• Emiiee89

    Vart går otrohet för er?

    Som rubriken lyder, vart går gränsen för otrohet för er? 


     

  • Svar på tråden Vart går otrohet för er?
  • Anonym (Donna)
    Tukt skrev 2024-04-24 22:47:33 följande:

    Varför använda ett extremt värdeladdat ord till lite vad som helst, beroende på vad som passar en? Är det inte bättre spara det till det behövs?


    Instämmer.
    Folk ser allt möjligt trams som otrohet, vad ska de göra om partnern verkligen är otrogen?

    Äta lunch med en person av motsatt kön liksom, hallå?
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Donna) skrev 2024-05-02 20:14:15 följande:
    Instämmer.
    Folk ser allt möjligt trams som otrohet, vad ska de göra om partnern verkligen är otrogen?

    Äta lunch med en person av motsatt kön liksom, hallå?
    Det sista hänger nog mest på detaljerna. Är lunchen någon form av dejt? Finns det ett intresse hos någon part? Hemlighåller man lunchen för sin partner.

    Otrohet handlar egentligen inte om sex utan om att man på någon nivå sviker sin partner eller relationen. Så otrohet är inte heller svartvitt utan en stor gråskala som varierar mellan olika individer.
  • Anonym (Mm)

    En känslomässig och stark relation

    Oskyddat sex

    Lögner

    Regga sig på dejtsida

  • Anonym (Donna)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-05-02 22:58:26 följande:
    Det sista hänger nog mest på detaljerna. Är lunchen någon form av dejt? Finns det ett intresse hos någon part? Hemlighåller man lunchen för sin partner.

    Otrohet handlar egentligen inte om sex utan om att man på någon nivå sviker sin partner eller relationen. Så otrohet är inte heller svartvitt utan en stor gråskala som varierar mellan olika individer
    Jag brukar inte berätta vem jag delat matbord med på lunchen, oavsett kön på personen. Absolut om min man frågar att jag skulle vara ärlig, jag har inget att dölja. Men rent spontant? Nej. Ser ingen anledning till det.

    Lunchen är en lunch, sällskapet är en kompis/kollega och defintivt ingen dejt! Skulle jag dejta i lönndom, vilket jag aldrig skulle, så inte fasen skulle jag göra det på en lunchrestaurang iallafall.

    Din definition av otrohet får stå för dig, jag håller inte med som du nog förstått. Vi behöver inte ha samma åsikt i frågan heller, då jag förmodar att du inte är min man som sitter och skriver på FL!

    Så länge man är överens så är det väl bra. Och svartsjuka/inbillningssjuka partners är inget för mig.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Mm) skrev 2024-05-03 01:24:00 följande:

    1. En känslomässig och stark relation

    2. Oskyddat sex

    3. Lögner

    4. Regga sig på dejtsida


    Så här ser jag på dina exempel.

    1. Men inte fysisk? Man kan ha starka vänskapskänslor också och det har jag inget emot. Går han och blir kär i en annan så ser jag det inte som otrohet. Men väldigt synd vore det.

    2. Absolut otrohet, även skyddat sex. Allt som berör det sexuella fysiskt är otrohet, även om det inte är fullbordat samlag.

    3. Nej, inte otrohet men elakt och ett stort svek. (Så länge det inte handlar om skitsaker.

    4. Samma här, inte otrohet men ett väldigt fult svek och något jag skulle överväga att lämna för. Reggar man sig på en dejtingsida så är man mentalt på väg bort så då är det bättre att göra plågan kort.
  • Anonym (Lady em)
    Anonym (Donna) skrev 2024-05-03 05:40:44 följande:
    Jag brukar inte berätta vem jag delat matbord med på lunchen, oavsett kön på personen. Absolut om min man frågar att jag skulle vara ärlig, jag har inget att dölja. Men rent spontant? Nej. Ser ingen anledning till det.

    Lunchen är en lunch, sällskapet är en kompis/kollega och defintivt ingen dejt! Skulle jag dejta i lönndom, vilket jag aldrig skulle, så inte fasen skulle jag göra det på en lunchrestaurang iallafall.

    Din definition av otrohet får stå för dig, jag håller inte med som du nog förstått. Vi behöver inte ha samma åsikt i frågan heller, då jag förmodar att du inte är min man som sitter och skriver på FL!

    Så länge man är överens så är det väl bra. Och svartsjuka/inbillningssjuka partners är inget för mig.
    Om man hemlighetshåller lunchen, är det med största sannolikhet att man är fysiskt eller känslomässigt otrogen. Hemlighetshåller är ju per definition något man är rädd för ska komma fram. 

    Jag Skulle se det så att om min partner äter lunch med kvinnliga kollegor är det inget han måste berätta. Men om jag frågar vad han gjort under dagen, och han ljuger och inte berättar om att han ätit lunch ensam med Ebba. Då är det enligt min definition otrohet. Om man måste ljuga för sin partner har man knappast oskyldiga avsikter.

    Det är lögnerna som är värst i en otrohet.
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Donna) skrev 2024-05-03 05:44:19 följande:
    Så här ser jag på dina exempel.

