• Anonym (Han)

    Skulle du kunna vara kvinnan i detta scenario?

    Skulle du kunna tänka dig att vara en av beskrivna kvinnor i beskrivet scenario och i så fall vilken?

    Jag ville starta tråden som anonym, men hade svårt att hitta en lämplig rubrik/kategori att posta under.

    Scenariot är följande:

    Mannen är 40+ alternativt 50+.
    Han lever i ett stort fint och välutrustat hus på landet i ett skärgårdsparadis.
    Detta innebär bl.a. sjöliv med båt, fiske, bad e.t.c. Det innebär även att uppleva, njuta av och ta rätt på vad naturen ger, såsom skogspromenader, svamp, bär, vilt mm.
    Allt är betalt och det finns inga krav på att du drar in tillräckligt med pengar för att betala hälften av löpande kostnader.
    Han vill ha 2-3 bisexuella kvinnor som lever i en flersam relation där minst en är sambo och övriga är särbo eller sambo.
    En kvinna kan vara hemmafru eller deltidsarbetande, medan övriga kan arbeta hel- eller deltid.
    Han är sexuellt dominant och ser helst att kvinnorna är undergivna i någon grad, men i övrigt jämställda med ömsesidig respekt, kärlek och omtanke.

    Vorde det tänkbart för dig att vara en av dessa kvinnor och i så fall vem samt vilken ålder det är på dig?

  • Svar på tråden Skulle du kunna vara kvinnan i detta scenario?
  • Anonym (Alexandra)
    Anonym (Han) skrev 2024-04-26 01:47:22 följande:
    Skulle du kunna vara kvinnan i detta scenario?

    Skulle du kunna tänka dig att vara en av beskrivna kvinnor i beskrivet scenario och i så fall vilken?

    Jag ville starta tråden som anonym, men hade svårt att hitta en lämplig rubrik/kategori att posta under.

    Scenariot är följande:

    Mannen är 40+ alternativt 50+.
    Han lever i ett stort fint och välutrustat hus på landet i ett skärgårdsparadis.
    Detta innebär bl.a. sjöliv med båt, fiske, bad e.t.c. Det innebär även att uppleva, njuta av och ta rätt på vad naturen ger, såsom skogspromenader, svamp, bär, vilt mm.
    Allt är betalt och det finns inga krav på att du drar in tillräckligt med pengar för att betala hälften av löpande kostnader.
    Han vill ha 2-3 bisexuella kvinnor som lever i en flersam relation där minst en är sambo och övriga är särbo eller sambo.
    En kvinna kan vara hemmafru eller deltidsarbetande, medan övriga kan arbeta hel- eller deltid.
    Han är sexuellt dominant och ser helst att kvinnorna är undergivna i någon grad, men i övrigt jämställda med ömsesidig respekt, kärlek och omtanke.

    Vorde det tänkbart för dig att vara en av dessa kvinnor och i så fall vem samt vilken ålder det är på dig?


    Nej, skulle aldrig gå med på nåt sånt. Skulle bara kännas tragiskt.
  • Anonym (Han)
    Anonym (---) skrev 2024-04-26 13:35:12 följande:

    Absolut inte. Jag vill ha ett riktigt familjeliv och prioriterar partner och barn och att vara "ett team". Jag är rätt traditionell där. Jag vill gärna ha en "rejäl man" som är handlingskraftig, stark osv, men absolut inte "dominant" på det där nedvärderande sättet som det ofta antyds om när det pratas om såhär sexuellt.


    Jag ser att du inte har någon kunskap eller erfarenhet av dom/ug eller bdsm i förhållanden. Det är okej, men din uppfattning om hur andra lever blir då tämligen ointressant.
  • Anonym (Salt)

    Är bisexuell och skulle få det bästa om jag kunde leva med en man och en kvinna. Bara under rätt omständigheter. Det är för mycket som skulle behöva klaffa för att det ska funka, men det låter super i tanken minus undergivenheten.

    Hav och natur är inte heller fel om människorna vore rätt eller om jag kunde bo själv så.

  • Hjelm

    Nej, eftersom jag inte är en golddigger, kan ge mig själv allt jag behöver och vill ha, har självrespekt och vill uppleva riktig kärlek.

  • Anonym (gärna)

    Jag skulle absolut kunna tänka mig ett sådant liv (är 36 och bisexuell kvinna). Skulle föredra att vara den som del eller heltids arbetade. Har varit hemma fru och trivs bättre när jag får arbeta utanför hemmet.

  • Earlgrey

    Nej absolut inte..... är heterosexuell och önskar en man utan att dela med andra...och önskar jämställdhet i samlivet...
    Gällande pengar så är personligheten viktigare än pengarna på kontot. Så jag har mest önskemål om att personen åtminstone har fast jobb och kan hushålla med pengar. Behöver inte tjäna multum och sen bor jag gärna i lägenhet i stan. 

  • Anonym (Nein)

    Nej aldrig. Inte intresserad av en dominant man som dessutom är polly. Är inte bisexuell och vill ha ett jämlikt förhållande där båda jobbar.
    hus i skärgården gör ingen skillnad för mig.

  • Anonym (HmJ)
    Anonym (Nein) skrev 2024-04-27 22:53:35 följande:

    Nej aldrig. Inte intresserad av en dominant man som dessutom är polly. Är inte bisexuell och vill ha ett jämlikt förhållande där båda jobbar.
    hus i skärgården gör ingen skillnad för mig.


    Precis just så.
  • Anonym (M)

    Märkligt att folk som inte är bi svarar när det framgår i trådstart att det är bisexuella kvinnor som är aktuella för frågan

  • Anonym (Kung Harem)
    Anonym (M) skrev 2024-04-27 23:04:47 följande:

    Märkligt att folk som inte är bi svarar när det framgår i trådstart att det är bisexuella kvinnor som är aktuella för frågan


    Nej, det är inte märkligt.


    Det bevisar bara att alla kvinnor innerst inne är bisexuella. Varför gå på en bög-klubb bara för att påpeka att man är heterosexuell.


    Ingen rök utan eld?

  • Anonym (Han)
    Hjelm skrev 2024-04-27 21:36:13 följande:

    Nej, eftersom jag inte är en golddigger, kan ge mig själv allt jag behöver och vill ha, har självrespekt och vill uppleva riktig kärlek.


    Inget av det du önskar har uteslutits i beskrivet upplägg, förutsatt att upplägget passar individen. Att upplägget inte passar alla har jag räknat med.
Svar på tråden Skulle du kunna vara kvinnan i detta scenario?