• Anonym (Matilda)

    Vuxen man som festar mycket

    Vad tycker ni om en vuxen man i 40års åldern som är på fest nästan varje helg? 


    Enligt mig lever han som jag gjorde när jag var tonåring. 


    Skulle ni dejta en sån person?

  • Svar på tråden Vuxen man som festar mycket
  • Anonym (Lizzie)

    Nej, skulle inte dejta en sådan person.

    När jag var mellan 18-27 tyckte jag att fest var livet, var ute på krogen nästan varje helg och hade säkert tyckt att han var skitrolig att hänga med. Idag, är 37 år nu, har mina intressen och prioriteringar förändrats brutalt och jag kan redan nu säga att den där mannen och jag har för lite gemensamt för att trivas tillsammans. 

  • Anonym (Tjejen)

    Nej. Vill ha ett vuxet förhållande och även om jag gillar gå ut med vänner och äta dricka ibland så vill jag inte göra det varje helg och ännu mindre vara ihop med någon som alltid är på krogen. 

  • Anonym (Matilda)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-05-05 18:41:29 följande:
    Men du har ju inget förhållande med mannen så det är en icke fråga för din del. 

    Jag var singel när jag spenderade relativt mycket tid på krogen. Sedan träffade jag en man via gemensamma vänner (ej på krogen) och spenderade så gott som all tid med honom. Gick vi på krogen så gjorde vi det tillsammans. 4 år senare är vi fortfarande extremt kära.

    Men du gör rätt i att glömma honom då du verkar vara en dömande person med åsikter som inte han har. Ni hade aldrig kunnat bli ett par!
    Jag vet att han gjort så här hela livet. Valt bort familjen för krogen. Och inte då Att hans tjej får hänga med. Hon har vart hemma med barn. Eftersom han äändå är kring 40 år o fortsätter i samma stil så tvivlar jag på att de förändras.
  • Core
    Anonym (Matilda) skrev 2024-05-05 17:55:00 följande:

    Jag såg det mest som att vill jag satsa på en kille som sätter kroglivet före förhållandet. Att det är viktigare än nån familj i världen liksom


    Frågan är lite för onyanserad tänker jag. Själv, nu i 35 årsåldern, vill jag leva med någon som har ett eget liv, som inte är beroende av att vi sitter ihop. Så jag har inget emot om frun skulle vara ute på grejer var och varannan helg, nu är hon dock ingen sån.

    Jag kan känna mig kvävd när en relation ska vara som när vi var yngre och nykära, jag vill att den jag lever med har så mycket eget som möjligt 

    Sen vill man så klart inte ha en relation med någon som rumlar in i hallen 02.50 varenda helg, utan bara har ett eget liv
  • Anonym (Festa loss)

    Inte så konstigt.Har en 50-årig vän som gärna är på nattklubbar på helgerna och gärna tar sällskap hem.

  • Anonym (Kvinna, 50+)
    Core skrev 2024-05-05 19:56:58 följande:
    Frågan är lite för onyanserad tänker jag. Själv, nu i 35 årsåldern, vill jag leva med någon som har ett eget liv, som inte är beroende av att vi sitter ihop. Så jag har inget emot om frun skulle vara ute på grejer var och varannan helg, nu är hon dock ingen sån.

    Jag kan känna mig kvävd när en relation ska vara som när vi var yngre och nykära, jag vill att den jag lever med har så mycket eget som möjligt 

    Sen vill man så klart inte ha en relation med någon som rumlar in i hallen 02.50 varenda helg, utan bara har ett eget liv
    Jag är äldre än du och mina barn är vuxna, numera känner jag likadant. På den tiden då man hade barn eller planerade att skaffa, så hade det ju inte funkat med någon som sprang ute var och varannan helg, och lämnade mig ensam med barn och hushållsarbete. 

    Om jag träffar en ny man nu, så vill jag absolut inte hamna i det där att man måste vara som siamesiska tvillingar. Att man inte kan få gå på ett bröllop, dop eller 50-årsåkalas i sin egen släkt eller gamla vänkrets, utan att han promt måste följa med. Eller att man inte får gå en danskurs eller annan kvällskurs, eller åka bort några dagar ensam på något som JAG uppskattar men inte han. Utan att det då måste kompromissas, så att man kan semestra tillsammans hela semestern. 

    Jag har blivit less på parnormen, och den normen gör det också svårare för ensamstående, då man som ensamstående står ut överallt och verkar avvikande. Det är märkligt att så mycket annat har luckrats upp, idag är det till och med accepterat - ja rent av föredömligt i vissa kretsar - att ha en samkönad partner, eller leva ihop med flera samtidigt. Men att leva ensam, gå ut på krogen eller på teater ensam, eller resa på semester ensam - är visst jättekonstigt, uppseendeväckande, snudd på oanständigt.  
  • Anonym (Matilda)
    Anonym (Kvinna, 50+) skrev 2024-05-05 21:52:30 följande:
    Jag är äldre än du och mina barn är vuxna, numera känner jag likadant. På den tiden då man hade barn eller planerade att skaffa, så hade det ju inte funkat med någon som sprang ute var och varannan helg, och lämnade mig ensam med barn och hushållsarbete. 

