• StormGat

    Försäkringskassan och IT-fel – Har ditt underhållsstöd påverkats?

    Hejsan


    Jag undrar om det finns någon annan här som har stött på problem med Försäkringskassan när det kommer till underhållsstöd och IT-relaterade "systemfel"?


    Försäkringskassan har påstått att underhållsstödet inte har betalats ut på fyra månader 2024 på grund av systemfel. I dagens IT-värld finner jag det svårt att tro att ett sådant fel kan pågå så länge utan att bli åtgärdat. Har någon annan varit i en liknande situation?


    Hur har ni löst detta?


    En myndighet som Försäkringskassan kan ha ett pågående "systemfel" i så många månader är inte troligt tycker jag. Jag är intresserad av att höra era erfarenheter och om någon har lyckats lösa detta problem på något sätt.


    Tacksam för alla svar och tips!


    Vänliga hälsningar, Anna {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Försäkringskassan och IT-fel – Har ditt underhållsstöd påverkats?
  • Anonym (OoO)

    Jag har fått mitt underhållsstöd under 2024.

    Det kan ju vara så att systemfelet inte har märkts. Om ingen rapporterar in felet så är det ju inte lätt att upptäcka. Varför väntade du i 4 månader innan du sa till om att du inte fått det utbetalt? Jag hade ju kontaktat dem redan första månaden om det hänt mig.

Svar på tråden Försäkringskassan och IT-fel – Har ditt underhållsstöd påverkats?