• HeiHei

    Jag blir galen på detta Bostadsbidrag

    Alltså jag får tupp juck.

    Man sitter och tycker att man räknar så JÄVLA noga för att de ska bli rätt.
    Men LIKFÖRBANNAT blir man återbetalningsskyldig efter att dom räknat från skatteverket.
    Att det ska vara så JÄVLA SVÅRT räkna ut inkomst för bostadsbidrag så Försäkringskassan ska bli nöjd. Men NEJ!!!!!

  • Svar på tråden Jag blir galen på detta Bostadsbidrag
  • Anonym (Mimo)

    Så svårt är det ju inte? Det är ju bara att först tänka vad årslönen förmodligen är och sedan lägga till lite. Försäkringskassan kan ju omöjligt veta vad du tjänar. Ta i lite i överkant bara. Får du för lite bostadsbidrag så får du ju istället underskottet utbetalt i klumpsumma.

    Sedan kan man ju hålla koll på sina lönespecar, och har du tex satt årslönen på 250000 och du upptäcker att du kommer att komma över den summan så kan man faktiskt kontakta Försäkringskassan och avbryta sitt bostadsbidrag eller ändra summan.

  • HeiHei
    Anonym (Mimo) skrev 2024-04-18 12:31:54 följande:

    Så svårt är det ju inte? Det är ju bara att först tänka vad årslönen förmodligen är och sedan lägga till lite. Försäkringskassan kan ju omöjligt veta vad du tjänar. Ta i lite i överkant bara. Får du för lite bostadsbidrag så får du ju istället underskottet utbetalt i klumpsumma.

    Sedan kan man ju hålla koll på sina lönespecar, och har du tex satt årslönen på 250000 och du upptäcker att du kommer att komma över den summan så kan man faktiskt kontakta Försäkringskassan och avbryta sitt bostadsbidrag eller ändra summan.


    Det verkar så så iaf, jag satt och kollade på Skatteverket, mina sidor på A-kassan och miniräknare, men LIKFÖRBANNAT blir det fel. 
    Är det inte straff nog att bo i det här jävla landet?
    Ska ringa imorgon och be dom skrota mitt bostadsbidrag.. kollat runt på försäkringskassans hemsida hittar åssit.
  • Anonym (Abc)
    HeiHei skrev 2024-04-18 12:35:26 följande:
    Det verkar så så iaf, jag satt och kollade på Skatteverket, mina sidor på A-kassan och miniräknare, men LIKFÖRBANNAT blir det fel. 
    Är det inte straff nog att bo i det här jävla landet?
    Ska ringa imorgon och be dom skrota mitt bostadsbidrag.. kollat runt på försäkringskassans hemsida hittar åssit.
    Du har a-kassa och bostadsbidrag och gnäller på det här landet? Check you privileges.
  • HeiHei
    Anonym (Abc) skrev 2024-04-18 22:16:11 följande:
    Du har a-kassa och bostadsbidrag och gnäller på det här landet? Check you privileges.
    Om du tänker att jag går på A-kassa på eget initiativ så skrota den tanken för den stinker...
  • Anonym (Abc)
    HeiHei skrev 2024-04-18 22:48:27 följande:
    Om du tänker att jag går på A-kassa på eget initiativ så skrota den tanken för den stinker...
    Nej det tänker jag inte. Jag har själv varit arbetslös. 
  • Anonym (Mimo)
    HeiHei skrev 2024-04-18 12:35:26 följande:
    Det verkar så så iaf, jag satt och kollade på Skatteverket, mina sidor på A-kassan och miniräknare, men LIKFÖRBANNAT blir det fel. 
    Är det inte straff nog att bo i det här jävla landet?
    Ska ringa imorgon och be dom skrota mitt bostadsbidrag.. kollat runt på försäkringskassans hemsida hittar åssit.
    Det är ju omöjligt att det blir fel om du är noga med att beräkna inkomsten och sedan hålla koll på att det inte överstiger?

    Blir det fel så är det du som räknat fel. Ok fattar att det kan vara svårt ibland men jag la mig på 500-1000 kr extra i månaden i min beräknade inkomst när jag hade bostadsbidrag.
    Den gång jag har fått betala tillbaka var det mitt eget fel att jag inte hade koll, ingen annans.
Svar på tråden Jag blir galen på detta Bostadsbidrag