    1. Men inte fysisk? Man kan ha starka vänskapskänslor också och det har jag inget emot. Går han och blir kär i en annan så ser jag det inte som otrohet. Men väldigt synd vore det.

    2. Absolut otrohet, även skyddat sex. Allt som berör det sexuella fysiskt är otrohet, även om det inte är fullbordat samlag.

    3. Nej, inte otrohet men elakt och ett stort svek. (Så länge det inte handlar om skitsaker.

    4. Samma här, inte otrohet men ett väldigt fult svek och något jag skulle överväga att lämna för. Reggar man sig på en dejtingsida så är man mentalt på väg bort så då är det bättre att göra plågan kort.
    1. Tycker det känslomässiga är tyngre än det fysiska. Jag menar bygga upp en relation med någon, inte nödvändigtvis enbart bli kär.

    2. Fast det bestämmer ju jag vart gränser går för mig, inte du. Sex är inte nödvändigtvis otrohet för mig, det kan vara det men måste inte, men oskyddat sex vore definitivt ett stort svek.

    3. Återigen det bestämmer inte du. Mitt inlägg som du citerar handlar om MINA gränser för otrohet, så du ska inte sitta där och rätta mig och säga nej. Jag tycker inte att det är troget att ljuga. Ljuga är bedrägeri, så har han ljugit så har han bedragit mig.

    4. Jo det är otrohet för mig.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Lady em) skrev 2024-05-03 07:50:50 följande:
    Om man hemlighetshåller lunchen, är det med största sannolikhet att man är fysiskt eller känslomässigt otrogen. Hemlighetshåller är ju per definition något man är rädd för ska komma fram. 

    Jag Skulle se det så att om min partner äter lunch med kvinnliga kollegor är det inget han måste berätta. Men om jag frågar vad han gjort under dagen, och han ljuger och inte berättar om att han ätit lunch ensam med Ebba. Då är det enligt min definition otrohet. Om man måste ljuga för sin partner har man knappast oskyldiga avsikter.

    Det är lögnerna som är värst i en otrohet.
    Så för dig är allt man inte berättar per automatik hemligt?
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Mm) skrev 2024-05-03 10:52:11 följande:
    1. Tycker det känslomässiga är tyngre än det fysiska. Jag menar bygga upp en relation med någon, inte nödvändigtvis enbart bli kär.

    2. Fast det bestämmer ju jag vart gränser går för mig, inte du. Sex är inte nödvändigtvis otrohet för mig, det kan vara det men måste inte, men oskyddat sex vore definitivt ett stort svek.

    3. Återigen det bestämmer inte du. Mitt inlägg som du citerar handlar om MINA gränser för otrohet, så du ska inte sitta där och rätta mig och säga nej. Jag tycker inte att det är troget att ljuga. Ljuga är bedrägeri, så har han ljugit så har han bedragit mig.

    4. Jo det är otrohet för mig.
    Vore ju bra om du läste det jag skrev...

    "Så här ser jag på dina exempel."
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Donna) skrev 2024-05-03 12:34:52 följande:
    Vore ju bra om du läste det jag skrev...

    "Så här ser jag på dina exempel."
    Ja du har rätt, det missade jag. Men jag har också gett min syn på din syn på mina exempel. Så det förändrar inget.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Mm) skrev 2024-05-03 12:47:54 följande:
    Ja du har rätt, det missade jag. Men jag har också gett min syn på din syn på mina exempel. Så det förändrar inget.
    Det har jag inte heller sagt.
    Var och en har rätt till sin åsikt, vi måste inte tycka samma.

    Så länge man ser på saken på samma sätt i en relation så spelar det ju mindre roll.
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Donna) skrev 2024-05-03 16:30:34 följande:
    Det har jag inte heller sagt.
    Var och en har rätt till sin åsikt, vi måste inte tycka samma.

    Så länge man ser på saken på samma sätt i en relation så spelar det ju mindre roll.

    Du har inte sagt vad, att det inte förändrar nåt? Då vet jag inte varför du ens försöker komma med invändningar mot det jag skrev, om det är så att du inte tycker att det förändrar nåt.


    Men uppenbarligen ser människor i relationer, inte saker på samma sätt eftersom relationer tar slut på grund av tex meningsskiljaktigheter. Och det blir nog svårt att hitta någon som ser allt på samma sätt. För övrigt kan det kan vara ok att ha olika regler. Jag skulle tex själv inte vara särskilt sugen på sex med någon annan men kan tycka det är ok om min partner ville det någon gång, beror på omständigheterna runt om. Men tex oskyddat sex skulle jag ha svårt att förlåta. Eller lögner och gå bakom ryggen.

  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Lady em)
    Anonym (Donna) skrev 2024-05-03 12:30:55 följande:
    Så för dig är allt man inte berättar per automatik hemligt?

    Nej, det var ju det jag skrev. 


    Han behöver inte berätta för mig omhan äter lunch med kvinnliga kollegor. Men om jag frågar och han ljuger om det.

Svar på tråden Vart går otrohet för er?