• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • sweasmamma

    ÄL över för denna gången !!

    Haft sex varannan dag och på de dagar jag misstänkt ÄL (25-28 dagars cykel)

    så nu börjar den låååånga väntan . Bim 23-26/10. Tar det inte denna gången så ska vi prova med äl-test nästa månad!!!  

  • Myhnona
    sweasmamma skrev 2011-10-14 07:21:51 följande:
    ser ett streck .. hoppas det blir starkare 

    Tack, det hoppas jag också så klart!


     


    Stinis83 skrev 2011-10-14 07:22:20 följande:
    Myhnona, det ser väldigt lovande ut! Vågar mig på ett försiktigt grattis ;)

    Envira, jag ser tyvärr inget, men du kanske har lite längre lutealfas som någon skrev? Tappa inte hoppet än. Och ha i åtanke att det kan ta ett par månader minst. Mitt första barn (fripassageraren från Sydafrika) tog 5 mån att få till, och barnet jag har i magen nu tog på första riktiga försöket vilket gjorde mig väldigt förvånad och nästan lite chockad.

    Vågar inte tacka riktigt ännu men visst ser det lovande ut.

  • SmoochiePoo
    Skrutt 83 skrev 2011-10-13 23:13:26 följande:
    Kiyona: Ser nåt svagt men sitter för långt till vänster tror jag tyvärr..
    Jo det var det jag funderade över med, men men är bara på BIM-6 idag och inte en tillstymmelse till streck idag (iofs ett annat test). Bara att vänta Drömmer 

    Tack för titten allihop! Man blir ju som sagt tokig när man sitter hemma själv och tycker sig se något (även om det är på tok för tidigt att göra det på BIM-7) Skrattande 
  • Hoppas 2012
    sweasmamma skrev 2011-10-14 07:19:13 följande:
    ser ett rosa streck =) när jag va gravid med dotter fick jag rödbrunt på pappret ungefär när mensen skulle komma =) mkt vanligt 
    Fick du såna flytningar då?? Såna har jag nu och är på ÄL+13 så ca BIM söndag. Var ledsen imorse när det kom (kom även mini i måndags o tisdags) och trodde det var helkört, men finns en chans då kanske....inte mkt hopp dock Rynkar på näsan
  • Hoppas 2012
    MissFörstånd skrev 2011-10-14 08:59:22 följande:
    Fru2011 - ge inte upp än!
    Tack! Nej jag vet...men tror bara inte att dessa flytningar skulle kommit om det var nått. Tror kroppen ställer om sig efter piller bara...
  • suss85

    Tack för hjälpen flickor! Dagens test ta inte alls lika säkert men jag väntar till bim som är på söndag med att testa mera kanske ta ett spökstreck.. Vi få inr se om det kommer någon mens det känns ju faktiskt som det men de gjorde de ju sist oxå

  • Choccolat

    Myhnona: Tycker mig se ett fint streck även om det är svagt.. Håller tummarna och tycker det ser riktigt lovande ut..

    Slemmis: Jag såg först inget på ditt test tills (inte så vanligt?) pekade ut det.. då såg jag! Hoppas hoppas hoppas!

    Envira: Andra försöket säger du... Jag blir lite orolig över att du är så stressad redan.. Själv var jag övertygad om att jag skulle bli gravid väldigt fort och att allt skulle gå bra... nu sitter jag ett år senare med ett ma och ett mf i bagaget, oändligt många läkarbesök, ont, komplikationer osv... Jag är dessutom en bit över 30... mensen kom igår... Det gör ont i själen på mig att det aldrig är min tur. Trots detta är jag fullt medveten om att jag ändå är i "början" på försök att få barn, om man ser generellt sätt.... 7 månader är MEDEL att bli gravid (inte att få barn). Hur ska ditt psyke må om du hamnar i min sits? Vill verkligen inte skrämma dig, blir som sagt bara lite orolig för dig...

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester