• Anonym (drdre111)

    Hur gör man för att inte tänka på mobbningen?

    De är så att jag blev väldigt mobbad i skolan, så illa att jag 1 gång bött skola.  Är idag i 30 års åldern, har tidigare levt mitt liv helt normalt utan att tänka så mycket på mobbningen jag gick igenom i skolan. Men nu senaste tiden så har alla kommentarer och alla känslor jag hade då börjat dyka upp. Tänker främst på vilka svinn de var mot mig "3 killar." 

    Ska tilläggas att en av dem har fått karma. Han har suttit inne i fängelse flera gånger, han har missbruksproblem och båda hans föräldrar är döda. Så ja honom tänker jag inte så mycket på. Men de två andra idioterna. De är idag gifta och har barn, verkar leva lyckligt. Har kollat upp dem på bokföringen och sett på sociala medier att de är gifta och har barn. Dessutom har gemensamma vänner berättat de för mig med. Själv jobbar jag, har vänner, eget boende, bra relation med familjen, aldrig dömd för nåt. Inga missbruksproblem heller. Men är singel  riktigt svårt att hålla ett långt förhållande idag. Men dessa 2 mobbarna verkar ha de enkelt man tänker är världen så orättvist? Varför ska de som mobbade ha de så bra? 

    Men nu till saken har ni blivit mobbade? Berätta gärna och hur gör man för att inte tänka på det?

  • Svar på tråden Hur gör man för att inte tänka på mobbningen?
  • Anonym (Hmm)

    Genom att tänka på något annat, främst. Sluta googla, du bara ältar! Och skit i karma, det existerar inte och hur de lever idag ska du inte bry dig om, varken om det går bra eller dåligt för dem. Snälla, tänk lite, 30 år (!) har du lagt på dessa tvångstankar! För det är vad de kallas när det pågått så här länge.

    Så när tankarna kommer upp, lägg märke till det, lägg ingen värdering i det, och sedan gör du något annat så du tänker på något annat. KBT, kort sagt. Om du inte ser någon förbättring inom ett par månader så sök hjälp via din vc.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har inte blivit mobbad, men jag blir alltid så ledsen när jag hör om barn som mobbas. Jag har själv problem med att jag ältar gammalt, tänker tillbaka på det som var då. 
    Man vet inte hur andra har det egentligen, även om det ser bra ut utåt. Det bästa vore nog att du försöker sluta tänka på dom, är de verkligen värda din tid? Du har bra saker i ditt liv istället. Jobb, vänner. Du kanske inte har hittat rätt än, men då har du ju det bästa framför dig Glad

Svar på tråden Hur gör man för att inte tänka på mobbningen?