• Anonym (Bältros)

    Bältros i underlivet

    Hej!


    Jag är bara 38år. Kan p sprutan (depo Provera) sätta ner immunförsvaret? Det står på engelska sidor är den kan göra det och att man då lättare kan få utbrott av Herpes simplex. Står inget om bältros dock.
     
    Är också bärare av kronisk HPV 16 men sista cellprovet var inga cellförändringar. Man börjar ju undra varför man fått bältros.
     
    Obs, det finns inga infektionsstecken i utslagen.
  • Svar på tråden Bältros i underlivet
  • Anonym (Bältros)

    Nu vet jag inte vad som hände men allt kom inte med!


    Förra veckan i tisdags tog jag  p-spruta för första gången för Endometrios.
    Kände mig sjaskig efter den men tänkte att det var biverkningar av hormonet eller någon förkylning. På fredagen fick jag lite klåda i underlivet. Tänkte det var svamp, också pga hormoner. Smörjde med pevaryl. Under lördagen började jag få lite ont och klåda men inte så farligt. På söndagen vaknade jag och hade så sjukt ont. Kunde inte sitta eller gå. 
    Röd och svullen längst höger yttre blygdläpp men inget annat, låg hela dagen. 
    Vaknade i måndags med små små ultrasmå blåsor över området. Var på VC som sa könsherpes. Jag var mycket förvånad för inte haft någon annan än min man i 15 år och aldrig haft könsherpes heller. 
    Har dock på herpes på munnen så tänkte jag kanske smittat mig själv.Jag fick medicin utskrivet och dom tog en odling från blåsorna.Mått skit resten veckan men jobbat med skiten för känt mig som en mes. Haft huvudvärk, trött, subfebril osv men trodde det var biverkningar på herpesmedicinen. 
    Haft så jävla ont, nervsmärtor ner i låret och hela fiffi och det stod ju att herpes gör ont men inte SÅHÄR?
    Fredag eftermiddag klockan tre loggar jag in på 1177 och ser att det kommit svar på odlingen som säger bältros. Ingen har ringt upp mig utan det står att dom skickar brev med information om provsvaret (som lär landa hos mig på tisdag?!)  det står också att jag redan fått behandling men jag läser mig till att även om medicinen är samma är dosen mycket högre vid bältros.
    Så nu har jag genomlidit hela helgen med Alvedon, Ipren och xylocain. Tack för hjälpen inför helgen?! 😅
     
    Jag undrar, ni som haft bältros. Är det normalt att må allmänt skitdåligt? Igår hade jag feber till och från, illamående och yrsel och jag är SÅ trött. 
    Idag har jag varit feberfri och pigg hela dagen men nu  under eftermiddagen förhöjd temp, galen huvudvärk, trött och lätt illamående igen.
     
    Står inget om detta. Står att man kan må så INNAN utslagen kommer bara? 
    Jag var visserligen krasslig förra veckan med men värre nu under helgen.
    Jag är bara 38år. Kan p sprutan (depo Provera) sätta ner immunförsvaret? Det står på engelska sidor är den kan göra det och att man då lättare kan få utbrott av Herpes simplex. Står inget om bältros dock.
     
    Är också bärare av kronisk HPV 16 men sista cellprovet var inga cellförändringar. Man börjar ju undra varför man fått bältros.
     
    Obs, det finns inga infektionsstecken i utslagen.
  • Anonym (Ffo)

    Vet inte varför du fått det men ja, bältros gör jätteont. Har haft det flera gånger, aldrig i underlivet men på magen och midjan. Gör ont inne i magen då, som att nån hugger med något.

Svar på tråden Bältros i underlivet