• Anonym (Hjälp)

    Jag vill flytta!!!

    Hej!

    Bor i en stad jag vantrivs i.
    Är skild sen tidigare och har barn, flyttade hit för en nystart, var mycket här innan flytten och både jag och barnen trivdes.

    Beslutet att flytta hit var svårt men pga bättre jobb/skolmöjligheter så blev det så.
    Vi har hus och gemensamma barn idag.
    Med åren så har relationen till makens familj sakta försämrats, barnen som inte är hans har hamnat i kläm, svärmor har varit passivt aggressiv och fryst ut både mig och mina barn vid varje tillfälle som getts.

    Detta har satt sina spår och trots att vi inte träffar dom ofta idag så känner jag mig kvävd av tanken att vi närsom kan stöta på varandra.
    Jag känner mig ensam och fråntagen den goda relationen som vi hade innan jag och maken fick gemensamma barn.
    Situationen som uppstått pga hans mammas krav på umgänge, hennes passivt aggressiva uppförande mot mig och mina äldsta barn, utfrysningen osv.
    Titt som tätt sker detta än idag, (vi är uppe i år 5 av detta) jag är psykiskt trött på det, jag är trött på att förklara för min man att jag inte orkar med, att det gör ont i mig att bli ignorerad i sällskap med hans familj trotts att jag visar min bästa sida, involverar och är allmänt artig mot henne.

    Jag vill bort, börja om,  bosätta mig närmre mina äldsta barns pappa så deras umgänge förenklas. Detta är något ena barnet uttryckt ett önskemål inför och JAG vill, jag ser bara fördelar både relationsmässigt för mig min partner, alla barn och även ekonomiskt.
    KANSKE tom blir relationen till makens mamma bättre av en flytt.

    Jag vet inte, men det är så många anledningar som gör att jag vill bort menfrämst känslan att vara på ett ställe där jag inte har någon vän, släkting.. bara en svärmor som alltid är upptagen när jag frågar om hon vill ses på en fika men sen ringer till min make och frågar när han är hemma för hon vill inte vara här när bara jag är hemma..känner mig så otillräcklig inför detta och jag förstår att detta troligtvis har att göra med något problem hos min svärmor men det går ut över mig, mitt äktenskap, min mående.. det har varit så pass mycket sånthär under åren och jag känner mig så trött, sliten, ledsen och sårad.

    Jag är inte mig själv och har inte varit det på flera år..

  • Svar på tråden Jag vill flytta!!!
  • Anonym (Eh)

    Så du ska flytta från de barn du har fått på senare år för att vara nära dina äldre...? Du fattar inte att dina barn kan känna sig övergivna då? Yngre barn har ofta svårare med att bli lämnade, dina äldre är redan vana vid situationen. Kan du inte bo lite mitt emellan? Låter i vilket fall självklart att avsluta relationen som du har nu.

  • Anonym (M)
    Anonym (Eh) skrev 2024-04-27 10:34:55 följande:

    Så du ska flytta från de barn du har fått på senare år för att vara nära dina äldre...? Du fattar inte att dina barn kan känna sig övergivna då? Yngre barn har ofta svårare med att bli lämnade, dina äldre är redan vana vid situationen. Kan du inte bo lite mitt emellan? Låter i vilket fall självklart att avsluta relationen som du har nu.


    Var skriver TS att hon vill skiljas?
  • Anonym (Eh)
    Anonym (M) skrev 2024-04-27 12:39:50 följande:
    Var skriver TS att hon vill skiljas?
    Vill och vill, det verkar inte som att resten av familjen är med på flyttplanerna iaf! Då är skilsmässa det naturliga, eller ska de vara gifta på distans...?
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Eh) skrev 2024-04-27 10:34:55 följande:

    Så du ska flytta från de barn du har fått på senare år för att vara nära dina äldre...? Du fattar inte att dina barn kan känna sig övergivna då? Yngre barn har ofta svårare med att bli lämnade, dina äldre är redan vana vid situationen. Kan du inte bo lite mitt emellan? Låter i vilket fall självklart att avsluta relationen som du har nu.


    Jag kanske var otydlig i min text utifrån det svaret du hett mig.
    Min tanke har aldrig varit att lämna något barn.
    Jag vill leva med min make och tillsammans med barnen som vi gör nu, jag vill endast flytta härifrån då jag upplever att hans familj orsakat oss rätt mycket sorg och onödig dramatik. (Hans familj= min svärfamilj)
    En tanke jag hade var att flytta närmre mina äldsta barns pappa om vi nu ändå ska flytta för då är det enklare för de äldre barnen att besöka honom när de vill.
    Den nya orten är ca 1h bort så det är inte så att vi flyttar från svärfamiljen och aldrig kommer ses pga avståndet.
  • Anonym (Hjälp)

    En flytt hade i detta fall landat i att vi bor lika långt från mina föräldrar som hans, i övrigt har vi en god relation till mina föräldrar trotts att vi ses 1 gång var tredje månad.
    Jag tänker att en nystart hade kanske kunnat innebära att vi har det trevligt när vi väl träffar makens familj istället för att varje tillfälle ska vara ett tillfälle för hans mamma att ignorera mig..Detta hade varit gott för vårt äktenskap.

    Förövrigt så tänker jag inte skilja mig för att flytta, jag älskar min make och barnen och den familj vi byggt upp.
    Jag har under flera år byggt upp en ångest pga makens föräldrar och jag försöker endast hitta lösningar för mig och mitt mående för någonstans förstår jag att det inte är hållbart att de är så nära då varje tillfälle vi ses är ett maktilfälle för hans mamma där hon ska visa hur gärna hon förminskar mig.
    Maken är inte problemet här, han har sagt ifrån flera gånger men hon blir bara värre då.. 

  • Anonym (Eh)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-04-28 17:48:36 följande:
    Jag kanske var otydlig i min text utifrån det svaret du hett mig.
    Min tanke har aldrig varit att lämna något barn.
    Jag vill leva med min make och tillsammans med barnen som vi gör nu, jag vill endast flytta härifrån då jag upplever att hans familj orsakat oss rätt mycket sorg och onödig dramatik. (Hans familj= min svärfamilj)
    En tanke jag hade var att flytta närmre mina äldsta barns pappa om vi nu ändå ska flytta för då är det enklare för de äldre barnen att besöka honom när de vill.
    Den nya orten är ca 1h bort så det är inte så att vi flyttar från svärfamiljen och aldrig kommer ses pga avståndet.
    Men resten av familjen kan tänka sig det? För isf är det bara att flytta skulle jag säga!
Svar på tråden Jag vill flytta!!!