• Anonym (Undrar)

    Hur gör man när man flirtar?

    Jag är usel på att flirta. Har någon bra tips på hur man gör när man flirtar? Vad är ok och vad är inte ok? Vill kunna flirta utan att bli plump eller gå för långt. 

  • Svar på tråden Hur gör man när man flirtar?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Eva) skrev 2024-05-05 14:56:49 följande:

    Många sitter mest på dejter och kallpratar och mal på om jobb och intressen och resor. Det är anti-flörtning. Som att sitta och luncha med en kollega ungefär. 


    Den andra falangen sitter och tafsar och ger kommentarer om ens utseende eller snackar sex. Det är också anti-flörtning.

    Det handlar om att hitta en medelväg, att visa romantiskt intresse utan att bli plump och gränslös. Att mer insinuera än att säga rakt ut liksom. Tex genom att le, skratta och ge komplimanger om annat än utseendet, att visa humor och självdistans. Det handlar om att läsa av den andre och känna av stämningen, liksom det ligger en spänning i luften. Social kompetens och självförtroende är nyckeln och att kunna känna av sig själv och andra.


    Jag har nog oftast hamnat i första kategorin, har fått höra att jag behöver vara mer på. Men det har blivit konstlat och jag har nog hamnat i kategori 2 ett par gånger. Har i alla fall viss social kompetens men saknar självförtroendet att hitta rätt medelväg.
  • Anonym (C)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-05-05 21:59:59 följande:
    Jag har nog oftast hamnat i första kategorin, har fått höra att jag behöver vara mer på. Men det har blivit konstlat och jag har nog hamnat i kategori 2 ett par gånger. Har i alla fall viss social kompetens men saknar självförtroendet att hitta rätt medelväg.
    Låt bli att flirta då. Problem solved.
  • Anonym (Tjej)

    Jag brukar skoja mycket och ge komplimanger 

  • Anonym (Tjej)

    blinka med ena ögat och för tungan ut och in mellan framtänderna 

  • Anonym (peter)
    Anonym (C) skrev 2024-05-06 11:25:28 följande:
    Låt bli att flirta då. Problem solved.
    Precis så jag löste det.
  • Anonym (H)
    Anonym (Tjej) skrev 2024-05-06 12:03:23 följande:

    blinka med ena ögat och för tungan ut och in mellan framtänderna 


    Det kan knappast TS göra. 
    Antingen kan man flirta eller så kan man inte flirta och TS kan inte flirta. Inget att göra åt.
  • Anonym (Pekkapäivä)
    Anonym (peter) skrev 2024-05-06 16:25:30 följande:
    Precis så jag löste det.
    Hur ska du kunna lära dig då om du inte ens försöker? Det du gör är absolut en väg att ta, acceptera ett celibat och hitta andra saker som gör dig lycklig. 

    Var vill du komma med tråden i så fall? 
  • Anonym (C)
    Anonym (Pekkapäivä) skrev 2024-05-06 22:21:37 följande:
    Hur ska du kunna lära dig då om du inte ens försöker? Det du gör är absolut en väg att ta, acceptera ett celibat och hitta andra saker som gör dig lycklig. 

    Var vill du komma med tråden i så fall? 
    Men det är ju inte han som är TS?
  • dearchicago

    Ge komplimanger, bekräfta det hon säger, ställ frågor och var genuint intresserad av vad hon har att säga. Våga lägga en hand på hennes hand när hon pratar som för att bekräfta det hon säger. Exempelvis hon berättar något roligt och du skrattar, samtidigt som du stryker din hand över hennes en kort stund. Små fysiska kontakter som en klapp på ryggen, en kram, en klapp på handen eller vad som. Men framförallt ställ frågor och var intresserad och visa det. 

  • Anonym (youtube)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-05-05 21:59:59 följande:
    Jag har nog oftast hamnat i första kategorin, har fått höra att jag behöver vara mer på. Men det har blivit konstlat och jag har nog hamnat i kategori 2 ett par gånger. Har i alla fall viss social kompetens men saknar självförtroendet att hitta rätt medelväg.
    Finns ett bra youtube-klipp som jag letat länge efter nu men inte hittat. 

