• Anonym (Anonym)

    Mannen jag dejtar är fortfarande aktiv på tinder

    Hej, jag har dejtat en man genom tinder i ett par veckor och vi har setts 4 ggr. Vi är båda strax över 30 och har pratat om att vi söker seriöst. Men vi är inte exklusiva. idag har han lagt till nya bilder på tinder vilket gjorde mig lite illa till mods. Vad tycker ni att jag ska göra?

  • Svar på tråden Mannen jag dejtar är fortfarande aktiv på tinder
  • Anonym (Rey)

    Fråga honom vad han vill. Be att han är ärlig. Om han intr har ett bra svar - dumpa han

  • Anonym (Wz)

    Likadant. Dejta runt öppet tills ni bestämt att ni är exklusiva och ligg inte med honom innan ni är i ett officiellt förhållande.

  • Anonym (Hmmm ...., ,)

    Prata med honom om det. Hur han tänker och känner. 

  • Anonym (Reality check)

    Du får väl prata om att vara exklusiva då! Han har inte gjort ett dugg fel i det här läget.

  • Fjäril kär

    Ni söker seriöst,  men det betyder inte att ni är dom rätta för varandra.  Det är väl det dejting är till för. Att se om det kan finnas något där. 

    Fortsätt prata mer på djupet. Försök få fram ärliga svar och inte bara svar på vad han/du tror ni vill höra. 

  • Anonym (Anonym)

    Så ni tycker inte det är en röd flagg utan att jag ska fortsätta träffa honom och till och med ta upp detta?

  • Anonym (Jo)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-05-06 19:13:30 följande:

    Så ni tycker inte det är en röd flagg utan att jag ska fortsätta träffa honom och till och med ta upp detta?


    Jo, det är en röd flagg att han är så pass aktiv att han lägger upp nya bilder. Tror inte att han ser dig som the one.
  • Anonym (Tjohoo)

    Är du kvar på Tinder, eller hur vet du att han har uppdaterat sin profil?

    Två veckor är ju inte lång tid och (tyvärr om ni frågar mig) idag är det vanligt att dejta flera samtidigt. Bara för att ni båda söker en seriös relation betyder ju inte det att ni passar ihop och att ni nödvändigtvis helt ska stänga dörren för att träffa andra.

  • Anonym (Kram)

    Jag hade tagit det som ett tecken på att han antingen inte är speciellt intresserad av dig eller att han är mindre seriös än han sagt.

    Är man genuint intresserad av att fortsätta dejta den man redan börjat dejta så håller man sig borta från att uppdatera sin profil och inleda nya samtal för man vill inte riskera att strula till det. Jag hade dragit mig undan direkt om en dejt gjorde så ( i min värld så dejtar man en i taget om man är seriös).

  • Anonym (Jo)
    Anonym (Kram) skrev 2024-05-06 19:22:25 följande:

    Jag hade tagit det som ett tecken på att han antingen inte är speciellt intresserad av dig eller att han är mindre seriös än han sagt.

    Är man genuint intresserad av att fortsätta dejta den man redan börjat dejta så håller man sig borta från att uppdatera sin profil och inleda nya samtal för man vill inte riskera att strula till det. Jag hade dragit mig undan direkt om en dejt gjorde så ( i min värld så dejtar man en i taget om man är seriös).


    Exakt så!
  • Anonym (Rey)

    Röd flagg ja för dig eftersom han inte verkar 100 % intresserad av dig. att han sedan följer spelreglerna rätt är av mindre intresse eftersom han ändå inte verkar vara den rätte.

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Rey) skrev 2024-05-06 19:56:30 följande:

    Röd flagg ja för dig eftersom han inte verkar 100 % intresserad av dig. att han sedan följer spelreglerna rätt är av mindre intresse eftersom han ändå inte verkar vara den rätte.


    Exakt det här är vad jag tänker. När jag pratar om det med mina vänner så säger dom typ ?ni har inte sagt att ni är exklusiva så du kan inte förvänta dig det?. Men för mig handlar det inte om att han förbäntas vara exklusiv med mig. Jag har inget emot att han går hem med någon från krogen eller att han samtidigt som han började dejta mig bokat in 5 andra dejter med 5 andra tjejer samma vecka som han fortsätter träffa och hålla kontakten med. Men enligt mig tyder just att byta bilder på tinder att man aktivt söker sig efter något annat samtidigt som man har den ?förra? kvar och det är det jag är skeptisk mot. Vet inte hur jag ska tänka.
  • Anonym (Mm)

    Det verkar ju som att män har svårare att få träffa någon från dejtingsidorna så han kanske inte tycker att han har så kallat råd att lämna sidan om det inte skulle funka med dig. Väntar han och det tar slut med dig om du tex avslutar ja då får han ju börja om från början så att säga.

    Men det kan ju också vara så att han bara har dig nu, tills det dyker upp någon bättre. 

    Så du kan vara förstahandsvalet eller så är du någon i brist på bättre. Eller så är du varken eller, att han bara väntar och ser hur det utvecklar sig.

Svar på tråden Mannen jag dejtar är fortfarande aktiv på tinder