• Anonym (Undran)

    Kille kritiserade mig och ifrågasatte mina kläder en hel dejt

    För några år sedan hade jag ett stammisfik jag ofta gick till. Jag fikade säkert där 3 ggr i veckan i fyra års tid. 


    Alltid samma kille i kassa. Vi pratade en hel del med varandra och sedan en dag så meddelade han mig att han skulle sluta och undrade om han fick bjuda ut mig. 


    Vi har alltså sprungit in i varandra några hundra gånger. Han hade sett mig osminkad, superstylad och hur mycket som helst. Men jag har alltid haft samma typ av skor och samma typ av handväskor. 


    Så fort jag mötte upp honom när vi skulle gå på dejten började han direkt att kritisera att jag bar en dyrare märkesväska och dessutom riktiga skinnskor. Dessa har jag typ alltid på mig och han måste ha sett mig i detta minst 150 ggr. Ändå så kritiserade han detta och hur jag kunde stötta det kapitalistiska systemet och sedan att jag var djurhatare som bar skinnskor. Jag kommenterade då att han också hade ett klädesplagg på sig i skinn och då blev han sur för det var secondhand så då räknades det inte. 


    Min fråga är hur han inte kunnat lägga märke till detta? Eller att han är arg på det kapitalistiska systemet och samtidigt vet om att jag äter frukost hos honom på fiket han jobbar på minst 3 ggr i veckan och då lägger över 2 tusen i månaden på frukostmat utomhus?. Behövde han verkligen blivit så otrevlig? 

  • Svar på tråden Kille kritiserade mig och ifrågasatte mina kläder en hel dejt
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

    Han har förmodligen aldrig tänkt på ditt utseende eller hur du klär dig tidigare utan bjöd ut dig för att du är trevlig att.snacka lite mer med?!

  • Anonym (Undran)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-05-06 22:01:51 följande:

    Han har förmodligen aldrig tänkt på ditt utseende eller hur du klär dig tidigare utan bjöd ut dig för att du är trevlig att.snacka lite mer med?!


    Och då börjar man direkt kritisera personens utseende. Han sa uttryckligen att han ville ha en dejt och att han nu kunde fråga när han skulle sluta jobba på fiket? 
  • Cereal Killer

    Nu har jag förstås inte hört hans tonläge, men det inte bara vara så att han var jättenervös och att han inledde denna konversation för att verka bildad - och så blev det inte riktigt i verkligheten som han föreställt sig? Han kan mycket väl ha suttit hemma och planerat detta innan, liksom gått igenom olika samtalsämnen i huvudet för att hela tiden ha något att prata om, och kommit på detta ämne just för att han vet att du använder dyra kläder i skinn. Han hade kanske tänkt ut något han tyckte var oerhört smart och därför kastade han sig direkt på ämnet, men så lyckades han inte få fram vad han ville säga.

    Eller så har han kanske drag av asperger och fattade inte att du kunde ta illa upp utan ville bara hjälpa dig genom att tala om vad som är dåligt med sättet du klär dig på. 

  • Anonym (Undran)
    Cereal Killer skrev 2024-05-07 08:22:51 följande:

    Nu har jag förstås inte hört hans tonläge, men det inte bara vara så att han var jättenervös och att han inledde denna konversation för att verka bildad - och så blev det inte riktigt i verkligheten som han föreställt sig? Han kan mycket väl ha suttit hemma och planerat detta innan, liksom gått igenom olika samtalsämnen i huvudet för att hela tiden ha något att prata om, och kommit på detta ämne just för att han vet att du använder dyra kläder i skinn. Han hade kanske tänkt ut något han tyckte var oerhört smart och därför kastade han sig direkt på ämnet, men så lyckades han inte få fram vad han ville säga.

    Eller så har han kanske drag av asperger och fattade inte att du kunde ta illa upp utan ville bara hjälpa dig genom att tala om vad som är dåligt med sättet du klär dig på. 


