• Anonym (Kaffedraken)

    Kan du se en skillnad på vad män och kvinnor får säga

    till varann?
    Ett exempel: En äldre kvinna skämtade om min kuk på jobbet. Vi hade rast och det var en yngre kvinna med också. Det här var längesen, och jag minns jag skämtade bort det. Men tänkte redan då att det var över gränsen och jag visste att om jag sagt nåt liknande till en kvinna så hade det blivit ett jävla liv.

  • Svar på tråden Kan du se en skillnad på vad män och kvinnor får säga
  • ClumsySmurf
    Anonym (bara wt eller?) skrev 2024-04-28 21:08:37 följande:
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-27 12:32:10 följande:
    Jag tänkte på det jag skrev här. Om kvinnorna faktiskt tycker att han är omanlig och det är avtändande att han är blyg och nervös, då är det ju så. Då tycker jag inte hon ska ljuga, låtsas som att hon inte känner så. Men jag stör på mig på de som hycklar, och som sen tycker att det är gulligt när männen de själva träffar är blyga och nervösa.
    Jämför det med folk som säger att det är vidrigt att vara otrogna, och sen själva är det. 

    That is life, folk ändrar sig vettu!
    Inside the Mating Psychology of Involuntary Celibates | Psychology Today

    Incels overestimate women?s partner standards

    In our study, we also recruited women to tell us what their minimum mate preferences were and asked incels to guess how they would respond. This is a form of cross-sex mind-reading and by looking at the differences between the two we were able to examine mate preference "gaps" where incels and non-incel men got things wrong.

    We found that incel men underestimate the importance of "long-term relationship" traits to women, like kindness and emotional stability, while they overestimated the importance that women place on traits like physical attractiveness and social status, which are often emphasized as more important in short-term mating. This fits in with the incel rhetoric that you see online about what women want and the best way to enhance one's mating prospects (for example, looksmaxing). However, the interesting thing was that non-incel men made the exact same errors for every trait we looked at. There is a bias here that is not unique to incels but is somewhat exaggerated within their group.

    [...]
    Clear biases in incel perceptions of what the other sex wants in a mate show a failure in cross-sex mind-reading often explained away by the community as the product of women saying they want one thing but then going on to do another (stated vs. revealed preferences). Part of this confusion might be due to a lack of distinction between mating strategies. Incels might be assuming that the long-term mate preferences of women are similar to their short-term ones.


    www.psychologytoday.com/intl/blog/darwin-does-dating/202304/inside-the-mating-psychology-of-involuntary-celibates

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (bara wt eller?) skrev 2024-04-29 09:42:02 följande:

    Där har du en kvinnlig egenskap.
    Kvinnor vill laga och fixa andra, och ger aldrig upp!
    Därför kommer de fortsätta svara draken, i flera år till. 😁

    Ser du draken? Kvinnor är inte onda!


    Ja, det finns många som vill tala om för andra hur de ska vara. Nej, alla kvinnor är inte onda.
  • Anonym (Wa)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-29 15:27:41 följande:
    Ja, det finns många som vill tala om för andra hur de ska vara. Nej, alla kvinnor är inte onda.
    Varför har ingen nånsin talat om för mig hur jag ska vara? Jag har aldrig gjort de heller
  • Anonym (A)
    Anonym (Wa) skrev 2024-04-29 16:20:04 följande:
    Varför har ingen nånsin talat om för mig hur jag ska vara? Jag har aldrig gjort de heller
    Det är nog inte så vanligt.
  • Anonym (Mojmoj)
    Anonym (Wa) skrev 2024-04-29 16:20:04 följande:
    Varför har ingen nånsin talat om för mig hur jag ska vara? Jag har aldrig gjort de heller
    Beter man sig normalt och fungerar normalt så känner ingen något behov att påpeka hur man bör vara eller försöka ge en förslag på förändringar för att fungera bättre bland andra människor. 

    Är man däremot avvikande på ett eller annat sätt ökar nog risken att bli tillsagd. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mojmoj) skrev 2024-04-29 17:44:18 följande:
    Beter man sig normalt och fungerar normalt så känner ingen något behov att påpeka hur man bör vara eller försöka ge en förslag på förändringar för att fungera bättre bland andra människor. 

    Är man däremot avvikande på ett eller annat sätt ökar nog risken att bli tillsagd. 
    Man kan vara hur bra som helst, göra allt rätt, men det finns alltid nån där som vill påpeka alla fel du gör.
  • Core
    Anonym (Q) skrev 2024-04-28 21:45:04 följande:
    Vad bra att du erkänner att du inte är expert inom området. Det är väl bara jag som tröttnat på att den diagnos jag har ska vara förklaringen på allt. Jag vet att draken är tjatig, men som jag skrev??..Den diagnosen är inte förklaring på allt. 
    Jag har ADHD, utan att ha de stereotypa dragen, förutom lite ostrukturerad när det är mycket och mer åt det extroverta. Ingen jag har berättat det för har tänkt tanken att jag skulle ha adhd.

