• Gweed

    Jobbiga känslor graviditet nr2

    Är gravid med barn nr 2 och är i v.36 (37 på torsdag). Har många runt om mig som ska ha barn runt samma tid som mig. 2 av dessa (förstföderskor) har precis fått sina bebisar, båda 10 dagar innan BF.


    Jag och min jobbiga hjärna har nu börjat bli lite bitter. Jag fick mitt första barn 14 dagar sent och med induktion då min kropp inte kom igång överhuvudtaget. Jag är väl inställd på att samma kommer att ske nu.


    Jag blir arg på min kropp som inte bara kan föda själv och att jag går över tiden så mycket. Vet inte varför men jag känner mig misslyckad. Jag sörjer också lite att jag aldrig kommer få känna hur kroppen kommer igång av sig själv. Det här är min sista graviditet och jag skulle så önska att jag födde utan induktion och fick åka till förlossningen för att man känner att det är på G.


    Känner mig lite bitter, ledsen och arg på min kropp. Som om det vore någon tävling. Men hör barnmorskor säga saker som " du är ju gjord för att föda" eller "Oj det här gick undan är du säker att du är förstföderska?". Vilket får mig att känna mig ännu mer misslyckad. Varför kan inte jag föda bra och fort osv.


    Är det någon som någonsin har känt liknande eller är jag bara överkänslig och bitter? 🙃


     


     

  • Svar på tråden Jobbiga känslor graviditet nr2
  • Anonym (Idis)

    Känner likadant. Fött två barn med igångsättning. Lite ledsen att jag inte fick uppleva en vanlig förlossning och starten hemma men å andra sidan nöjd med mina förlossningar. 
    Men ja jag hade velat gå hemma och sen komma in och får höra: oj du är ju redan öppen sju cm, bra jobbat.

    Mina igångsättningar har värkarna gått från inget till regelbundna med 3 min emellan på typ 30-60 min, så det blir ju en annan intensitet än att gå och klocka lite värkar hemma.

Svar på tråden Jobbiga känslor graviditet nr2