• sissisi

    gravid, vi vill olika?

    Jävligt rörigt och väldigt långt men jag vet inte vad jag ska tänka.

    I början av veckan testade jag positivt, inte planerat men både min sambo och jag viste att det kunde ske då ett misstag skedde och sen kände jag ägglossningen två dagar efter.

    Jag har två barn sen tidigare som är 12 o 11 år. Han har inga egna barn.
    Och vi har de perfekta förhållandet på alla sätt verkligen. Men sen kom det hör plusset.
    Jag ringde han och berättade att jag vet gravid. Hans reaktion var att han inte är redo och att han hade önskat att vi planerade det här. Vilket oxå var planen men nu blev det inte så..

    Han vill ha barn, men han ville vänta tills i sommar med att prata om när vi skulle börja försöka.

    Vi har inte pratat om det här på två dagar nu om inte jag tar upp det. Han har inte frågat mig något om hur jag mår eller hur det går med mensvärken som han vet att jag har haft i en vecka. Och de blev jag ledsen över igår o förklarade för honom att jag känner mig så ensam. Det är inte en lätt tanke för mig heller att ändra om hela livet.
    Till saken hör att han är en "planerare" allt i hans liv har planerats och tänkt igenom. Och förändringar är jobbiga.

    Det största problemet av allt i det här är att jag inte kommer klara att göra en abort. Jag har gjort det en gång tidigare och kommer aldrig i hela mitt liv göra det igen.

    Hur fan ska vi tänka? Vad ska vi göra?
    Han är lixom fast i att de är fel tid i livet. Jag är fast med att jag känner de här växa i mig.

    Vi är vuxna runt 35 år båda två.

  • Svar på tråden gravid, vi vill olika?
  • halvan

    Om du inte vill göra abort är det väl inte så mycket att diskutera. Och det är dessutom April nu, ni skulle börja försöka i sommar om typ 2-3 månader? Ingen väsentlig tidsskillnad.

    Grattis till bebisen!!

  • Jemp

    Jag håller med, har ni ändå planerat att skaffa barn och börja i sommar kanske han mest behöver landa i de nya förutsättningarna. 

  • trollhona

    Ok, så två månader innan "ni skulle prata om det" så måste ni börja prata om det. Om han är så anal att han inte kan hantera en skillnad på två månader så kommer han inte klara av att ha barn alls för med dem går det inte att planera varje liten sak. Han behöver växa upp.
    Om du inte vill göra abort så får han ställa in sig på att bli pappa om 9 månader och inte 11 månader.
    Jisses.

  • Mortiscia80

    Du kan ju fråga honom vad det skulle göra för skillnad om ni väntar två månader.... Suck alltså! Ja, det kom oväntat men herregud det är väl bara att ta den här graviditeten när ni ändå hade tänkt skaffa barn snart! Aldrig att jag skulle göra abort i det där läget, av flera orsaker. För det första den fysiska och psykiska påfrestningen, plus det att han inte verkar så stöttande just nu skulle efteråt få mig att ifrågasätta hela relationen. Sedan det andra, hur absurt är det inte att vänta ett par månader! Då har ju aborten nyss genomgåtts, ÄL kan ha kommit igång och så ska man starta igen. Och då det tredje; risken att det kan ta lång tid, eller kanske inte alls för en del personer.

    Nej, har han nu valt oskyddat sex och ni ändå tänkte skaffa barn i sommar så får han faktiskt bara ta den smällen att inte kunna "planera" så som HAN vill. Barn kommer inte på beställning!

Svar på tråden gravid, vi vill olika?