• journaliststudent123

    Erfarenheter från kvinnojour/skyddat boende?

    Hej alla!


    Jag är journaliststudent och jag och mina klasskompisar har just börjat med en granskning av den nya lagen om tillståndskrav för skyddade boenden, vilket har lett till att många ideella kvinnojourer och skyddade boendet har tvingats stänga ner.

    Vi letar nu efter kvinnor som har varit på ett skyddat boende eller haft kontakt med en kvinnojour och skulle vilja berätta sina erfarenheter. Är det någon av er här på forumet som har erfarenhet av det?
    Har någon av er till och med varit i kontakt med någon av de kvinnojourerna som nu stängt? Snälla berätta om era erfarenheter här eller skicka ett meddelande till mig.


    Vi är jättetacksamma för svar! 

  • Svar på tråden Erfarenheter från kvinnojour/skyddat boende?
  • Anonym (?)

    Om ni inte vill bli misstänkta för att fiska efter information ni inte bör ha ska ni nog ange namn, utbildning, kurs, era kontaktuppgifter på högskolan, handledare

  • Anonym (:/)
    Anonym (?) skrev 2024-04-23 12:13:49 följande:

    Om ni inte vill bli misstänkta för att fiska efter information ni inte bör ha ska ni nog ange namn, utbildning, kurs, era kontaktuppgifter på högskolan, handledare


    Vill understryka detta, just skyddade kvinnoboenden och smart formulerade scam inlägg på forum/social media är vanligt. Fiska efter information. Inte bara för personer som söker specifika kvinnor de jagar, utan för att kunna sälja den informationen vidare.
  • journaliststudent123

    Det har du helt rätt i, tack för det svaret!


    Jag heter Nora Holand och mina klasskompisar heter Josefin Oskarsson, Lina Aili Spjälle, och Anders Fellman. Vi studerar andra året på Mittuniversitetet i Sundsvall, kursen Undersökande journalistik, och har handledare Fredrik Nilsson.