    Men det är inte så att jag reagerar om någon slänger ur sig att han måste haft adhd, om det är nån som knarkat och kört in i en vägg, eller nått.

    Bara för att det oftare är människor med adhd som knarkar och kör in i väggar än de odiagnostiserade betyder inte det att alla lider samma brist. Är du med?
  • Anonym (Hur många kvinnor KD?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-29 17:48:50 följande:
    Man kan vara hur bra som helst, göra allt rätt, men det finns alltid nån där som vill påpeka alla fel du gör.
    Och du talar hela tiden om här hur andra är och vad dom tycker och tänker.
    Varför har du ett sådant behov att varje dag tala om hur andra är och vad dom tänker och tycker?
    Du behöver inte tala om för andra vad dom gör och tycker, du vet inte mer om andra än dom själva. 
    Men du verkar ha stort behov att varje dag berätta för kvinnor hur dom är som om dom inte själva vet vad dom vill, tycker, tänker och gör.
    Eller så har du ett behov att berätta för andra män hur kvinnor är precis som om andra män inte känner och umgås med kvinnor.
    Så du påpekar ständig för andra om hur dom är och det är ingen bra egenskap.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Hur många kvinnor KD?) skrev 2024-04-29 18:09:00 följande:
    Och du talar hela tiden om här hur andra är och vad dom tycker och tänker.
    Varför har du ett sådant behov att varje dag tala om hur andra är och vad dom tänker och tycker?
    Du behöver inte tala om för andra vad dom gör och tycker, du vet inte mer om andra än dom själva. 
    Men du verkar ha stort behov att varje dag berätta för kvinnor hur dom är som om dom inte själva vet vad dom vill, tycker, tänker och gör.
    Eller så har du ett behov att berätta för andra män hur kvinnor är precis som om andra män inte känner och umgås med kvinnor.
    Så du påpekar ständig för andra om hur dom är och det är ingen bra egenskap.
    Ja, jag tycker det är viktigt att visa att även män har känslor. Vi kan också bli sårade av vad kvinnor säger till oss. Man kan tänka på vad man säger till andra. Det gör jag.
  • Anonym (Vem är det mest fel på?)
    Core skrev 2024-04-28 20:40:19 följande:

    Har du koll på den här användarens historik? Han har flera gånger i veckan i åtminstone ett par år skapat trådar med i princip samma frågeställning, med ytterst lite variation då. 


    Jag vet inte om det här extrema ältandet och svårigheten till konstruktivt tänkande ur andra människors perspektiv är just autism- men nått åt det hållet måste det vara.

    Jag är ingen expert på området, men det som mest sticker ut med kd är det extremt endimensionella perspektivet, och det är personlighetsdrag jag associerar med högre grad av autism


    men du reagerar inte över de som monotont svarar sina syrliga och bittra svar år ut och år in skulle besitta någon diagnos?
  • Anonym (Wa)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-29 18:11:12 följande:
    Ja, jag tycker det är viktigt att visa att även män har känslor. Vi kan också bli sårade av vad kvinnor säger till oss. Man kan tänka på vad man säger till andra. Det gör jag.
    Hur har kvinnor sagt då när dom sagt till dig hur du ska vara? Hur var den situaktionen?
  • Anonym (Hur många kvinnor KD?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-29 18:11:12 följande:
    Ja, jag tycker det är viktigt att visa att även män har känslor. Vi kan också bli sårade av vad kvinnor säger till oss. Man kan tänka på vad man säger till andra. Det gör jag.
    Precis du gör samma sak som dom  klagar på, ska påpeka hur andra är och vad dom gör, det du klagar på att folk gör mot dig, du har lärt dig av dom att göra samma sak, du föraktar dom och gör sen samma sak.
    Du har blivit en kopia av dom så nu tycker folk samma sak om dig som du gör om dom, du är som din syster och mamma, du tar efter släkten, du har blivit dom!
    Kopia har du blivit!
    Fast istället för att som du påstår att kvinnor klagar på män gör du det till kvinnor,
    ingen som helst skillnad, exakt samma sak fast mot olika kön!
  • Anonym (Men?)
    Anonym (Vem är det mest fel på?) skrev 2024-04-29 18:27:40 följande:
    men du reagerar inte över de som monotont svarar sina syrliga och bittra svar år ut och år in skulle besitta någon diagnos?
    Oavsett svar kommer TS aldrig att bli nöjd. Inga svar duger och responsen är en ny trådstart på variant av samma ämne.
    Detta har pågått så länge att man är förundrad av att någon fortfarande ids svara.
    Någon med detta mående kanske ska lämnas helt i fred och inte besvaras alls.
    Alla olika trådstarter på samma ämne bör nog lämnas obesvarade helt enkelt.
  • Anonym (Q)
    Core skrev 2024-04-29 18:07:23 följande:
    Jag har ADHD, utan att ha de stereotypa dragen, förutom lite ostrukturerad när det är mycket och mer åt det extroverta. Ingen jag har berättat det för har tänkt tanken att jag skulle ha adhd.

