt spännande och se om strecket kom i rättan tid idag och blödningen avtagit. Håller tummarna!

    Här är det dag 11 idag, fortfarande hög fertilitet på monitorn så det liggs i, borde få maxstegring nån gång mellan imorgon-tis... Hoppas för då är det nog rätt bra dag att testa på julafton! Tänk vilken dröm att få ett plus på julaftonsmorgonen.. *drömmer*

    Beställde CB ifrån billigatester och upptäckte att de gjort om förpackningen, blev väldigt glad då jag hoppas det innebär att även innehållet gjorts om lite så de slutar ge sina dumma spökskuggor..

  • alexander2011

    kom o tänka på att jag är för tidigt ute o testa. kommer nog vänta en vecka. är bara på dag 18 i min 30 dagars cykel Skäms

  • yessyca

    Samma här, vart så "glad" över att mitt minus kom 6dgr efter blödningen börjat (minus den 2/12).
    Bör ha ÄL nångång i början eller  i mitten på nästa vecka. Hoppas nu att cykeln inte blir rubbad av MF samt på ett plus som håller i sig!
    Mina ÄL-stickor visar svagt nu. De var starkare då blödningen precis slutat, men det kan väl bero på hcg?
    Sedan trappades de ner och det syns en relativt svag linje nu Obestämd

  • yessyca


    Såhär har mina ÄL-test sett ut sen jag slutade blöda (tidigt MF)  fre 2/12
    Strecken är något starkare i verkligheten, svårt att få bild på det.
  • alexander2011
    sweasmamma skrev 2011-12-10 09:35:51 följande:
    ja precis.. va är detta..har folk sovmorgon eller??? ha ha

    jag har varit vaken i flera timmar, vettifan vad jag ska skriva bara. jag kommer nog vänta en vecka innan jag börjar o testa, äl+9 ingen nidis. blir nog ingen bebbe denna månaden heller :S
  • slemtorsk i din bralla

    blödningen i går försvann ju lika snabt som den kom.. men jag har inte testat i dag för när jag gick på toa för att testa som kom det blod..och betydligt mer än i går, ingen blodig flytning utan mörkrött blod, och det fortsätter att komma så jag ser det som att det är över för denna gången.

    Har mensvärk också som bekräftar det, så om det inte försviner de närmaste timmarna så är det nog helt kört även om mannen vill hålla hoppet uppe, men han är ju man så vad vet han

    Försöker hålla humöret uppe...det är ju sån jag är.....men nog är det jobbigt eftersom även svärfar hade sett fram emot det, han är ju insatt i behandlingen och frågar varje gång vi pratas vid om hur det har gått, när vi får besked och sånt....Han hade behövt ett positivt besked han också.

    Nu får det bli fokus på att gå ner i vikt ...måste tappa de 10 kg jag gick upp under behandlingen annars får jag ingen mer behandling eftersom jag trillade över BMI-gränsen igen då..och gärna 5-6 kg till men det lär jag nog hinna med tanke på väntetiderna.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester