• r78ks

    Graviditetstest efter IVF?

    Hej

    Jag har en fråga till er där ute som genomgått IVF. Ni som tjuvtestade, efter hur många dagar testade och gav det ett riktigt resultat?

  • Svar på tråden Graviditetstest efter IVF?
  • hhhu

    Hej, testade 5 dar för tidigt. Svaret blev neg...Testa igen på rätt dag och även denna dag var svaret neg. Lycka till!

  • Stjärnfisken

    jag är lika nyfiken som r78ks. Om man tjuvtestar positivt, kommer då testet på den egentliga testdagen också visa positivt??

  • rödbetan

    Ja positivt är alltid positivt men inte för tidigt för då kan sprutan påverka.

  • Amatea

    Jag tjuvtestade dag 10 och det var svagt positivt. Sedan var det klart positivt dag 14 som var officiell testdag.


    * * * * * Amatea med Felicia-04 och Leah-05 * * * * *
  • paris1

    Har hört att man kan testa positivt redan på dag 7 om man väntar tvillingar?!

  • Fru E

    Om man testar alltför tidigt kan resultatet bli felaktigt positivt pga älsprutan. Om jag inte minns fel så kan den sitta i i 10 dagar. Sedan är det väldigt olika på vilken testdag man får tilldelad från liniknen, jag tror att det är allt mellan da g14 och dag 321 om mna räknar et som dag 0.

    Jag plusade på dag 13 och det var rätt resutltat som tyvärr senare slutade i missfall. Pluset var ganska starkt.

    Från dag 14 med et som 0 tror jag inte att pluseyt kan vara missvisadne, däremot kan ju ett minus vara missvisande...

    Hoppas att någon blev klokare av min antaganden...

    /Fru E

  • cilla35

    Hur funkar det efter ett FET. Finns det något som kan ge positivt resultat innan men inte sedan, pga medicinerna?
    Jag ska göra stimulerat FET.

  • Birsen

    FET = Frozen Embryon Transver = Återföring av frysta embryon.

    Jag gjorde FET den 20/4 och tjuvtestade på dag 7 och 9 båda svaren var negativt. Sedna testade jag 13 dagen dagen förde tastdagen och då böev det plus. Men tyvärr inte långvarigt. Fick missfall i söndags natt.

  • Ditten å Datten

    Tjuvtestade 6 dagar för tidigt (13 dagar efter ÄL sprutan)= 8 dagar efter ET. Fick ett svagt men synligt positivt svar med Mirres tidiga stav test. Testade sedan starkt plus med tested jag fick från kliniken på officiella testdagen...

  • looby

    jag testade positivt dag 13 efter ET,också positivt dag 16 som var riktigt testdag. Tyvärr hade jag börjat blöda redan dag 12, så ett väldigt tidigt missfall blev det.

  • Grunkemoj

    Hej!

    läser tråden och fick nästan hicka när jag läste om att testa positivt tidigt med tvillingar. 


    Jag beställde hem en massa prover och öppnade dem idag. Tänkte att ?äh man kan ju prova för skojs skull bara? och tog ett av de där testen som visar ?jättetidigt? eller vad det nu är. fick två st tvådagars (varav ett hade fortsatt utvecklas snabbare dvs fler celler) för sju dagar sedan


    behövde inte ens vänta på att kontrollrutan skulle få vätska kan jag säga 😂 tänker att det är sprutorna som påverkar kanske 🤭 

  • Citronsmör

    Jag har testat negativt på dag 5 (5 dagar efter återföring av blastocyst) och positivt dagen efter, på dag 6. Då använde jag Natural Cycles ägglossningstest. Jag skulle gissa att Clearblue inte visar positivt så tidigt. Den gången hade jag ingen triggerspruta - bara min egen ägglossning - så det var inte positivt på grund av medicin. När jag har tagit Ovitrelle har det suttit i i typ 12 dagar för mig (dvs. jag har testat positivt), trots att det ska vara helt ur kroppen 10 dagar efter att man har tagit den. Det kan ju ha varit en väldigt tidig biokemisk graviditet som sedan försvann, men jag tror mer på att det var medicinen.

    Om man har en hCG-triggerspruta som del av sitt protokoll men ändå vill testa tidigt, kan man testa varje dag för att "testa ur" sprutan. Den bör gå nedåt stadigt. Om det börjar gå uppåt flera dagar i rad (dvs. tydligare streck), är det troligtvis en graviditet.

  • Grunkemoj

    ruvardag 9 (testa tidigt) behövde ej vänta till testlinjen var blöt


    ruvardag 12 digitest


    ruvardag 16
    två ?normala? tester. Dvs inte testa tidigt. 



    oofficiell testdag 17/4

Svar på tråden Graviditetstest efter IVF?