• Anonym (Älskarminman)

Snyggare självständigare för att få mer uppmärksamhet från partner?

Jag tycker att min partner tar mig lite för given och inte visar mig lika mycket uppmärksamhet. Vi har talat om det lite gran men jag fick ingen förståelse alls. Han tycker allt är bra.
    Jag vill inte tjata vidare och funderar på hur jag ska hantera detta.

Det jag gör nu är att jag planerar in:
    - egna saker och intressen med kompisar
    - deltar mer i aktiviteter med arbetskollegor
    - tränar
    - klär mig snyggare
    - noggrannare med smink och hår.

Inte för att han ska bli svartsjuk, men jag vill ändå signalera mitt värde både till honom och inför mig själv.

Och jag VET att man ska prata om allt och det kommer jag också att göra, men handlingar säger mer än ord.

Än så länge har det inte gett någon effekt. :)

Har någon lyckats med att få en mer uppmärksam partner genom att börja ta hand om sig bättre?

• Svar på tråden Snyggare självständigare för att få mer uppmärksamhet från partner?
  • Anonym (r)

Förstår verkligen inte hur det där ska hjälpa något....

• Anonym (Mannen)

Ja det är vanligt att det leder till att man får mer uppmärksamhet. Men vissa partners, speciellt män, kan vara så inne i sitt att det tar tid för dem att upptäcka att du fokuserar på dig själv. En del kanske till och med tycker att det är skönt och njuter av egentiden de får.

• Core
    Anonym (r) skrev 2024-04-15 23:25:39 följande:

Förstår verkligen inte hur det där ska hjälpa något....

Åh jo, hon spelar sina kort rätt. Allt annat skulle skapa konflikter och knappast göra det bättre. Den här vägen glider hon mer och mer över till att leva sitt eget liv, och helt plötsligt inser han att hon kanske inte vill stanna för alltid.

Grejen är att det samtidigt måste vara genuint för din egen skull, för att han ska kunna känna de där vibbarna.
  • Anonym (Älskarminman)
    Core skrev 2024-04-16 00:11:36 följande:
    Åh jo, hon spelar sina kort rätt. Allt annat skulle skapa konflikter och knappast göra det bättre. Den här vägen glider hon mer och mer över till att leva sitt eget liv, och helt plötsligt inser han att hon kanske inte vill stanna för alltid.

Grejen är att det samtidigt måste vara genuint för din egen skull, för att han ska kunna känna de där vibbarna.
    Jamen tack!!

Min man är inte den pratsamma typen, så den här typen av ämnen tenderar att bli monologer av mig där han svararatt allt är bra.
    Ibland när jag har haft något som jag varit l edsen och pratat mycket om något flera gånger brukar vårt förhållande nästan bli sämre ett par månader efter det innan det blir bra igen

Däremot har jag märkt att när jag "lutar mig tillbaka" blir han mer aktiv och uppmärksam gentemot mig.
  • Anonym (J)
    Anonym (Älskarminman) skrev 2024-04-15 23:01:59 följande:

Jag vill inte tjata vidare och funderar på hur jag ska hantera detta.

Min erfarenhet är att tjejer som tjatar mycket vill ändra på allt man är... 

Men gör man det, så förlorar hon intresset istället, så det är bättre för förhållandet om hon är glad och håller med. 
  • Anonym (Älskarminman)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-04-15 23:54:16 följande:

Ja det är vanligt att det leder till att man får mer uppmärksamhet. Men vissa partners, speciellt män, kan vara så inne i sitt att det tar tid för dem att upptäcka att du fokuserar på dig själv. En del kanske till och med tycker att det är skönt och njuter av egentiden de får.

Så kan det förstås bli - att han tycker att det är skönt med egentid. Och jag kanske blir glad av att umgås med andra (kompisar) och tar med mig mer positiv energi in i förhållandet.

Jag försöker skapa en positiv spiral här - både för oss som par men mest för mig själv.
  • Anonym (Lars-Åke)

Bra fråga. Jag har egna aktiviteter och vänner, bryr mig om hennes barnbarn, försöker banta (men misslyckas hela tiden), är engagerad och har saker att berätta och diskutera med henne.

Hon gillar mig, men hn kan säga att om jag dog skulle hon inte träffa någon ny. Så jag är väl överflödig?

När jag pratar om att åka iväg själv någon vecka eller två så blir hon väldigt entusiastisk. 

Hm...

Svar på tråden Snyggare självständigare för att få mer uppmärksamhet från partner?