• Anonym (Fio)

    Är så olyckligt kär.

    Ja,han är gift, nej vi har inte fysiskt gjort något med varandra. Inledningsvis tyckte jag han var en snackig typ och inte min typ alls, men vi blev alltmer goda vänner. Vi har samma sjuka humor, är ganska lika på många sätt, har alltid saker att prata om. Stämningen blev gradvis lite flirtig, samtidigt som vi pratade om tidigare relationer, våra barn. Uppväxt osv

    Jag började känns mig attraherad av honom men sa inget på ca 6 månader då jag ville ha honom kvar som vän. 

    Till sist tror jag att jag råkade säga något som blev lite för mycket och han backade, trots att han faktiskt varit drivande hela tiden. Jag tror kanske han såg det som någon slags utmaning att få mig intresserad och när han lyckades så blev han själv ointresserad. 

    Antingen det eller han är rädd för att vara otrogen.

    Jag känner mig helt knäckt eftersom vad jag verkligen saknar är den vänskap vi haft i över ett år. Det känns otroligt tomt nu när han gav mig en kram och sedan har vi inte hörts mer som vi brukar. Jag har försökt, men han svarar bara med emojis o inre som han brukar.

    Allt känns jättejobbigt och det känns som jag inte ens klarar av att ta upp det med honom med risk att det går fel. Är dessutom osäker på om jag är kär eller om det är en förlust av en nära vän jag känner.

  • Svar på tråden Är så olyckligt kär.
  • Anonym (Snicke)
    Anonym (Fio) skrev 2024-05-03 08:38:25 följande:
    Vi har inga prblem alls att arbeta ihop, tvärtom. Det kanske är kontakten utanför arbetet vi isåfall skulle lägga ner. Men det känns riktigt trist.
    Gå till jobbet och känna sig olyckligt kär låter inte som den optimala arbetsmiljön. Visst känslan domnar av med tid men shit vilket självplågeri över tid.
    Jag tänker då iaf att det blir ju supersvårt att foka på jobbet om det finns snask i skålen.
  • Anonym (Snicke)
    Anonym (Fio) skrev 2024-05-02 08:28:32 följande:
    Det känns sjukt jobbigt. 
    Det är den arbetsmiljön jag hänvisar till 
  • Anonym (Snicke)
    Anonym (Fio) skrev 2024-05-01 05:46:19 följande:

    Och sant att det kan bli svårt att vara vänner om jag är kär i honom. Nu är jag osäker på vad det är jag känner. Jag hade som straight kvinna blivit lika ledsen om jag förlorade en kvinnlig nära vän utan att vi kunnat prata. 

    Det enda jag ser som kan bli utmanande är att träffa någon annan över tid, och att det kanske blir obekvämt för honom.


    Varför skulle det bli obekvämt för honom?
  • Anonym (Fio)
    Anonym (Njae...) skrev 2024-05-04 04:25:30 följande:
    Fast det var inte öht det du skrev (vilket gör att det känns ännu mer som en freudian slip), så... Jag menar alltså inte att vara taskig eller tjabbig; jag försöker bara säga att jag tror att Överjaget försöker överrösta Detet med idealiserande argument - och lyckas ganska bra, efter vad det verkar 😉 I övrigt kan jag bara vidhålla att jag tyvärr inte tror att det är nån bra idé att försöka vara bara vänner.
    Jga tror du läser in saker som inte finns.
  • Anonym (Fio)
    Anonym (Snicke) skrev 2024-05-04 06:32:03 följande:

    Min känsla. Har ni tragglat på, flirtat, testat erotiska alfabetet och hängt 6-8 månader utan att det på något vis tagit sig framåt så verkar det som om han är är nöjd och glad i sin relation.

    Helt ärligt så tror jag att han testade dig lite och till och med testade sig själv också. Detta skulle tom kunna göra hans relation till sin fru ännu starkare.

    Vilken yrkestitel har denna intressanta man ?


    Enligt honom är det både och, han tycker om sin fru, men de har mycket problem.
  • Anonym (Fio)
    Anonym (Snicke) skrev 2024-05-04 06:43:13 följande:
    Gå till jobbet och känna sig olyckligt kär låter inte som den optimala arbetsmiljön. Visst känslan domnar av med tid men shit vilket självplågeri över tid.
    Jag tänker då iaf att det blir ju supersvårt att foka på jobbet om det finns snask i skålen.
    Nej, jobbet går bra. Det är resten av livet som blir lite jobbigt.
  • Anonym (Fio)
    Anonym (Snicke) skrev 2024-05-04 07:13:34 följande:
    Varför skulle det bli obekvämt för honom?
    Är dte inte obekvämt om någon vill ha en men man själv försöker avstå? Jag tror han vill ha mig också, åtminstone sexuellt.
  • Anonym (Fio)
    Anonym (Snicke) skrev 2024-05-04 06:32:03 följande:

    Min känsla. Har ni tragglat på, flirtat, testat erotiska alfabetet och hängt 6-8 månader utan att det på något vis tagit sig framåt så verkar det som om han är är nöjd och glad i sin relation.

    Helt ärligt så tror jag att han testade dig lite och till och med testade sig själv också. Detta skulle tom kunna göra hans relation till sin fru ännu starkare.

    Vilken yrkestitel har denna intressanta man ?


    Varför spelar yrkestiteln roll?
  • Anonym (Fio)
    Anonym (Snicke) skrev 2024-05-04 06:43:13 följande:
    Gå till jobbet och känna sig olyckligt kär låter inte som den optimala arbetsmiljön. Visst känslan domnar av med tid men shit vilket självplågeri över tid.
    Jag tänker då iaf att det blir ju supersvårt att foka på jobbet om det finns snask i skålen.
    Eller tror, han vill det, för han har sagt saker som tyder på det.
  • Anonym (Snicke)
    Anonym (Fio) skrev 2024-05-04 22:28:06 följande:
    Varför spelar yrkestiteln roll?
    Allt som sägs talar för sig.
  • Anonym (Fio)
    Anonym (Snicke) skrev 2024-05-04 23:54:13 följande:
    Allt som sägs talar för sig.
    Haha, jaså?

    Vi är inte i beroendeställning till varandra om det är det du undrar, vi har samma yrkesroll exakt.
Svar på tråden Är så olyckligt kär.