    Men det är inte så att jag reagerar om någon slänger ur sig att han måste haft adhd, om det är nån som knarkat och kört in i en vägg, eller nått.

    Bara för att det oftare är människor med adhd som knarkar och kör in i väggar än de odiagnostiserade betyder inte det att alla lider samma brist. Är du med?
    Jag är med. Det var därför jag undrade vad du grundade autismtanken på. Är det för att draken tjatar mycket om samma sak?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Hur många kvinnor KD?) skrev 2024-04-29 18:42:27 följande:
    Precis du gör samma sak som dom  klagar på, ska påpeka hur andra är och vad dom gör, det du klagar på att folk gör mot dig, du har lärt dig av dom att göra samma sak, du föraktar dom och gör sen samma sak.
    Du har blivit en kopia av dom så nu tycker folk samma sak om dig som du gör om dom, du är som din syster och mamma, du tar efter släkten, du har blivit dom!
    Kopia har du blivit!
    Fast istället för att som du påstår att kvinnor klagar på män gör du det till kvinnor,
    ingen som helst skillnad, exakt samma sak fast mot olika kön!
    Nej, stor skillnad. Jag talar inte om för kvinnor hur de ska vara, och förlöjligar inte kvinnor, säger inte att de är okvinnliga och att deras beteende är avtändande, klankar inte ner på kvinnors kroppar, har inte dubbelmoral. Däremot så gillar jag inte kvinnor som säger sånt till män, så jag kritiserar det beteendet. Jag tycker kvinnor som säger sånt kan tänka lite på hur de beter sig.
  • Anonym (Men?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-29 22:30:03 följande:
    Nej, stor skillnad. Jag talar inte om för kvinnor hur de ska vara, och förlöjligar inte kvinnor, säger inte att de är okvinnliga och att deras beteende är avtändande, klankar inte ner på kvinnors kroppar, har inte dubbelmoral. Däremot så gillar jag inte kvinnor som säger sånt till män, så jag kritiserar det beteendet. Jag tycker kvinnor som säger sånt kan tänka lite på hur de beter sig.
    Du tar verkligen inte till dig av vad så många svarar om det osunda i alla dina trådstarter och dina irrationella svar?
    Är det inte läge att ge upp eller ta en lång paus?
  • Core
    Anonym (Vem är det mest fel på?) skrev 2024-04-29 18:27:40 följande:
    men du reagerar inte över de som monotont svarar sina syrliga och bittra svar år ut och år in skulle besitta någon diagnos?
    Anonyma random användare är inget man direkt lägger på minnet, och den som vill vara i fokus får vara i fokus. 
  • Core
    Anonym (Q) skrev 2024-04-29 21:21:53 följande:
    Jag är med. Det var därför jag undrade vad du grundade autismtanken på. Är det för att draken tjatar mycket om samma sak?

    Ja delvis för att han bokstavligen talat snöat in i samma frågeställning på ett osunt sätt. Men framförallt oförmågan att kunna se saker ur motpartens perspektiv, eller förstå banala liknelser i  motsvarande scenarion. 


    Och jag är fullt medveten om bara en del av de med autism har det problemet, men å andra sidan är det inte sällan de som är så har autism

    Jag säger det inte för att skämma eller förnedra, tvärt om skulle jag ha mer förståelse för kd om så var fallet.

  • Anonym (Hur många kvinnor KD?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-29 22:30:03 följande:
    Nej, stor skillnad. Jag talar inte om för kvinnor hur de ska vara, och förlöjligar inte kvinnor, säger inte att de är okvinnliga och att deras beteende är avtändande, klankar inte ner på kvinnors kroppar, har inte dubbelmoral. Däremot så gillar jag inte kvinnor som säger sånt till män, så jag kritiserar det beteendet. Jag tycker kvinnor som säger sånt kan tänka lite på hur de beter sig.
    Skämtar du?
    Du har åsikter om kvinnor på alla möjliga sätt i dina trådar, kvinnor säger åt dig att du det du säger inte stämmer men du vet ändå mer än dom, du förlöjligar verkligen kvinnor i många trådar, när du någon gång får medhåll i från en man förlöjligar och nedvärderar du kvinnor.
    Du kritiserar kvinnor varje dag, fast du struntar hela tiden i att kvinnor reagerar
    på din stereotypa syn på kvinnor.
    du i härdar att många kvinnor beter sig som skit  på ett sätt som de flesta kvinnor inte alls känner i sig i men  att män inte gör det. 
    Du klagar bara på kvinnor varje dag det är ditt mission att klaga på kvinnor.
    Jo du framställer kvinnor på ett förlöjligande sätt men tar inte in det fast många säger till.
    Sen framställer du sig själv så snäll och bra fast dt du gör är precis vanligt hyfs som de allra flesta andra också har.

    Jo jag och många andra här upplever dig precis som dom du själv klagar på och det får ta bara ta, du är inte alls bättre än din mamma och syrra, du har blivit som dom, du är en kopia!
    DU tycker saker om andra som andra upplever att du är själv! 
Svar på tråden Kan du se en skillnad på vad män och kvinnor får säga