• Anonym (C)

    Två missfall I rad

    Är detta vanligt? Är 33 år.

  • Svar på tråden Två missfall I rad
  • Anonym (Jennie)

    Vet inte hur vanligt men är i samma sits. Har 4 barn sen innan. 1 missfall innan fyran och 2 st efter. Är gravid igen och supernervös. V.5+5. Trott det är kört att par gånger även denna gång då jag haft lite orande tecken på det men hormonerna har ökat när jag testat och nu väntar jag på att för göra tidigt ul nästa vecka. Jag är 38 år och min yngsta är 5 år.

  • Anonym (Vaxcnrek)

    Nej, det är inte särskilt vanligt. 5% av kvinnor får det. 1% får 3 och ännu färre får fler.

  • Anonym (C)
    Anonym (Jennie) skrev 2024-04-13 20:10:39 följande:

    Vet inte hur vanligt men är i samma sits. Har 4 barn sen innan. 1 missfall innan fyran och 2 st efter. Är gravid igen och supernervös. V.5+5. Trott det är kört att par gånger även denna gång då jag haft lite orande tecken på det men hormonerna har ökat när jag testat och nu väntar jag på att för göra tidigt ul nästa vecka. Jag är 38 år och min yngsta är 5 år.


    Håller tummarna allt går bra för dig! ❤️ jaa försök utgå från att allt går bra ändå, du väntar barn och inte missfall 🙂 jag har ett barn sen tidigare, 6 år nu. Gravid tätt två gånger förra året men missfall innan v 10 på båda.. känns bara lite ovanligt med två missfall på raken bara sådär. Funderar om nåt är fel..
  • Anonym (C)
    Anonym (Vaxcnrek) skrev 2024-04-13 20:15:09 följande:

    Nej, det är inte särskilt vanligt. 5% av kvinnor får det. 1% får 3 och ännu färre får fler.


    Därför man undrar om nåt är fel, känns ovanligt och har googlat detta jag med. Har ett barn sen innan, annars hade man trott man inte ens kunde fått en fullgången graviditet 
  • Anonym (Jennie)

    Kan inte citera.

    Tack. Försöker tänka så. Jag har ju fått 4 barn innan. Är äldre nu förstås. Blev oplanerat gravid i somras. Började blöda i Augusti. Bokade ett ul dagen efter. Fick se hjärtat slå men var alldeles för litet. Slutade med mf. I dec blir det positivt på stickan igen ( planerat) i Januari börjar jag blöda igen. Bokar ul dagen efter. Samma sak igen. Ser hjärtslag men alldeles för liten. Blev missfall igen. Nu i mars fick jag då positivt igen och den här gången känns det lite annorlunda. Har bokat ul nästa vecka. Har också fått en kurator efter andra missfallet..

    Hoppas det går bra för oss {#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (C)
    Anonym (Jennie) skrev 2024-04-13 23:30:37 följande:

    Kan inte citera.

    Tack. Försöker tänka så. Jag har ju fått 4 barn innan. Är äldre nu förstås. Blev oplanerat gravid i somras. Började blöda i Augusti. Bokade ett ul dagen efter. Fick se hjärtat slå men var alldeles för litet. Slutade med mf. I dec blir det positivt på stickan igen ( planerat) i Januari börjar jag blöda igen. Bokar ul dagen efter. Samma sak igen. Ser hjärtslag men alldeles för liten. Blev missfall igen. Nu i mars fick jag då positivt igen och den här gången känns det lite annorlunda. Har bokat ul nästa vecka. Har också fått en kurator efter andra missfallet..

    Hoppas det går bra för oss  // {#emotions_dlg.flower}


    Okej. Jaa, vi får tänka det ska vara ovanligt med tre missfall I rad ändå. Är det samma pappa till detta som dina barn du har sen tidigare? Om det är lugnt att jag frågar.

    Verkligen 🙏
  • Anonym (Jennie)
    Anonym (C) skrev 2024-04-13 23:53:24 följande:
    Okej. Jaa, vi får tänka det ska vara ovanligt med tre missfall I rad ändå. Är det samma pappa till detta som dina barn du har sen tidigare? Om det är lugnt att jag frågar.

    Verkligen 🙏
    Ja. Tog ett test till här på morgonen och det visar i alla fall fortfarande 3+ så hoppas att det betyder något positivt. 

    Ingen fara. Fråga på.Ja det är samma pappa. Våra barn är 14,13,10,5 år.

    När vi väntade tvåan gjorde de en kromosomanalys på oss föräldrar pga att sonen föddes med en ovanlig missbildning inuti kroppen. Våra kromosomer visade inget konstigt. Sonen blev helt frisk efter op.

    Innan nr 4 hade jag även ett tidigt mf. 

    Inget med de första 3 barnen. Ingen blödning eller något. 
Svar på tråden Två missfall I rad