    Nja han var väldigt förolämpande. Sedan är jag utbildad lärare (jobbar inte som detta) och eftersom han skulle börja jobba som lärarvikarie istället för på fiket så frågade han mig även om det var okej att ligga med sina äldre elever? om dessa gick på gymnasiet. Kändes inte som att han gjorde något för att vara trevlig. Han var dessutom 34 år. För honom var det dessutom viktigt att vara vegan och då passade inte mina kläder för den veganska livsstilen. Men jag hade alltid haft den här typen av kläder. 
  • Anonym (?)
    Anonym (Undran) skrev 2024-05-06 21:05:22 följande:
    Kille kritiserade mig och ifrågasatte mina kläder en hel dejt

    För några år sedan hade jag ett stammisfik jag ofta gick till. Jag fikade säkert där 3 ggr i veckan i fyra års tid. 


    Alltid samma kille i kassa. Vi pratade en hel del med varandra och sedan en dag så meddelade han mig att han skulle sluta och undrade om han fick bjuda ut mig. 


    Vi har alltså sprungit in i varandra några hundra gånger. Han hade sett mig osminkad, superstylad och hur mycket som helst. Men jag har alltid haft samma typ av skor och samma typ av handväskor. 


    Så fort jag mötte upp honom när vi skulle gå på dejten började han direkt att kritisera att jag bar en dyrare märkesväska och dessutom riktiga skinnskor. Dessa har jag typ alltid på mig och han måste ha sett mig i detta minst 150 ggr. Ändå så kritiserade han detta och hur jag kunde stötta det kapitalistiska systemet och sedan att jag var djurhatare som bar skinnskor. Jag kommenterade då att han också hade ett klädesplagg på sig i skinn och då blev han sur för det var secondhand så då räknades det inte. 


    Min fråga är hur han inte kunnat lägga märke till detta? Eller att han är arg på det kapitalistiska systemet och samtidigt vet om att jag äter frukost hos honom på fiket han jobbar på minst 3 ggr i veckan och då lägger över 2 tusen i månaden på frukostmat utomhus?. Behövde han verkligen blivit så otrevlig? 


    Vänj dig - Den sista idioten är inte född. Du kommer möte flera,

    Ibalnd måste man bara skaka av sig och gå vidare med sitt eget liv
  • Anonym (F)
    Anonym (Undran) skrev 2024-05-07 09:13:29 följande:
    Nja han var väldigt förolämpande. Sedan är jag utbildad lärare (jobbar inte som detta) och eftersom han skulle börja jobba som lärarvikarie istället för på fiket så frågade han mig även om det var okej att ligga med sina äldre elever? om dessa gick på gymnasiet. Kändes inte som att han gjorde något för att vara trevlig. Han var dessutom 34 år. För honom var det dessutom viktigt att vara vegan och då passade inte mina kläder för den veganska livsstilen. Men jag hade alltid haft den här typen av kläder. 
    Haha han verkar ju jättekonstig.Synd att du inte frågade under dejten varför han bjöd ut dig överhuvudtaget med de värderingar han har. Eller också har han helt enkelt problem att bemöta folk. Kommer inte bli kul för eleverna och honom själv i rollen som lärarvikare i så fall. Att sätta på sina elever är också en urbota dum idé. Var glad du slipper honom.
  • Anonym (The bug)

    Han låter bara konstig, som ovan skrev. 

    Fast jag hade nog också velat fråga varför i hela världen han bjöd ut just dig då, om dina prylar är så offensive för honom.

  • klyban
    Anonym (Undran) skrev 2024-05-06 21:11:58 följande:
    Alltså jag är mer nyfiken än att jag vill bli tillsammans med honom. Jag blir mer nyfiken på hur man kan träffa någon flera hundra ggr och sedan bli förvånad och upprörd över hur personen ser ut. jag hade köpt det om jag lagt upp missvisande bilder på Tinder och utgett mig för att vara kommunist och sedan inte vara detta? 

