• Ocdmänniska

    Hjärtklappning på kvällen

    Tänkte höra lite här om någon har varit med om att få hjärtklappning på kvällen? 

    För kanske en månad sedan hade jag en period av att jag folk obehag över bröstkorgen och hjärtklappning eller oregelbundna klappningar, perioden var varje kväll i ca 2 veckor, och nu sedan ett par dagar har det börjar igen. Mätte hjärtklappningarna på en smartklocka och då stod det 100 som vilo puls. Vill tillägga att det är när jag tar det lugnt framför tvn också.

    Någon som varit med om liknande? Är det nån typ av ångest?

  • Svar på tråden Hjärtklappning på kvällen
  • Ocdmänniska
    Lynx123 skrev 2024-04-19 17:50:32 följande:

    Är du stressad eller orolig? Om du är kvinna kanske det är klimakteriet?


    Inget jag aktivt känner av, men har lite svårare att känna sånt. Vaknar just nu på natten flera gånger så kanske kroppen känner av nått inte jag gör. Är kvinna 30 år
  • Anonym (H)

    Har haft dubbelslag i några perioder, vilket jag fick kollat m ekg - kan bero på trötthet, hormoner, stress osv sa läkarn. Hjärtklappning har jag i  perioder haft, vilket jag själv tror beror på stress/klimakteriet. Försök m magnesium. Är du fortfarande orolig/symptom värre, kolla upp så du slipper oron 

  • Anonym (Hej)

    Jag fick hjärtklappning när jag hade panikångest.

  • Anonym (Koffein)

    Överdriven konsumtion av koffein eller koffein sent på kvällen kan ge den effekten.... 

  • Anonym (Kgnf)

    Jag får så om jag druckit för lite. Elle gjort för mycket under dagen så jag inte hunnit lugna ner mig/återhämta mig. 


    Ångest tror jag inte på för det hade man märkt. 


    Men som sagt märker oftast stor skillnad om jag dricker lite, känner aldrig törst. 

  • Anonym (Kgnf)

    Men jag har ME också, så jag är kanske lite udda på så vis 

Svar på tråden Hjärtklappning på kvällen