• NorseSpirit

    Du MÅSTE börja jobba för ditt förhållande

    Din hälsa, jag är rädd om den. Du sitter på soffan, går upp i vikt. Du är fin i mina ögon. - Absolut. Jag vill dock att våra barn ska se oss som sina hjältar. Jag vill att du i 90 års åldern fortsatt är en inspiration till din dotter och son. Jag vill att du ska må bra i dina äldre dagar. Ha kunnat titta tillbaka till ditt liv och verkligen tacka gud (eller vem du tror på) att du har gjort så mycket. Jag vill att du INTE ska ångra vad du ar gjort av ditt liv. 

    Jag vill mycket... men det börjar med mig. 


    Min sambos syfte är INTE att göra mig glad. 
    Mina förräldrars syfte är inte att göra mig glad eller lycklig. 
    MIna vänners syften öär inte att göra mig glad. 

    Jag behöver lära mig att få diciplin. 
    Gå upp vid fem. Ut och gå. Sedan gym, sedan läsa en bok i 25 minuter, för att sedan hålla huset i super skick (städa) innan sambon går upp. När hon väl går upp, ska hon mötas ett välstädat hem. Gärna med en lapp på köksbänken som påminner henne om hur mycket jag älskar henne. 

    Är jag inte med familjen är det min plikt att leverera 100%. 
    När jag kommer hem, vara så tacksam för det jag har. Bevara ett leende och tänka positivt oavsett hur min dag har varit. Mitt ansvar som vuxen individ är att hålla mitt sinne optimistiskt och få bort alla negativa tankar eller känslor. 


    Att laga mat och detta nyttigt. Får alla i min familj den näring de behöver? Jag älskar min familj, jag vill deras bästa. Deras bästa får det när det kan leva livet fullt ut och hur kan de leva live fullt ut? Genom att få in rätt näring. <3. 

    Jag mediterar, enkla fem minuter för mig själv. Rensar bort allt brus.
    Dags, att ta ut hunden! 2,3 eller 6 km tillsammans med familjen. Njuta, leva och ta vara på den tid man har tillsammans. 

    Väl hemma, studera. Att ständigt vara påväg. Oavsett vilken ålder du är i, 20, 30, 40, 80.. studera. minst 50 minuter om dagen. 


    Ta inte ut rätten att kommenera din sambos lathet, oinspiration, eller det låga drivet. Alla är vi olika. Alla har vi rätt att vara så som vi tycker är bäst. 


    Håller du detta för dig, jobbar du med dig. Du kommer bli så lycklig och nöjd med dig sjäklv och ditt liv. Din partner kommer att ta efter dig. 


     


    Våra liv går inte ut på: 


    Vakna 10 minuter innan arbetet. 

    Vara sura och missnöjda

    Hänga framför Netflix

    Klaga på sin sambo (även om du har rätt)

    Öka ohälsosamt i vikt

    Dömma andra

    Kolla på porr

    Jaga billigt dopamin

    Repeat..


    Ändra dig nu.. tvinga ingen läkare att ändra dig. Låt det inte gå så långt. 
    Är du singel och har ingen partner och har ett dysert liv? Ta tag i det. Nu. Jobba med dig. Ha roligt! När du jobbar på dig, så kommer du attrahera helt andra individer. 

    Tack för mig. Välsigna er! 
  • Svar på tråden Du MÅSTE börja jobba för ditt förhållande
  • Mrs Moneybags
    NorseSpirit skrev 2024-04-18 09:19:59 följande:
    Du MÅSTE börja jobba för ditt förhållande

    Din hälsa, jag är rädd om den. Du sitter på soffan, går upp i vikt. Du är fin i mina ögon. - Absolut. Jag vill dock att våra barn ska se oss som sina hjältar. Jag vill att du i 90 års åldern fortsatt är en inspiration till din dotter och son. Jag vill att du ska må bra i dina äldre dagar. Ha kunnat titta tillbaka till ditt liv och verkligen tacka gud (eller vem du tror på) att du har gjort så mycket. Jag vill att du INTE ska ångra vad du ar gjort av ditt liv. 

    Jag vill mycket... men det börjar med mig. 


    Min sambos syfte är INTE att göra mig glad. 
    Mina förräldrars syfte är inte att göra mig glad eller lycklig. 
    MIna vänners syften öär inte att göra mig glad. 

    Jag behöver lära mig att få diciplin. 
    Gå upp vid fem. Ut och gå. Sedan gym, sedan läsa en bok i 25 minuter, för att sedan hålla huset i super skick (städa) innan sambon går upp. När hon väl går upp, ska hon mötas ett välstädat hem. Gärna med en lapp på köksbänken som påminner henne om hur mycket jag älskar henne. 

    Är jag inte med familjen är det min plikt att leverera 100%. 
    När jag kommer hem, vara så tacksam för det jag har. Bevara ett leende och tänka positivt oavsett hur min dag har varit. Mitt ansvar som vuxen individ är att hålla mitt sinne optimistiskt och få bort alla negativa tankar eller känslor. 


    Att laga mat och detta nyttigt. Får alla i min familj den näring de behöver? Jag älskar min familj, jag vill deras bästa. Deras bästa får det när det kan leva livet fullt ut och hur kan de leva live fullt ut? Genom att få in rätt näring. <3. 

    Jag mediterar, enkla fem minuter för mig själv. Rensar bort allt brus.
    Dags, att ta ut hunden! 2,3 eller 6 km tillsammans med familjen. Njuta, leva och ta vara på den tid man har tillsammans. 

    Väl hemma, studera. Att ständigt vara påväg. Oavsett vilken ålder du är i, 20, 30, 40, 80.. studera. minst 50 minuter om dagen. 


    Ta inte ut rätten att kommenera din sambos lathet, oinspiration, eller det låga drivet. Alla är vi olika. Alla har vi rätt att vara så som vi tycker är bäst. 


    Håller du detta för dig, jobbar du med dig. Du kommer bli så lycklig och nöjd med dig sjäklv och ditt liv. Din partner kommer att ta efter dig. 


     


    Våra liv går inte ut på: 


    Vakna 10 minuter innan arbetet. 

    Vara sura och missnöjda

    Hänga framför Netflix

    Klaga på sin sambo (även om du har rätt)

    Öka ohälsosamt i vikt

    Dömma andra

    Kolla på porr

    Jaga billigt dopamin

    Repeat..

    Ändra dig nu.. tvinga ingen läkare att ändra dig. Låt det inte gå så långt. 
    Är du singel och har ingen partner och har ett dysert liv? Ta tag i det. Nu. Jobba med dig. Ha roligt! När du jobbar på dig, så kommer du attrahera helt andra individer. 

    Tack för mig. Välsigna er! 
    Själv gillar jag att titta på Netflix och jag är jättesur ibland. Men jag tillåter min man att vara likadan, för vi är bara människor och människor är inte perfekta maskiner. Våra liv går upp och ner och det är det vackra i kråksången. Efter regn kommer ofta solsken och vi kan hålla varandras händer i med- och motgång. Vi har samma mål och jobbar tillsammans som ett team med vårt barn som tredje teammedlem. Skoj ska man ha och vi älskar att planera resor och annat tillsammans. Har inte orken att gå upp klockan 5 eller ägna 50 minuter åt studier utan spenderar hellre tid med att sova ut och umgås med mitt barn. Vi äter hälsosamt de flesta dagar och alla tre tränar i princip dagligen, men vi gillar också att äta nachos, baka kakor eller något annat lite mer onyttigt ibland. Sånt är livet! 
Svar på tråden Du MÅSTE börja jobba för ditt förhållande