• Anonym (Höga stövlar)

    Känner mig nere över en skitsak

    Jag hur ska man börja? Jag har alltid tyckt lårhöga stövlar varit snyggt men eftersom de anses vara femenint har jag inte vågat pga av fördomar. Samt uppvuxen inom pingst med sina regler. Men är idag ej troende.

    Eftersom jag ser mig som hetro och inte intresserad utav crossdress eller liknande så har jag bara låtit kväva de. Tills jag upptäckte att asos börjat sälja lårhöga stövlar för män. MEN vet att min fru tycker helst inte att jag ska skaffa då hon tycker de ser femenint ut.

    Detta gör att jag blir deprimerad och försöker verkligen kväva tanken men likt förbannad är den kvar och känslan att vilja ha lårhöga stövlar blir väldigt stort påverkar mitt mående negativt.....


    Vad ska jag göra?
  • Svar på tråden Känner mig nere över en skitsak
  • Anonym (båt)

    Jag jobbade natt på båten/vandrarhemmet Af Chapman för många år sedan. Då fick man ta på sig såna där jättehöga gummistövlar när man skulle spola rent båten från fågelbajs medan folk låg och sov. Det kanske kan vara ett jobb för dig? Det kändes lite klumpigt att gå runt i dem, för de var flera nummer för stora, men passar säkert en man. 

  • Goneril

    Det där med avlägsnande av fågelträck var ju ett jättebra användningsområde; stövlarna kan också  komma till användning när man tömmer latrinen på lantstället, ja och tänk så praktiskt när man tvättar bilen eller går runt i fuktigt gräs på tomten! Det finns många situationer I livet då man hade behövt långa stövlar. Presentera dessa idéer för frun, hon kommer att bli överförtjust!

  • Goneril

    Jag glömde ju det viktigaste, stöveltrampen under Tredje Riket, där var det höga stövlar som gällde, uniformsrock, ofta i läder. Tänk vilken lycka TS kunde ha gjort! 

  • Anonym (M)
    Goneril skrev 2024-04-24 14:24:12 följande:

    Jag glömde ju det viktigaste, stöveltrampen under Tredje Riket, där var det höga stövlar som gällde, uniformsrock, ofta i läder. Tänk vilken lycka TS kunde ha gjort! 


    Vad är första och andra riket?
  • Anonym (M)

    Gillar du stövlarna så varför inte köpa ett par? Du behöver ju inte ha dem jämnt och är de för män så kanske de inte ser så feminina ut kan jag tänka mig?

  • Anonym (Vada)
    Anonym (M) skrev 2024-04-24 14:39:35 följande:
    Vad är första och andra riket?
    Första riket - Det tysk-romerska bildat på 900-talet
    Andra riket - Det tsyka kejsardömet bildat 1871
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2024-04-24 14:39:35 följande:
    Vad är första och andra riket?
    Hur lyckas man? Läs lite mellanstadiehistoria.
  • Anonym (M)
    Anonym skrev 2024-04-24 15:32:11 följande:
    Hur lyckas man? Läs lite mellanstadiehistoria.
    Kommer inte ihåg det alls faktiskt jag vet inte varför?
  • Anonym (A)
    Anonym (M) skrev 2024-04-24 14:43:16 följande:

    Gillar du stövlarna så varför inte köpa ett par? Du behöver ju inte ha dem jämnt och är de för män så kanske de inte ser så feminina ut kan jag tänka mig?


    Det tycker jag med.
  • Goneril

    Anonym (Vada) hann före; dessa riken grundades i Tyskland och alla behövde de stövlar, Otto I, Bismarck och Adolf. Om TS berättar för sin fru att dessa framstående ledare använde långa stövlar blir hon nog medgörlig. 

  • Anonym (M)
    Anonym (Vada) skrev 2024-04-24 14:48:41 följande:
    Första riket - Det tysk-romerska bildat på 900-talet
    Andra riket - Det tsyka kejsardömet bildat 1871
    Goneril skrev 2024-04-24 18:21:49 följande:

    Anonym (Vada) hann före; dessa riken grundades i Tyskland och alla behövde de stövlar, Otto I, Bismarck och Adolf. Om TS berättar för sin fru att dessa framstående ledare använde långa stövlar blir hon nog medgörlig. 



    Ursäkta mina tydligen dumma frågor men fanns det inget rike i Tyskland däremellan, före och efter de? Tyskland är inget rike idag som vi har Svea rike? Eller är det fjärde riket där nu?
  • Goneril

    Det var intressant att vi kom in på Tysklands historia, kan nog redogöra för den eftersom jag är halvtysk. Under romarnas överhöghet bestod tyska riket av självständiga mindre stater. Romarna ville förstås lägga allt under sig och utkämpade många slag på tysk mark, det sista 9 e.Kr, slaget i Teuteburger Wald. Där fick romarna bita i gräset till kejsar Augustus stora förtvivlan, "Varus, Varus, var är mina legioner?" Sedan bildades så småningom Tysk-romerska riket år 962, Första Riket, så benämnt av Adolf och hans kumpaner. Sedan bestod landet av feodalstater, på 1600-talet var där fortfarande en massa mindre stater. Ett tyskt förenat rike uppstod inte förrän på 1800-talet, Andra Riket enligt Adolf Ja, och så följde hans eget, Tredje Riket. Nynazister fantiserar om ett Fjärde Rike, men så kommer det inte bli (får vi hoppas).

Svar på tråden Känner mig nere över en skitsak