• Bille89

    Min sambo har tappat känslorna

    Jag och min sambo har varit tillsammans ca 6 år. Vi har 1 barn som snart fyller 1 år, samt 2 st hundar. Vi båda är i 25-års åldern. Härom veckan berättade hen att känslorna för mig har försvunnit/svalnat. Jag har känt det på mig under en längre tid då efter vi fick barn och vi turats om att vara hemma från jobbet så har vår vardag blivit väldigt tråkig. Vi gör inte speciellt mycket saker, vi har inte jättemycket närhet. Men vi bråkar inte heller jättemycket utan det är mer att man går runt och gnager på varandra. Vi har tidigare under vårat förhållande haft detta snack mer en än gång och alltid lycksts hitta tillbaka. Men denna gång känns det annorlunda, hon har alltid varit en person som bryr sig otrolig mycket om andra, lyssnar, uppskattar genom gester medans nu inte alls bryr sig lika mycket om mina intressen, vad jag har gjort på dagen med mera. Vi har kommit fram till att vi ska försöka då hon inte vet om hon tappat känslorna eller om de har förändrats vilket inte hade varit så himla konstigt då vi varit med varandra i 6 år. Men jag går hemma med vårat barn på dagarna och jag har svårt att klara av vardagen, oro/ångest håller på att äta upp mig då det känns som att jag går och väntar på att hen ska göra slut med mig när som helst. Jag har svårt att skaka tanken att hen själv inte ens tror på att det ska gå att jobba på förhållandet. Samt tanken att se hen lycklig med någon annan får mig att vilja kräkas. Även rädslan vad som händer med vår 1 åring om man skulle separera. Uppskattar allas tankar och egna erfarenheter
  • Svar på tråden Min sambo har tappat känslorna
  • Mortiscia80

    Fast vad gör ni aktivt för att få liv i relationen igen då...? Fortsätter ni så där så ja, då kommer det ta slut inom en månad eller så.

  • Bille89
    Mortiscia80 skrev 2024-04-18 10:57:37 följande:

    Fast vad gör ni aktivt för att få liv i relationen igen då...? Fortsätter ni så där så ja, då kommer det ta slut inom en månad eller så.


    Vi har pratat myxket om att göra mer grejer i vardagen, behöver inte vara något stort men att man bryter den trista vardagen vi levt i sen vi fick barn. Men jag har så svårt att vara mitt bästa jag och Försöka fokusera på att rädda förhållande när jag går runt o tänker dessa negativa tankar. Även bli bättre på små kärleksgester.
Svar på tråden Min sambo har tappat känslorna