    Men där går en person igenom några grejer som män ofta missar. det är kombinationen av desire + respect. 

    Är man bara i desire, då blir man sleazy som Eva skrev. Är man bara i respect, då blir man kompis och inte åtråvärd.

    Man måste helt enkelt make a move. Tex visa att man åtrår personen, men inte tappa respekten. Om kvinnan då svarar med att dra sig undan, så tar man själv ett steg tillbaka.

    Man kan le, se i ögonen, ha armen nära personen. Kanske lägga en hand på överarmen för att markera något man vill säga. Om personen ej drar sig undan för den typen av fysisk kontakt så kan man testa att vidröra lätt på handen etc. Liksom checka av.

    Hand på överarmen kan ses som vänskapligt men utgående från det går man vidare.
  • Anonym (youtube)

    tycker ärligt du ska kolla på dessa videos, vissa tips är bra. men tex "push-pull"- är enligt mig ett värdelöst tips. Man vill ha nån som visar att den vill ha en. Ingen som kör några games.

  • Anonym (Undrar)
    dearchicago skrev 2024-05-06 22:40:07 följande:

    Ge komplimanger, bekräfta det hon säger, ställ frågor och var genuint intresserad av vad hon har att säga. Våga lägga en hand på hennes hand när hon pratar som för att bekräfta det hon säger. Exempelvis hon berättar något roligt och du skrattar, samtidigt som du stryker din hand över hennes en kort stund. Små fysiska kontakter som en klapp på ryggen, en kram, en klapp på handen eller vad som. Men framförallt ställ frågor och var intresserad och visa det. 


    Anonym (youtube) skrev 2024-05-06 23:08:26 följande:

    tycker ärligt du ska kolla på dessa videos, vissa tips är bra. men tex "push-pull"- är enligt mig ett värdelöst tips. Man vill ha nån som visar att den vill ha en. Ingen som kör några games.



    Tack! skönt att några fler kunde ge seriösa tips istället för att göra sig lustiga.
  • Anonym (?)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-05-05 21:59:59 följande:
    Jag har nog oftast hamnat i första kategorin, har fått höra att jag behöver vara mer på. Men det har blivit konstlat och jag har nog hamnat i kategori 2 ett par gånger. Har i alla fall viss social kompetens men saknar självförtroendet att hitta rätt medelväg.
    Nu har du lärt dig vad som är för mycket och vad som är för lite. Nästa gång testar du något mitt i mellan.

    Sen måste du ha koll på hur reaktionen blir. Blir det något negativt måste du backa lite. Blir det något positivt kan du ta nästa steg
  • Anonym (Pekkapäivä)
    Anonym (C) skrev 2024-05-06 22:28:58 följande:
    Men det är ju inte han som är TS?
    Jag blandade tydligen ihop. Rådet till "peter" kvarstår dock. Lära sig acceptera situationen om man inte själv vill göra något åt den.
  • Anonym (peter)
    Anonym (Pekkapäivä) skrev 2024-05-07 13:29:35 följande:
    Jag blandade tydligen ihop. Rådet till "peter" kvarstår dock. Lära sig acceptera situationen om man inte själv vill göra något åt den.
    Jo men jag har nog accepterat det ganska mycket. Jag ser det som att jag aldrig heller kommer kunna hoppa tre meter, eller äga en lyxvilla i Barcelona. Det är ju bara onödigt att gräma sig över sånt, så jag tänker samma om att flörta/dejta.

    Jag har provat många gånger tidigare, men ibland är det bara att acceptera att det inte går.
  • Anonym (Pekkapäivä)
    Anonym (peter) skrev 2024-05-07 16:48:50 följande:
    Jo men jag har nog accepterat det ganska mycket. Jag ser det som att jag aldrig heller kommer kunna hoppa tre meter, eller äga en lyxvilla i Barcelona. Det är ju bara onödigt att gräma sig över sånt, så jag tänker samma om att flörta/dejta.

    Jag har provat många gånger tidigare, men ibland är det bara att acceptera att det inte går.
    Så bra då. Du har hittat något som fungerar för dig.
Svar på tråden Hur gör man när man flirtar?