• Anonym (Syskonlös)

    Någon som förlorat flera syskon?

    hej, 

    har förlorat två syskon under kort tid. har inga fler syskon. Ingen av dom hann fylla 30. någon mer där ute som vill dela med sig? 


    sorgen är obeskrivlig. 


     

  • Svar på tråden Någon som förlorat flera syskon?
  • Anonym (:()

    Nej, men jag beklagar TS. 
    Jag har förlorat andra nära och viktiga personer och sorgen går inte att beskriva precis så som du säger. Att förlora en anhörig är smärtsamt, men även fast man inte tror det så kommer sorgen kännas lättare och lättare med tiden. Den försvinner aldrig - och det är något man kanske inte ens vill. Sorgen påminner ju ändå dig om fina minnen och stunder, eller hur?

    Sorg är något fint - för det visar hur mycket du älskade personen/personerna. Ta din tid, gråt, kramas med nära, ta ledigt, var ute i naturen, känn efter noggrant när du känner dig redo att "komma tillbaka". Sätt ingen press på dig utan ta lite dag för dag. Våga även ta stöd utåt ifall du känner att sorgen blir alldeles för tung att bära.

    Stor kram till dig. 

  • Anonym (M)

    Ja, förlorade min ena trillingsyster för mer än 25 år sedan i Diskoteksbranden i Göteborg. Vi var 14 år då.

  • Anonym (M)

    Ja, förlorade min ena trillingsyster för mer än 25 år sedan i Diskoteksbranden i Göteborg. Vi var 14 år då.

  • Anonym (Syster)

    Beklagar verkligen, så sorgligt!! Så unga.  Vi förlorade vår syster i cancer. Hon var strax över 50 då.

Svar på tråden Någon som förlorat flera syskon?