• Anonym (…)

    Vägrar släppa taget

    Har för några månader separerat med mitt ex. Vi har ett gemensamt barn som är ca 3 år och hade det inte varit för det hade jag blockat honom överallt och aldrig pratat med honom igen då jag anser att han är en giftig person. Tyvärr är det ju inte så enkelt när man har barn. Han håller på å skickar massa saker till mig ofta om att han saknar mig och att han inte kan släppa mig, fast jag sagt att jag inte vill höra sånt och att det aldrig någonsin kommer bli vi igen. Vad ska jag göra för att han ska fatta?

  • Svar på tråden Vägrar släppa taget
  • molly50

    Du kanske ska låta bli att svara alls?
    Gör klart för honom att du inte kommer att svara på annat än det som rör ert barn.
    Allt annat ignorerar du.
    För han kanske känner någon slags förhoppning bara av att du svarar.

  • Fjäril kär

    Svara inte överhuvudtaget på vad han än skickar. 

    Bestäm en speciell dag för när kontakt kan ske angående ert barn. Sen blockar du honom resten av tiden. Blocka upp när du behöver kontakta honom. 

    Sen kan du faktiskt välja EN möjlighet för honom att ha kontakt. Du kan självklart blocka sociala medier,  mail, Messenger , Snap och allt annat och bara tex ha kontakt via sms. 

  • Anonym (BeKind)

    Var bara vuxen och försök vara ödmjuk, visa att du är den bättre personen i rummet, så att säga. Låt hans kärlekstrams bara rinna av dig och fokusera på barnet och hens bästa. I längden kommer du vinna på att vara en god person, även om det aldrig kommer bli ni två igen.

  • Anonym (K)

    Ingenting helst. Bara ignorera. Om du känner att det blir för mycket så måste du vara extremt tydlig med att er relation är ÖVER, du vill INTE få liknande meddelanden eftersom det börjar bli trakasserier och att er kommunikation BARA ska röra barnet.

  • Anonym (Li)

    Svårt att veta vad som är bäst. Jag är i liknande situation och brukar inte svara när han skriver sånt. Men ibland får jag ju höra då att jag är elak som inte svarar att jag saknar honom också, men så får det väl vara då.

    jag fick tips att bara ha kontakt en dag i veckan så man slipper få jobbiga samtal tex en fredagkväll.
    blockera som nån skrev är ju svårt när man har barn ihop, man vill ju kunna bli nådd om det verkligen behövs.

  • Anonym (Agneta)

    Inte för att vara sån men att bli nådd när det verkligen behövs är inget annat än bullshit och ursäkt för att kunna fortsätta skicka skit...

    Händer det något akut på riktigt finns det självklart flertalet vägar att bli nådd på ändå även om just ett nummer/person är blockat. Många gånger går det utmärkt att läsa ett sms ändå fast numret är blockat. 

    Vi lite äldre vuxna runt 50+ har utan problem fixat frågor om liv och död med enbart fasta hemtelefoner och enda jobbtelefonen i fikarummet...  

Svar på tråden Vägrar släppa taget