    Kanske han trodde han kunde köra en klassiker och trashtalka dig och bryta ned dig med negativitet, för sen ta in dig i sin famn sen.
    Menar då att han kanske inbilla sig det var så man fick dig.


     


    Såna här ska du akta dig för, en del av dessa kan vara farliga tom.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (LLL)
    Anonym (Undran) skrev 2024-05-06 21:05:22 följande:
    Kille kritiserade mig och ifrågasatte mina kläder en hel dejt

    För några år sedan hade jag ett stammisfik jag ofta gick till. Jag fikade säkert där 3 ggr i veckan i fyra års tid. 


    Alltid samma kille i kassa. Vi pratade en hel del med varandra och sedan en dag så meddelade han mig att han skulle sluta och undrade om han fick bjuda ut mig. 


    Vi har alltså sprungit in i varandra några hundra gånger. Han hade sett mig osminkad, superstylad och hur mycket som helst. Men jag har alltid haft samma typ av skor och samma typ av handväskor. 


    Så fort jag mötte upp honom när vi skulle gå på dejten började han direkt att kritisera att jag bar en dyrare märkesväska och dessutom riktiga skinnskor. Dessa har jag typ alltid på mig och han måste ha sett mig i detta minst 150 ggr. Ändå så kritiserade han detta och hur jag kunde stötta det kapitalistiska systemet och sedan att jag var djurhatare som bar skinnskor. Jag kommenterade då att han också hade ett klädesplagg på sig i skinn och då blev han sur för det var secondhand så då räknades det inte. 


    Min fråga är hur han inte kunnat lägga märke till detta? Eller att han är arg på det kapitalistiska systemet och samtidigt vet om att jag äter frukost hos honom på fiket han jobbar på minst 3 ggr i veckan och då lägger över 2 tusen i månaden på frukostmat utomhus?. Behövde han verkligen blivit så otrevlig? 


    Äh, låt han va. Han är en hängiven vegan med övertygelser. Han vill nog bara omvända dig så att han kan ha en längre relation med dig. Och det skulle ju inte gå om du inte också var en vegan. Tydligen så går secondhand skinn bra, men det är nog för att kossan redan blivit flådd så att säga och det vore onödigt att slänga det på tippen för då hade ju kossan blivit flådd i onödan. 

    Ett varningens ord bara OM det skulle bli nåt mellan er två. Vegan-män har väldigt slappa stakar. Det behövs djurproteiner för att få den att stå. Tyvärr. 
  • Shameless

    Men gikk du på daten efter kritiken eller avbröt du där och då? Lägg inte mer tid och energi på idioten där, hela killen är ett stort rött flagg. Är rätt uppenbart att han inte är normalt funtad. 

  • Anonym (E)

    Sorry, men det låter nästan komiskt, som en sketch om en usel dejt. 


    Det är omöjligt att veta hur han tänker men att vara 34 år och bete sig så är ju patetiskt. Det kan handla om mindervärdeskomplex också. Du kanske har kommit längre i karriären än vad han har gjort. 

    Det påminner om en dejt med en kille jag studerade med på universitetet. Jag var faktiskt lite småkär i honom och blev glad när han föreslog en fika. 


    Vi hade jättetrevligt tills han började prata om sitt hat mot överklassen. Han visste inte att jag kom från en rätt förmögen familj med en far som hade toppjobb inom finansvärlden. Jag skulle inte påstå att jag tillhör överklassen men i hans ögon gjorde jag antagligen det. 


    Jag fick bråttom därifrån och han undrade nog vad som hände. 


    Fast han var, till skillnad från din dejt, en trevlig person som jag gärna hade träffat igen men jag fixade inte det. 

Svar på tråden Kille kritiserade mig och ifrågasatte mina kläder en hel dejt