• Sandra221

    Klimakterietest positivt efter en timme

    Hej, 

    Jag gjorde ett quicktest klimakterietest idag för att kolla då jag inte blivit gravid. De första fem minuterna var inte testlinjen starkare än kontrollinjen. Detta innebär ett negativt test. Såg testet igen i badrummet efter cirka en timme och då var testlinjen starkare än kontrollinjen. Stod i instruktionerna att man inte ska tolka testet efter mer än 10 min. Tror ni att det kan vara positivt ändå? Tänkte om någon varit med om liknande och att det bara blir så pga tiden.

  • Svar på tråden Klimakterietest positivt efter en timme
  • nathalie85

    Om du oroar dig för klimakteriet- gå till gyn. Dom kan med ul kolla äggreserv osv;ä. Skulle absolut inte lita på nåt hem test. Hur gammal är du?

  • Sandra221

    Hej, 

    Jag är 34 och fick första barnet vid 32. Vi har försökt igen men det vill sig inte. Mina menstruationer har ändrat sig osv men får positivt på ägglossningstest. Vet att det inte är detsamma som ägglossning men har hoppats.. Får nog ordna en tid till gyn och kolla. 

  • nathalie85
    Sandra221 skrev 2024-04-16 11:58:42 följande:

    Hej, 

    Jag är 34 och fick första barnet vid 32. Vi har försökt igen men det vill sig inte. Mina menstruationer har ändrat sig osv men får positivt på ägglossningstest. Vet att det inte är detsamma som ägglossning men har hoppats.. Får nog ordna en tid till gyn och kolla. 


    Boka privat gun:
    klimakteriet är väl högst osannolikt. hur
    länge  har ni försökt?
  • Sandra221
    nathalie85 skrev 2024-04-16 12:01:08 följande:
    Boka privat gun:
    klimakteriet är väl högst osannolikt. hur
    länge  har ni försökt?
    Hej, 

    Vi har försökt sedan slutet av förra året. Första barnet gick på en gång, men denna gången verkar det svårare. Födde med hjälp av kejsarsnitt så vet inte om det kan inverka på framtida graviditeter. 🤔 
  • nathalie85
    Sandra221 skrev 2024-04-16 13:00:29 följande:
    Hej, 

    Vi har försökt sedan slutet av förra året. Första barnet gick på en gång, men denna gången verkar det svårare. Födde med hjälp av kejsarsnitt så vet inte om det kan inverka på framtida graviditeter. 🤔 
    Jag förstår att det känns stressigt, men 3-4 försök är inget att få panik över ❤️
    Men gå till gyn,
    för att göra en chek.
    Jag fick första barnet av ett ligg😂 andra tog tre försök. Var 10 år yngre en du. Fick flera barn efter det, ingen tagit hemskt många försök, men ingen kommit lika lätt
    spm
    nr 1😂.

    nu är jag närmare 40,
    och har själv klimakteriet panik, så bekostade ett privat gym besök, vilket var jätte bra. absolut värt dom tusen lapparna.
Svar på tråden Klimakterietest positivt efter en timme