    Om jag träffar en ny man nu, så vill jag absolut inte hamna i det där att man måste vara som siamesiska tvillingar. Att man inte kan få gå på ett bröllop, dop eller 50-årsåkalas i sin egen släkt eller gamla vänkrets, utan att han promt måste följa med. Eller att man inte får gå en danskurs eller annan kvällskurs, eller åka bort några dagar ensam på något som JAG uppskattar men inte han. Utan att det då måste kompromissas, så att man kan semestra tillsammans hela semestern. 

    Jag har blivit less på parnormen, och den normen gör det också svårare för ensamstående, då man som ensamstående står ut överallt och verkar avvikande. Det är märkligt att så mycket annat har luckrats upp, idag är det till och med accepterat - ja rent av föredömligt i vissa kretsar - att ha en samkönad partner, eller leva ihop med flera samtidigt. Men att leva ensam, gå ut på krogen eller på teater ensam, eller resa på semester ensam - är visst jättekonstigt, uppseendeväckande, snudd på oanständigt.  
    Inte riktigt en sån här situation jag pratar om. Självklart ska man kunna göra saker utan den andra. Men att hela tiden bli bortvald för att en mogen vuxen man ska hänga på fest med 20,åringar tycker jag är konstigt. Han borde i första hand välja familjen eller barnet då iaf. På midsommar kanske man gör saker som inkluderar barnet. Man kanske inte åker på hemmafester O dricker öl med yngre personer då. Alltid på alla högtider - år efter år. 
  • Core
    Anonym (Matilda) skrev 2024-05-05 22:02:36 följande:
    Inte riktigt en sån här situation jag pratar om. Självklart ska man kunna göra saker utan den andra. Men att hela tiden bli bortvald för att en mogen vuxen man ska hänga på fest med 20,åringar tycker jag är konstigt. Han borde i första hand välja familjen eller barnet då iaf. På midsommar kanske man gör saker som inkluderar barnet. Man kanske inte åker på hemmafester O dricker öl med yngre personer då. Alltid på alla högtider - år efter år. 
    Nej det du beskriver låter som nån som rymt från ett LSS boende
  • Anonym (...)

    Men TS, fortfarande, hur känner du den här mannen? Du verkar veta exakt vad han gör fast du är ändå inte helt säker med vem han är med och aå..... Du vill dejta den här personen och har känt honom hela livet? Men du tycker att han är patetisk som bara "festar" och skiter i sitt barn.... jag fattar inte vad du vill egentligen 

  • Anonym (Matilda Mandel)
    Anonym (Matilda) skrev 2024-05-04 15:41:01 följande:
    Man kanske inte behöver sitta hemma o ruttna men ändå prioritera sitt barn som får sitta ensam hemma istället 
    Det låter snarare som att du stör dig på att han inte vill dejta dig. För då skulle han ju också vara borta från barnen, eller hur? Och barnen är väl hos mamma när han är på krogen, kan jag gissa.
  • Anonym (Matilda)
    Anonym (Matilda Mandel) skrev 2024-05-06 15:49:45 följande:
    Det låter snarare som att du stör dig på att han inte vill dejta dig. För då skulle han ju också vara borta från barnen, eller hur? Och barnen är väl hos mamma när han är på krogen, kan jag gissa.
    Nej barnen är hemma hos honom lika ofta då han är ute. Jag stör mig inte på dejtandet eller icke-dejtandet. Mer på att de är lite barnsligt att hålla på så för en vuxen man
  • Anonym (...)
    Anonym skrev 2024-05-06 15:56:04 följande:

    Jag undrar bara hur ts vet så mycket om den här mannen...


    Stalker-granne kanske, hon vägrar svara på den frågan...
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (...) skrev 2024-05-06 17:53:57 följande:
    Stalker-granne kanske, hon vägrar svara på den frågan...
    Förmodligen nåt sånt. Olyckligt kär i någon som är mer intresserad av att gå på krogen än träffa henne.

    Trist såklart, obesvarad kärlek är aldrig kul.
  • Anonym (Matilda Mandel)
    Anonym (Matilda) skrev 2024-05-06 15:55:31 följande:
    Nej barnen är hemma hos honom lika ofta då han är ute. Jag stör mig inte på dejtandet eller icke-dejtandet. Mer på att de är lite barnsligt att hålla på så för en vuxen man
    Lite barnsligt att skriva trådar om en man du inte har något att göra med också.
  • Anonym (Erik)
    Anonym skrev 2024-05-06 15:56:04 följande:

    Jag undrar bara hur ts vet så mycket om den här mannen...


    Jag tycker mest det är intressant hur det kommer ny info hela tiden. Först var han tex ute inte riktigt varje helg. Nu lämnar han familjen ensam hela tiden och alla storhelger. 
Svar på tråden Vuxen man som festar mycket